Svega trećina krizu smatra podnošljivom, a jedan termin se uvukao u naše razgovore o budućnosti: Kako građani Srbije trpe stvarnost korone

Tanjug

28. 04. 2020. u 22:15

U okviru studije prati reakciju stanovništva Srbije i regiona tokom epidemije virusa korona izvedeno istraživanje o promenama u svakodnevnici

Свега трећина кризу сматра подношљивом, а један термин се увукао у наше разговоре о будућности: Како грађани Србије трпе стварност короне

Foto N.Živanović

Da li se samo navikavamo na novonastale okolnosti ili trenutna situacije postaje "nova realnost" i kako se promenila naša svakodnevica može da se zaključi iz značajno visokih ocena u domenu izloženosti medijskom sadržaju, smatraju u regionalnoj agenciji za marketinško savetovanje i istraživanje tržišta Valikon, koja u okviru studije prati reakciju stanovništva Srbije i regiona tokom epidemije virusa korona.


Predmet njihovog istraživanja su poverenje i izloženost različitim vrstama medija po zemljama i sadržaj koji građani prate.


Tako 58 odsto građana u Srbiji televiziju prati u većoj meri u odnosu na period pre proglašenja epidemije, a 64 odsto stanovnika više koristi pametne uređaje .


Najveći skok beleže pretrage na internetu, čemu pribegava 70 odsto ispitanika.


Tokom epidemije televizijske informativne programe u većoj meri prati 58 odsto građana, dok se 62 procenta u većoj meri informiše i putem onlajn medija.


Iako kao predstavnici medicinske struke u okviru Kriznog štaba Vlade Srbije u poređenju s predstavnicima državnih institucija uživaju najveći stepen poverenja građana, svega 18 odsto smatra da Krizni štab za borbu protiv širenja virus korona pruža u potpunosti dovoljno informacija u vezi sa epidemijom, stanju u zdravstvenim institucijama, načinu lečenja i dr., a 45 odsto smatra da im je to dovoljno informacija.


S druge strane 33 odsto ispitanika "u potpunosti" ili "uglavnom" smatra da informacije koje daje krizni štab nisu dovoljne.


Foto Tanjug


U domenu digitalnog zanimljiv porast beleži onlajn kupovina kod dela stanovništva koje sebe doživljava kao pripadnike visoko rizične grupe za obolevanje od Kovid-19.


Iako svega 17 odsto njih osnovne životne namirnice i lekove najčešće nabavlja putem interneta, to predstavlja rast od 13 procentnih poena u odnosu na mart.


Kako termin "nova realnost" sve više ulazi u upotrebu kada se govori o periodu nakon suzbijanja korona virusa, ostaje otvoreno pitanje koliko će stanovništvu biti potrebno da se navikne na relaksirane epidemiološke uslove.


Trenutnu situaciju građani Srbije u najvećoj meri ocenjuju kao neugodnu ili umarajuću - 37 odsto i 33 odsto je onih koji situaciju doživljavaju podnošljivo.



Foto Tanjug


Na ekstremnim tačkama je manje od 2 odsto onih koji situaciju doživljavaju potpuno beznadežno odnosno potpuno normalno kao u periodu pre epidemije.


"Iako je još rano za predviđanja, kada se najveći broj ispitanika bude nalazio s desne strane

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije