KOMPANIJA "Opel" će od 2024. godine isključivo proizvoditi automobile koji će za pogon imati električnu energiju! Bilo da se radi o "hibridima", "plag-in hibridima" ilipotpuno električnim vozilima!


"Opel goes electric" je krilatica koju smo čuli na prezentaciji "opel grandlend H hibrid4" u Bazelu na kojoj su priosustvovale i "Novosti".To je smer od koga čelnici kompanije neće odustati a posle nedavno predstavljene "korse elektrik", ovaj model, u jednom od najbrže rastućih segmenata na tržištu automobila, je samo dokaz da je "Opel" već spreman za novu , još žešću utakmicu.


Prezentacija je počela u Bazelu, na aerodromu, gde su inženjeri i specijalisti iz raznih oblasti "Opela" predstavili model koji je i prvi nemački kompaktni SUV hibrid.Oni posebno naglašavaju nemački inženjering,predanost i snagu modela, pa je i ruta koja je izabrana za test vožnju do "Švarcvalda", kako su istakli pravi ispit za ovu vrstu vozila jer kombinuje vožnju maksimalnom brzinom po auto-putu, korišćenje kvatro pogona na klizavim, snegom pokrivenim krivudavim putevima po "Crnoj šumi", provlačenje uskim ulicama nemačkih gradića i sela, uz svu udobnost, ekskluzivnost raskošne kabine snabdevene svim najsavremenijim elektronskim uređajima i sistemima.



Novi "grendland H hibrid 4" je takozvani "plag-in" model, što znači da ima i mogućnost eksternog punjenja baterije (koja se dopunjava i tokom vožnje,kočenja)i po mnogima je trenutno najbolji izbor pogona jer će omogućiti vlasniku da u gradu vozi na električni pogon a van naseljenih mesta, na dužim putovanjima da koristi klasični, benzinski motor.



Zanimljivo je rešenje "Opela" koje je primenjeno na ovom modelu. Naime, pokreću ga tri motora. Jedan "klasični" benzinski i dva elektro-motora. Po jedan na svakoj osovini.


Ceo sistem je vrhunac tehnologije.Benzinski 1,6 litarski turbo sa direktnim ubrizgavanjem uparen je sa osostepenim automatskim menjačem sa pogonom na sva četiri točka.Ukupna snaga vozila je 300 KS. Samostalno turbobenzinac isporučuje 200 KS, elektromotor na prednjoj osovini 110 KS a na zadnjoj 135 KS.


Baterija koja je zadužena za skladištenje električne energije je 13,2 KVČ litujum-jonska koja omogućuje da ovo vozilo , sa jednim punjenjem pređe 59 kilometara što je sasvim dovoljno za ogromnu većinu vozača u gradovima koji, pokazala su brojna istraživanja, radnim danom ,prilikom odlaska i dolaska na posao ne prelaze više od 40-50 km.Onog trenutka, kada se isprazni baterija vozila (rekosmo ona se dopunjava i prilikom ubrzavanja, kočenja) uključuje se benzinski agregat...



Ubrzanje je sjajno za ovu vrstu vozila - do stotke iz mesta 6,1 sekunda. maksimalna brzina je 235 kilometara na čas uz napomenu da se na struju maksimalno brzo može voziti do 135 km na čas!

Kako se puni ovaj "Opel"?


Možete da birate između tri načina. Punjenje na super-brzim, javnim punjačima, punjenje na kućnim punjačima i na običnoj kućnoj utičnici-instalaciji.na takozvanom "wallbox" od 7.4kW maksimalno punjenje traje oko dva sata dok na običnoj uitičnici je potrebno između 6-8 časova.baterija je inače smeštena ispred prednjih sedišta tako da se nije ništa izgubilo na komforu putnika ni u zapremini prtljažnika koji je i dalje , među najvećima u klasi sa 390 litara odnosno više od 1.500 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta.



Kada se udobno smestite u sedišta (napravljena u sadejstvu sa poznatim nemačkim instuitutom za kičmu)i podesite komande, startujete motor (uvek električni započinje rad) birate između četiri sistema, načina "moda" vožnje - "Electric", "Hybrid", "All-Wheel Drive", "Sport".


"Opel" je u ovo vozilo ugradio, već u počeznom paketu opreme zaista puno toga.tako na primer možete da uz pomoćsvog mobilnog telefona da podešavate unapred, pre nego što dođete u vozilo, željenu temperaturu.naravno možete da kontrolišete i druge važne parametre poputn napunjenosti baterije, količine goriva u rezervoaru, pritiska u pneumaticima, da izaberete destinaciju u navigaciji...



I "Apl" i Android" sistemi su kompatibilni sa najsavremenijim multilink sistemom "Navi 5.0 IntelliLink" koji ima i osmoinčni tač-skrin ekran na kom se prikazuju brojni podaci o vozilu i radu sistema koji se koriste.naravno tu je i pefektni audio sistem, dvoozionska automatska klima, blutut i slično.


Pročitajte još: Počela proizvodnja nove "opel korse": Bestseler iz Saragose


"Opel grandland H hibrid4" ima brojne sisteme asistencije vozaču od alarma za vozila koja dolaze iz takozvanog "mrtvog ugla", održavanja vozila u željenoj kolovoznoj traci, čitanja saobraćajnih znakova, kočenja u opasnim situacijama, detekcije pešaka, pomoći prilikom parkiranja i slično.Tu je eco sistem radara, kamera, senzora, sve radi tipično nemački - bez greške.



Ovo vozilo će narednih meseci prvo napuniti prodajne salone u nemačkoj sa početnom cenom od oko 50.000 evra. U ostatak Evrope (i Srbiju) će stići tokom godine kada se očekuje i verzija sa samo prednjim pogonom.



TEHNIČKE SPECIFIKACIJE


DUŽINA:4.447 mm

ŠIRINA:1.906 mm

VISINA:1.609 mm

PRTLjAŽNIK.390/1.528 lit.

MOTOR:

BENZINSKI:1,6 turbo

SNAGA:200 KS

ELEKTRIČNI

NAPRED:81 KVč

SNAGA:110 KS

NAZAD:83 KVč

SNAGA:113 KS

MAKSIMALNA DOMET SAMO NA STRUJU:59 km

KOMBINOVANA POTROŠNjA:1,3 - 1,4 lit./100 km.

0-100 km/č:6,1 sek.BRZINA:235 km/č

MAKSIMALNA BRZINA NA STRUJU:135 km/č

POGON.4h4