JUŽNOKOREJSKI automobilski gigant "Kija" nastavlja sa uspešnim poslovanjem, a prošla godina je, prema svim pokazateljima bila najuspešnija u itsroji ove kompanije.


Naime, "Kia Motors" je po podacima evropskog udruženja proizvođača automobila "ACEA" prvi put u svojoj istoriji prodala pola miliona vozila godišnje u Evropi.


"Kijina" ukupna prodaja u Evropi je prošle godine dostigla 502.845 vozila, što predstavlja rast prodaje od 1,7 odsto i rast prodaje čak 11 godina zaredom. Brend je prošle godine prvi put dostigao rekordan tržišni udeo i to 3,2 odsto evropskog tržišta

automobila (tu "Kija" svrstava države članice EU i EFTA).


Rast je posledica većeg zanimanja za "Kijinu" sve veću ponudu hibridnih, "plug-in" hibridnih i električnih vozila, a delimično i prodajnog uspeha nedavno lansiranih i unapređenih modela, kao što su "Ceed" i "stonik".


- 2019. godina je za nas predstavljala prekretnicu, jer smo prvi put predstavili novu generaciju električnih vozila i lansirali nove izvedbe i pogone naših najpopularnijih modela. Kao jedan od najaktivnijih igrača na tržištu električnih vozila "Kija" uspešno implementira nastojanja klijenata da smanje svoj ekološki negativni uticaj i troškove vožnje - rekao je Emilio Herera, izvršni direktor "Kia Motors Europe".



On objašnjava kako je njegova kompanija došla do ovih rezultata.

-Prošle godine je "Kija" gotovo udvostručila prodaju električnih vozila u odnosu na godinu pre, zbog čega smo uvereni da će nam veći kapaciteti omogućiti da udovoljimo rastućoj tražnji za ovakvim vozilima - zaključio je Herera.


Sve veća potražnja klijenata za naprednim pogonima značajno je doprinela "Kijinom" prošlogodišnjem uspehu. Prodaja hibridnih, "plug-in" hibridnih i potpuno električnih vozila se sa 58.029 vozila, prodatih u 2018., povećala na 66.386 vozila (+14 odsto) u 2019. godini.


Model "niro" (u hibridnoj, plug-in hibridnoj i potpuno električnoj varijanti) i dalje ostaje Kijin najtraženiji elektrifikovan model, koji je ukupno našao 57.519 novih kupaca (+27 odsto u odnosu na 2018). Hibridni Niro dobio je 37.475 novih vlasnika (+8,0 odsto), a dobro su se iskazali i "Niro Plug-in Hybrid" (10.144 primerka, +1.9 odsto) i novi potpuno električni "e-Niro" (9.900 primeraka).


Uključujući i potpuno novog električnog "e-Soula", koji je raspoloživ samo na nekim tržištima, "Kija" je skoro udvostručila prodaju električnih vozila - sa 7.064 vozila u 2018. na 13.132 vozila u 2019. (+86 odsto). "Optima Plug-in Hybrid", raspoloživa kao limuzina i karavan, prošle je godine sa 5.635 prodatih primeraka takođe poboljšala svoju prodajnu statistiku (+23 odsto).



Porodica "Ceed" je novi prodajni hit - prodaja novog "Ceeda" bolja za čak 46 odsto 2019. godina je porodici "Ceed" donela titulu najprodavanijeg modela Kije u Evropi.


Prvi put je registrovan tačno 110.201 "Ceed", što je rast od 46 posto. Prethodni bestseler ovog brenda, "Kia Sportage", bio je jako blizu sa 109.838 primeraka.


Velikom interesovanju za novu generaciju "Ceeda" kumovali su i dolazak "shooting brake" izvedbe "ProCeed" i urbanog krosovera "XCeed", mada su baš sve četiri varijante zabeležile rast prodaje. Hečbek "Ceed" našao je 45.917 kupaca (+13 odsto), a karavanski "Ceed Sportswagon" 34.041 (+22 odsto). "ProCeed", koji je prodat u 19.644 primerka, doživio je čak 11 puta bolju prodaju od svog prethodnika, kupeovskog "pro_ceed". U jesen lansirani "Xceed" je za samo tri meseca već osvojio 10.599 kupaca.



Pročitajte još: Nova priznanja za "Kiju"


Gradski mališan "pikanto" je među svim "Kijinim" modelima u Evropi opet zauzeo treće mesto. Sa prodatih 75.187 primeraka je gotovo izjednačio rezultat iz 2018. godine (75.315 vozila). Rastuća potražnja za malim krosoverom "stonik" se odrazila kroz

poboljšanje prodaje od 20 odsto (66.749 prodatih primeraka u 2019, 55.742 u 2018.).