Autoput preko Peštera

M. NIĆIFOROVIĆ

04. 05. 2010. u 20:49

 Trasa budućeg saobraćajnog pravca Beograd - Jadran, od Požege do Boljara, obradovala žitelje Raške. Četiri turske kompanije zainteresovane da grade

 TRASA budućeg autoputa Beograd - Jadran sigurno će proći preko Peštera, četiri turske kompanije zainteresovane da grade deonicu od Požege do Boljara, još neizvestan početak radova.
Trasa budućeg autoputa Beograd - Jadran definitivno će od Požege “ići” preko Duge Poljane i celog Peštera i u Boljarima će se sresti sa deonicom koju od Bara do granice sa Srbijom gradi Crna Gora.
Deonica Požega - Boljare dugačka je 107 kilometara, nepristupačna je i teška za rad, na njoj je predviđena izgradnja 15 tunela i velikih mostova, zbog toga će koštati oko milijardu evra. Drugi deo ovog autoputa, od Beograda do Požege dugačak je 147 kilometara i koštaće oko 1,2 milijarde evra.
Još ne znamo: kada će početi radovi na deonoci od Požege do Boljara gde postoji samo idejni projekat, a glavni projekat biće gotov do kraja godine. Za ovu deonicu autoputa najzainteresovanije su četiri turske kompanije, a interesovanje pokazuju i neke firme iz Kine. Radove će dobiti onaj ko uspe da obezbedi slične uslove kakve smo obezbedili za izgradnju takozvanog “kineskog mosta” od Borče do Zemuna - istakao je ministar Mlađan Dinkić u Novom Pazaru.
Izgradnja autoputa preko Peštera je od životnog značaja za sve žitelje Novog Pazara, Sjenice, Tutina i celog ovog kraja, autoput će biti naš prozor u svet, omogućiće nam dobre veze i sa Beogradom i Podgoricom, a “otvoriće” i ogromne prirodne potencijale Peštera i Golije - kaže dr Meho Mahmutović, gradonačelnik Novog Pazara.

PRVACI
OVE godine počinju radovi na deonici od Uba do Lajkovca, a potom će uslediti tenderi i za preostale deonice. Autoput će se graditi iz četiri dela: Beograd - Ljig, Ljig - Čačak, Čačak - Požega i Požega - Boljare - rekli su prilikom nedavne posete Novom Pazaru ministri Ljajić i Dinkić koji su naglasili da ovoga leta počinje i izgradnja supermodernog magistralnog puta Novi Pazar - Sjenica, koji će biti veza sa budućim autoputem Beograd - Jadran.

KONCESIJE SU SPAS
DA je koristila koncesije, Srbija bi već imala izgrađenu mrežu autoputeva i završen putni Koridor 10 - rekao je u utorak Dragan Penezić, ekspert Komisije za zaštitu konkurencije na okruglom stolu “Javno-privatno partnerstvo, model rešavanja infrastrukturnih i komunalnih problema”.
Penezić je objasnio da je Srbija jedina država koja je pod pritiskom javnosti i zbog političkih trvenja objavila ugovor o koncesiji za autoput Horgoš - Požega. Rekao je da Srbija tako dala loš primer investitorima, koji su bili spremni da učestvuju u velikim infrastrukturnim projektima.
- Kasnimo mnogo, jer smo hteli da zadržimo državni monopol u infrastrukturi i tako se svrstali u red zemalja koje u 21. veku nisu uspele da završe mrežu autoputeva - rekao je je Penezić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Petar M.

04.05.2010. 22:58

Ako neko poveruje u ovo obecanje (auto-put "Beograd-Jadran") taj je lud !!!

NACIONALNI STRATE[KI INTERES

05.05.2010. 08:25

Не треба много памети да се закључи да је национални интерес свих Срба и свих грађана Србије њен брзи економски развој, кога нема без аутопутева, а без којих нема страних инвестиција. Зато је НАЦИОНАЛНИ и ДРЖАВНИ интерес да се хитно: -(1).Отклоне уска грла на Коридору 10 (обилазница око Београда- 35 км и Ниш-Софија- 85 км).. -(2).Почне са градњом аутопута Београд -Уб - Чачак 125 км, а даље три полуаутопута : за БиХ, за Ц.Г и за КиМ, како би се економски и политички повезале Српске земље, и обезбедио ДУГОРОЧАН мир на Балкану.... Лоби који ово кочи је државни непријатељ.

Dragan

05.05.2010. 08:28

Svrha autoputa nije da postoji po svaku cenu. On mora da povezuje naseljena mesta i bude u funkciji turisma, privrede, stanovnistva, bezbednosti, itd. Koja je svrha povezivanja pasnjaka na Pesteru autoputem? Na njemu nema gradova kao sto su Cacak, Uzice, Krusevac, Kraljevo, Novi Pazar, Valjevo, Sabac, itd. Umseto povezivanja stala, ovaca, volova i ostale stoke, autoput treba da povezuje ljude.

Pekki

05.05.2010. 11:13

Milijardu evra za put n.pazar - boljare ???? Sta ce nam to ? Taj put je bitan samo crnojGori, nikome visee... Ovo su samo puste zelje crnogoraca u srbiji....Nikada se taj put nece graditi ....

karadagovic

05.05.2010. 22:18

ako je Dinkic bio u Pazaru,onda puta nece biti.Ima covjek iskustva u zaobilazenju istine.

enes np

06.05.2010. 10:55

Pa potrebno je da autoput prodje kroz Pester iz vise razloga. a jedan od glavnih je da se aktivira sama Pester koja bi ulaganjem mogla da hrani celu zemlju, ali i Balkana ako ne i vise.. Pester ima velike potencijale, samo ih treba iskoristiti.

Slobo Ue

15.07.2010. 20:25

Graditi put preko Pestera je ludost.Nigde grada,ljudi.Takodje nema ni puta,ni pruge u blizini.Put treba da ide preko Uzica,Zlatibora,Nove Varosi..Tu ima ljudi,a i blizu je pruga i alternativni putni pravac.Kako je moguce da u zemlji Srbiji trase autoputeva odredjuju Turci?