ZGLOBOVI šake najbrže propadaju usled starenja, jer su najviše opterećeni. To je razlog zbog čega dolazi do bola i otoka, kao i do smanjenja funkcije. Za mnoge, s godinama, najfiniji pokreti, poput uvlačenja konca u iglu, postaju nemogući, dok oni grubi nanose bol.

- Kada dođe do smanjene pokretljivosti šake, bez obzira na uzrok, glavni cilj u rehabilitaciji je održavanje ili povećanje pokretljivosti obima pokreta, održavanje i jačanje snage mišića - kaže Vesna Janjušević, strukovni terapeut Centra za korektivnu ginastiku. - U tu svrhu preporučujemo određene vežbe. Pre njihovog izvođenja nije poželjno da su ruke hladne, već bi ih trebalo zagrejati istezanjem prstiju, a preporučuje se i da se ubrza cirkulacija toplim oblogama.

Da biste "podmazali" zglobove šaka i omogućili da vas što bolje služe, naša sagovornica predlaže pet vežbi:

Pesnica

Stisnite šaku u pesnicu, zadržite dvadesetak sekundi. Nakon toga lagano otvorite šaku i raširite prste sve dok ne osetite zatezanje. Postupak ponovite sa obe ruke 10 puta.

Jagodica na palac

Jagodice svih prstiju pojedinačno spojiti sa jagodicom palca, zadržati desetak sekundi, raditi vežbu sa obe ruke uz 10 ponavljanja.

Loptica

Stisnite lopticu što jače, zadržate par sekundi i pustite. Ponoviti sa obe ruke 10 puta.

Dlan prema licu

Dlan okrenite prema gore, povlačite prema licu, pa spuštajte na dole. Ponovite vežbu 10 do 15 puta sa obe ruke.

Laktovi uz telo

Laktovi su uz telo, okrećite dlan ka gore pa na dole. Ponovite 10 puta.

Parafinske obloge

Za očuvanje zdravlja ruku povremeno se preporučuju parafinske obloge. Ova vrsta pakovanja omekšava kožu ruku, eliminiše zanoktice, a istovremeno ublažava bol u zglobovima. Parafinske obloge uz malo veštine moguće je primeniti i u kućnim uslovima.