PRESKUPO POZIVANjE TAKSIJA: Mobilni operater Telenor dodatno naplaćuje telefoniranje prevoznim udruženjima

B. Caranović

30. 10. 2020. u 11:00

ПРЕСКУПО ПОЗИВАЊЕ ТАКСИЈА: Мобилни оператер Теленор додатно наплаћује телефонирање превозним удружењима

Ilustracija / Foto Depositphotos

DA pozivanje taksi službi u Beogradu može da bude papreno naplaćeno, bez najave, samo uz šok na kraju meseca kada stigne račun, uverilo se mnogo žitelja glavnog grada. Prema žalbama sugrađana koji su se javili našoj redakciji, domaći mobilni operater "Telenor" pozivanje ovih "kratkih" telefonskih brojeva naplaćuje nekoliko desetina dinara po minutu. I to bez obzira na to što su pozivi u okviru domaćeg saobraćaja, a korisnici imaju skupe pakete ugovorene na neograničen broj minuta prema svim mrežama.

Kako u ovoj kompaniji priznaju, ugovoreni paketi ne uključuju pozive ka brojevima sa posebnom naplatom, ali razloge ne objašnjavaju. Taksi udruženja tvrde da nemaju nikakvu zaradu od ovih poziva i neka od njih su na svojim sajtovima i postavila upozorenja da se ovi pozivi posebno tarifiraju. Ko, međutim, nije tražio po internetu obaveštenja sitnim slovima, nije mogao da pretpostavi da će osim računa za vožnju, platiti i dodatni račun za telefon.

Prema rečima Beograđanke Andrijane N. koja sa "Telenorom" ima postpejd ugovor sa neograničenim razgovorima u svim domaćim mrežama, račun na kraju meseca je iznenadio. Bio je veći za oko 1.000 dinara, a uvidom u listing joj je bio jasan i razlog.

- Imala sam više puta pozive prema Udruženju "Pink taksi", "Naksis taksi", birala sam brojeve poput 19804 ili 19803 i u zavisnosti od čekanja da mi kažu kada stiže vozilo, dešavalo se da desetak minuta bude naplaćeno oko 400 dinara - kaže naša sagovornica. Identičnu priču ima i Ivana M. kojoj je već nekoliko meseci račun koji joj stiže od "Telenora", uvećan za 500 do 1.000 dinara, pa je konačno proverila i uvidela da se radi o telefoniranju taksi udruženjima. I ona je imala više poziva kratkih brojeva taksi udruženja.

Kako nam je rekao Vladimir Marković iz "Naksisa", njihovo udruženje nema nikakve veze sa ovim tarifama, niti profitira od takvih poziva.

- Da bi skrenuli pažnju da postoji posebno obračunavanje ovih poziva, na svom sajtu smo postavili u obaveštenje da su cene stvar mobilnih operatera - kaže Marković. - Broj 19804 je specijalni i operateri fiksne i mobilne telefonije ga različito tarifiraju. Za tačnu informaciju i cenu koštanja poziva molimo da se obratite vašem operateru.

Iz Beogradskog taksija su nam rekli da se kod njih vožnje zakazuju preko tri broja, od kojih je jedan preko "Telenorove" mreže 063 9801, drugi besplatan 0800119801, a treća opcija je petocifreni 19801 koji pojedini operateri posebno naplaćuje.

Potvrda da ovi petocifreni brojevi nisu kao svaki drugo stigla je i iz "Pink" taksija gde nam je rečeno da su ovakve slučajeve prijavljivali korisnici VIP i "Telenor" mreže.

Iz Nacionalne organizacije potrošača kažu da svi koji su imali ovakve situacije treba da im se jave, a smatraju da je operater dužan kada naplaćuje neku posebnu tarifu, pre naplate obavezno i obavesti o tome.

U VIP POZIV IZ PAKETA

UKOLIKO nije drugačije definisano cenovnikom, plaćanje ovih poziva kratkih brojeva, među kojima i pozivanje taksi službe, kod nas ide iz paketa za koji je pretplatnik sklopio ugovor - kažu u VIP mobajl. - U slučaju da se potroši sadržaj iz paketa, poziv se tarifira prema cenovniku VIP mobajla za pozive u nacionalnom saobraćaju van tarifnog paketa. Usluge poput m-parkinga, bus plusa, humanitarnih poruka ili poziva, roming poziva i poruka, tarifiraju se prema unapred definisanom cenovniku operatora ili u skladu sa odredbom pružaoca usluge.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Milija

30.10.2020. 12:30

Isto je sa SBB! Nije problem sto se naplaćuje od strane Telenora, već sto svi oni (taxi, SBB) nisu obavestili svoje korisnike da se to naplaćuje. Siguran sam da postoje medjusobi ugovori gde ono dele zaradu, a to je onda prevara potrosaca. Prijavim ja to letos tržišnoj inspekciji, dođje odgovor da je SBB obezbedio besplatan broj za prijavu kvarova, samo sto je taj broj prilično skriven na web stranici a svugde se reklamira call centar 19900 koji se naplaćuje. Nesposobna inspekcija, sposobne firme da zarade na narodu....

Marija Markovic

30.10.2020. 13:42

Smisljen je dobar nacin da se ekstra zaradi. Tehnicki gledano, nemaju nikakve posebne troskove oko pozivanja petocifrenih brojeva. To su brojevi kao i svaki drugi. Takvi tarifirane je uvedeno samo radi ektra zarade. Sramno je takvo ponasanje. Ja sam zato prestala da koristim takve brojeve, ali sam i prestala da budem Telenorov korisnik. Pa nek vide kome ce da naplacuju, meni vise nece.