Obilaznicu grade 25 godina

N. VUKIĆ

19. 02. 2015. u 17:23

Обилазницу граде 25 година

Izgradnja je zavisila od priliva novca

Prvi radovi na izgradnji saobraćajnice, koja bi trebalo da rastereti Beograd od teretnjaka počeli su još novembra 1990. Kraj radova se ne nazire, sve zavisi od obezbeđivanja finansijskih sredstava

BEZMALO četvrt veka traje izgradnja obilaznice oko Beograda, a kraj radova se još ne nazire. Nadležni čak ne mogu da daju ni procenu kada bi saobraćaj mogao da bude pušten ovim putnim koridorom u celoj dužini, jer, kako kažu, "završetak kompletne obilaznice zavisi od obezbeđenja finansijskih sredstava".

Neimari imaju rok da ovog leta završe radove započete na petlji Batajnica i od petlje Dobanovci do mosta na Savi, gde se gradi trasa do punog profila. A potom sledi izgradnja druge polovine auto-puta na ostalim delovima obilaznice, kao i konstrukcije mosta iznad Save.

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je novembra 1990, ali je ubrzo i obustavljena.

- Izgradnja obilaznice zavisila je od priliva finansijskih sredstava i bila je prekidana zbog sankcija, bombardovanja, hiperinflacije... - objašnjavaju u "Putevima Srbije". - Neki objekti, već izgrađeni, bili su tokom bombardovanja znatno oštećeni pa je bilo potrebno da se saniraju. Do 2010. od Dobanovaca do petlje Orlovača završen je poluauto-put i pušten je u saobraćaj, a u naredne dve godine jedna polovina petlje Orlovača i tunela Straževica, kao i pun profil auto-puta od petlje Batajnica do petlje Dobanovci.

TRI SEKTORA Radovi na trasi podeljeni su na 3 sektora:
A: Batajnica - Dobanovci
B: Dobanovci - Bubanj potok C: Bubanj potok - Pančevo

Za protekle skoro dve i po decenije, građevinci su uspeli da završe sektor A, od petlje Batajnica do petlje Dobanovci u punom profilu auto-puta i sektore B1 - B5, od petlje Dobanovci do tunela Straževica kao polu-autoput.

Preostalo je da se završi petlja Batajnica, gde su radovi u toku. Ugovoreni rok završetka radova je 1. jul ove godine. Takođe, deo od petlje Dobanovci do mosta na Savi, do punog profila auto-puta. I ovde je očekivani rok leto 2015.

DALEKO JE PANČEVO

A onda slede radovi na drugoj konstrukciji mosta na Savi, sektorima od mosta do tunela Straževica, kao i od tunela do petlje Bubanj potok. Konačno i sektor C od Bubanj potoka do Pančeva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (13)

Jovan Gradjevinar

19.02.2015. 18:34

A zar jos niko nije otisao na odgovornost za takvo stanje? Sta se ceka da se lopovluk nastavi u beskonacnost? Neko mora da je odgovoran za takvo stanje i mora da odgovara. Ako je politicar u pitanju onda ga odmah treba pozvati na odgovornost. Svako ko je na odgovornom polozaju je odgovoran za sabotazu Drzave Srbije i zato mora da odgovara, naravno i svi ostali koji su na bilo koji nacin povezani sa projektom.

друг Чабор

19.02.2015. 18:57

читава обилазница има око 50км, Хитлер је доласком на власт 30-тих у доба највеће кризе за пар година изградио преко 6000км који и данас трају..а да не причамо колико је пута свечано отварана та обилазница деоницу по деоницу, метар по метар..

Лазар М.

19.02.2015. 19:23

А надалеко чувени СПС-овац Мркоњић звани "пре рока" најављивао њено свечано отварање за пре 7 - 8 година... Све у свему: јад, беда и чемер.

Milan

19.02.2015. 20:18

Jos jedno 25 godina i sve ce biti zavrseno . Jer gde je nost na Dunavu kod Vince , u tekstu ga nema i sve ostalo. Dok to zavrse , taman ce Propasti ovo sto je do sada uradjeno :)

Mr. Dragan

20.02.2015. 08:45

Od ideje, zatim projekta itd ima vise od cetrdeset godina. To pokazuje nemoc ili pak "moc" vladajucih kroz taj period. Da smo gradili kilometar godisnje vec bi bilo gotovo. Dakle nema nam spasa, drzavu treba da vode profesionalci u svim sferama a ne diletanti, kvazi-politicari i sl.

SRBIJA

20.02.2015. 09:56

Ma vazno je da pozuruju izmisljeni crnogorski koridor 11 koji vodi za Albaniju preko Crne Gore!Obilaznicu i Koridor 10 kroz koji prolazi cela Evropa i od cega Srbija treba imati velke koristi,ne bitno.

Šumadinac

24.02.2015. 01:38

@SRBIJA - Nije taj koridor 11 izmisljen i nebitan, taj autoput od beograda do zlatibora je ekstremno bitan za zapadnu srbiju gde zivi oko milion i po stanovnika, ovo ostalo da li ce se izgraditi do crne gore ili albanije je trenutno nevazno jer je ovde pre svega vazno povezati taj deo srbije sa ostatkom evrope.

Koridiri

25.02.2015. 12:42

@SRBIJA - @Sumadinac Niko nema nista protiv da Srbija ima svuda autoputeve.Ali se terbaju zavrsiti prioritni putni pravci a to je obilaznica kod Bg i Koridor 10,kao i Kragujevac-Batocina,zbog "Fijata.Izmisljeni koridor 11 mogao je biti poluautoput kao sto ima Grcka od Djevdjelije do Soluna.U ostalom godina je korscen isti izmedju Beograda i Novog sada gde prolazi cela Evropa.Ovde je ipak crnogorski lobi umesao prste i gura Srbiju u zaduzenja.

milojko

05.02.2016. 19:37

@SRBIJA - Nema nista vaznije od Koridora 10 (juzni i istocni krak), obilaznica oko BG je druga kategorija

Beograđanin

20.02.2015. 10:07

Koliko je para pokrađeno od investicija za zaobilaznicu, mogli su da naprave do danas bar dve takve!