Železnice Srbije: Prodaju šine, pa grade Beograd na vodi
25. 03. 2014. u 23:59
"Železnice Srbije" oglasile javnu licitaciju za delove pruge koja je skinuta kraj Save.
JOŠ nije kanula ni kap cementa u temelje "Beograda na vodi" ali "Železnice Srbije" videće prvu finansijsku korist od tog posla. Ovo preduzeće oglasilo je na javnoj licitaciji 2. aprila prodaju šina i pragova koje su podigli sa zemljišta železničke stanice kraj Save.
U ponudi je 1.000 tona starih šina. Početna cena je 21,5 dinara po kilogramu. Nude i 700 kubnih metara starih bukovih pragova po ceni od 1.800 dinara za kubik.
"Železnice Srbije" traže kupca i za 150 kubika rashodovnih skretničkih pragova, čija je početna cena po kubiku 2.600 dinara. Na licitaciji će se naći i 5.600 kilograma bakra koji su procenjeni na 477,5 dinara za kilogram.
U ovom preduzeću su proračunali da će, ukoliko sav ovaj otpadni materijal prodaju po početnim cenama, zaraditi oko 26 miliona dinara. Ipak, očekuju možda i veći prihod, jer bi na licitaciji cena mogla i da poraste.
P
26.03.2014. 01:06
Ljudi ti pragovi su TOKSICNI OTPAD! To ne sme da se prodaje tako gradjanstvu, vec treba da se unisti na bezbedan nacin.
Da je pameti, trebalo bi to uraditi sa kompletnom zeleznickom mrezom u Srbiji. Prodati sine i stubove u staro gvozdje, spaliti pragove, od stanica napraviti prodajni prostor i ugostiteljke sadrzaje, na mestu bivsih pruga asfaltirati puteve i ulice. Pametni ljudi su se odavno preorjentisali na bolje, udobnije, brze i pouzdanije vidove prevoza (automobil, avion, autobus) a industrija ... Koja industrija? Ako je i ima, neka sama razvija novu zeleznicku mrezu o svom trosku umesto o trosku drzave.
@Dragan - da je tebi malo pameti znao bi da je drzava duzna da razvija infrastrukturu, sto je jedan od nacina da se ljudi (domaci, strani) privuku da investiraju u industriju. po kojoj logici ti je autobus ili cak i auto udobniji od voza?
@Dragan - Путнички железнички саобраћај свуда у свету послује са губитком . Добит се остварује на теретном железничком саобраћају . Код нас је најзаступљенији транзитни превоз робе вагонима . Најразвијеније земље , нпр. Швајцарска , не да се нису орјентисале на друге видове саобраћаја , како ти кажеш , већ налажу камионским превозницима да камионе утоварују на воз и тако прелазе с краја на крај земље . Што због екологије и заштите средине , што због других разлога .
@Dragan - @Faust, da si u proteklih 20-30 godina bar jednom usao u neki voz u Srbiji, znao bi po kojoj je logici isti neudobniji i od autobusa i automobila. Prljava i krpljena sedista kao i kompletan putnicki prostor, prljavi prozori koji uz to ne dihtuju, nepostojanje klimatizacije i zvucne izolacije, visecasovna kasnjenja i u polasku i u dolasku, besprizorni prljavi i smrdljivi olos koji preovladava medju putnicima jer nema pare ni za sta bolje a pri tom ceka priliku da te odzepari, itd.
Komentari (12)