Železnice Srbije: Prodaju šine, pa grade Beograd na vodi

S. J. M.

25. 03. 2014. u 23:59

"Železnice Srbije" oglasile javnu licitaciju za delove pruge koja je skinuta kraj Save.

JOŠ nije kanula ni kap cementa u temelje "Beograda na vodi" ali "Železnice Srbije" videće prvu finansijsku korist od tog posla. Ovo preduzeće oglasilo je na javnoj licitaciji 2. aprila prodaju šina i pragova koje su podigli sa zemljišta železničke stanice kraj Save.

U ponudi je 1.000 tona starih šina. Početna cena je 21,5 dinara po kilogramu. Nude i 700 kubnih metara starih bukovih pragova po ceni od 1.800 dinara za kubik.

"Železnice Srbije" traže kupca i za 150 kubika rashodovnih skretničkih pragova, čija je početna cena po kubiku 2.600 dinara. Na licitaciji će se naći i 5.600 kilograma bakra koji su procenjeni na 477,5 dinara za kilogram.

U ovom preduzeću su proračunali da će, ukoliko sav ovaj otpadni materijal prodaju po početnim cenama, zaraditi oko 26 miliona dinara. Ipak, očekuju možda i veći prihod, jer bi na licitaciji cena mogla i da poraste.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

P

26.03.2014. 01:06

Ljudi ti pragovi su TOKSICNI OTPAD! To ne sme da se prodaje tako gradjanstvu, vec treba da se unisti na bezbedan nacin.

Dragan

26.03.2014. 07:28

Da je pameti, trebalo bi to uraditi sa kompletnom zeleznickom mrezom u Srbiji. Prodati sine i stubove u staro gvozdje, spaliti pragove, od stanica napraviti prodajni prostor i ugostiteljke sadrzaje, na mestu bivsih pruga asfaltirati puteve i ulice. Pametni ljudi su se odavno preorjentisali na bolje, udobnije, brze i pouzdanije vidove prevoza (automobil, avion, autobus) a industrija ... Koja industrija? Ako je i ima, neka sama razvija novu zeleznicku mrezu o svom trosku umesto o trosku drzave.

Faust

26.03.2014. 11:29

@Dragan - da je tebi malo pameti znao bi da je drzava duzna da razvija infrastrukturu, sto je jedan od nacina da se ljudi (domaci, strani) privuku da investiraju u industriju. po kojoj logici ti je autobus ili cak i auto udobniji od voza?

andjeloo

26.03.2014. 15:11

@Dragan - Путнички железнички саобраћај свуда у свету послује са губитком . Добит се остварује на теретном железничком саобраћају . Код нас је најзаступљенији транзитни превоз робе вагонима . Најразвијеније земље , нпр. Швајцарска , не да се нису орјентисале на друге видове саобраћаја , како ти кажеш , већ налажу камионским превозницима да камионе утоварују на воз и тако прелазе с краја на крај земље . Што због екологије и заштите средине , што због других разлога .

Dragan

26.03.2014. 15:57

@Dragan - @Faust, da si u proteklih 20-30 godina bar jednom usao u neki voz u Srbiji, znao bi po kojoj je logici isti neudobniji i od autobusa i automobila. Prljava i krpljena sedista kao i kompletan putnicki prostor, prljavi prozori koji uz to ne dihtuju, nepostojanje klimatizacije i zvucne izolacije, visecasovna kasnjenja i u polasku i u dolasku, besprizorni prljavi i smrdljivi olos koji preovladava medju putnicima jer nema pare ni za sta bolje a pri tom ceka priliku da te odzepari, itd.

Dragan

26.03.2014. 16:05

@Dragan - @andjeloo, Svajcarska sebi moze da dozvoli luksuz da investira u neprofitabilan putnicki zeleznicki saobracaj jer je "puna kao brod". Srbija pare za takav luksuz nema kao sto nema ni za menogo vaznije i prioritetnije projekte. Slicno vazi i za terenti saobracaj. Sto ne napises koliku odstetu svajcarska zeleznica mora da plati za svaki minut zakasnjenja u prevozu slepera, automobila ali i putnika vozom do krajnjeg odredista. Ako Zeleznice Srbije imaju pare za takve odstete, slobodno neka se siri.

mozaks

26.03.2014. 08:13

ostacete i bez sina i bez stanice,na kraju..bice beograd u vodi,a od prokopa zeleznicke stanice,ostat ce provalija,kako ste krenuli

gogo

26.03.2014. 08:32

Pa što su čekali Beograd na vodi da skinu suvišne šine i da ih prodaju. Mogli su to da urade kad god su hteli. Sramota!

Иде Миле

26.03.2014. 09:31

А зашто шине не уграде на релацији Лозница-Ваљево, за коју је и узет руски кредит, који је касније преусмерен на пругу Београд-Панчево?

Србистанац

26.03.2014. 14:45

Шта је фора са овим? Шине могу да се рециклирају и употребе на мање оптерећеним деоницама, тако се ради у нормалном свету. Једино их Србистан продаје за џабе, па кад буду затребале шине, онда јавна набавка и дрпање. А прагови су импрегнирани токсичним материјама, и ако их неко буде купио за огрев, тешко њему. Невероватно ми је да је овде са станаром куће цвећа умрла и озбиљна држава, колико год ми било грозоморно да ово превалим преко тастатуре.

Hermiona

26.03.2014. 23:43

Te pruge postoje ko zna koliko decenija unazad tako da njihovo preprodavanje u otpad sasvim logicno. Nama trebaju nove brze pruge, ne treba nam krs i lom!

Zoran

26.03.2014. 23:58

@Hermiona - Brza pruga usred Beograda???Svađa sa logikom je neumitna kad strast preovlada.