Jedna glava, tri funkcije

E. V. N.

14. 04. 2006. u 19:29

Od organizacije predstojećih "Dana Beograda", teških 20 miliona dinara, profitiraće samo pojedinci. Alfa i omega ovogodišnjih "Dana Beograda" Boris Miljković, autor projekta "Lavirint", ujedno i član Odbora za proslavu i kreativni direktor

KOLIKO je moto manifestacije "Dani Beograda"- "Prepoznaj sebe, ljudi su grad - Prosvetljenje" paradoksalan, organizatori, verovatno, nisu ni pomišljali. Ispostavilo se da je u dvomilionskoj prestonici samo jedan čovek, na tri funkcije, dovoljno sposoban da osmisli celokupan program, ali i realizuje najvažniji i najskuplji projekat.
Alfa i omega ovogodišnjih "Dana Beograda" je Boris Miljković. Kao ugledni umetnik, zaista, nije čudno što je jedan od devet članova organizacionog odbora proslave, kojim predsedava zamenik gradonačelnika Radmila Hrustanović. Međutim, teško da je slučajno baš njegov "inventivni" projekat "Lavirint" ovo telo izabralo za noseći i "najzanimljiviji". Naravno, i najplaćeniji. Iz budžeta Grada plaćeno mu je 1,5 miliona dinara. Ovaj honorar, navodno, obuhvatio je i njegovu ulogu jednog od dvojice kreativnih direktora.
Mileni Stojićević, direktoru "Belef" centra, nije nelogično što je Miljković istovremeno autor i neko ko odlučuje o izboru programa drugih autora i ne smatra da je to sukob interesa .
- Boris Miljković je radio projekat po nalogu Odbora za proslavu, na ideju reditelja Egona Savina, jer je u tom poslu najbolji - rekla nam je Stojićević. - Cela vizuelna kampanja proizišla je upravo iz tog projekta, zato je on i kreativni direktor.
Ovo nije jedina mrlja u organizaciji proslave, koja je gradsku kasu olakšala za više od 20 miliona dinara. Za značajan deo marketinške kampanje "Belef centar", kao glavni organizator, angažovao je privatnu marketinšku agenciju "Mozaik". Tako je direktor "Mozaika", Vojislav Žanetić postao i drugi kreativni direktor "Prosvetljenja". Ni ovo ne bi bilo neobično, da on nije istovremeno i poslodavac Damiru Hrustanoviću, starijem sinu zamenice gradonačelnika.
- Moj sin Damir sarađuje sa mnogim firmama u Beogradu, ali nigde nije zaposlen - odgovorila nam je Radmila Hrustanović, na pitanje da li je sukob interesa što je "Belef" uposlio, baš tu agenciju. Hrustanovićeva je, takođe, kao glupost komentarisala i pitanje kako to da njen sin u ime "Mozaika", elektronskom poštom, šalje obaveštenja o različitim marketinškim kampanjama.
Ni aktuelni Sekretar za kulturu, Darjan Mihajlović, nije mogao da nam potvrdi vezu između "Mozaika" i porodice Hrustanović. Samo je rekao da je "Mozaik" izabran kao najpovoljniji od tri ponuđača.
Ova agencija nije bila angažovana ranije u kampanjama za "Dane Beograda", ali svakako nije nepoznata. Prošle godine bila je idejni tvorac otvaranja Evropskog prvenstva u košarci na Kalemegdanu, a i tada ih je angažovao gradski Sekretarijat za kulturu.

S IDEJOM U ODBOR
ZNALI smo unapred šta je glavni sadržaj "Dana Beograda" i oformili smo Odbor, od zaposlenih u ustanovama kulture, ali i viđenih Beograđana. Tako je angažovan i Boris Miljković - kaže Radmila Hrustanović. - U toku rada došli smo do ideje da se povodom 200 godina od oslobođenja glavnog grada napravi događaj na Trgu Republike. U Miljkovićevom "Lavirintu" građani su u centru pažnje.
Inače, sporni projekat čini 1.800 fotografija velikog formata, sa portretima Beograđana, koji su tri dana fotografisani u Knez Mihailovoj ulici. Od njihovih slika biće napravljen ogromni lavirint na Trgu Republike. Da li je sve to, baš, koštalo 17.000 evra (1,5 miliona dinara)?

UNIVERZALAC
BORISU Miljkoviću ovo nisu prvi "Dani Beograda". Pre dve godine režirao je multimedijalni projekat "Vremeplov despota Stefana", a bio je i član Saveta "Festa 05". Ljudi koji su mu bili saradnici na ranijim projektima, takođe, su deo i direktorskog tima "Dana Beograda".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije