VOZOM JE BRŽE, LAKŠE I LEPŠE: Građani Subotice posle osam godina mogu komforno, na šinama da putuju do Segedina

J. LEMAJIĆ

04. 12. 2023. u 19:00

Ljubitelji sedme umetnosti još uvek prepričavaju kako je čuveni švedski reditelj Roj Anderson na Palić, po nagradu "Aleksandar Lifka", došao vozom. Putovao je satima, ali nijednom nije zažalio, jer je putovanje železnicom više od putovanja. Upravo tako bi se mogli opisati prvi dani voza na liniji Subotica‒Segedin. Za meštane pogranične regije Srbije i Mađarske to je - više od putovanja.

ВОЗОМ ЈЕ БРЖЕ, ЛАКШЕ И ЛЕПШЕ: Грађани Суботице после осам година могу комфорно, на шинама да путују до Сегедина

Foto J. L. /"Dinivizija"

Emotivno vezani za vozove od 1869, a pogotovo šinobuse do 2015. godine, koji su spajali građane dva bratska grada, jedva su dočekali da železnička linija bude ponovo uspostavljena.

- Taman se polazak voza poklopio da početkom adventa i božićnog vašara koji je u Segedinu prelep. Iako je blizu, zbog gužvi na granici u ovom periodu izbegavali smo da idemo, jer nije logično da zbog 45 minuta vožnje čekamo satima na granici - kažu Milena i Vojka, koje su se minulog vikenda uputile u Segedin da osete duh predstojećih praznika.

Njih i mnoge druge Subotičane zatekli smo na železničkoj stanici na Paliću, jer se glavna železnička stanica u gradu obnavlja, a privremena se nalazi kod Javnih skladišta.

Foto J. L. /"Dinivizija"

- Dok se ne završi i ova druga pruga koja će ići do Budimpešte, najjednostavnije je da autom dođemo do Palića i tu sednemo u voz. U Segedin idemo u kupovinu i šetnju, a ne moramo da razmišljamo o parkiranju, saobraćaju, ne čekamo na granici... - dodaju dve mlade Subotičanke.

Upravo ta jedinstvena pasoška kontrola, koja se sada odvija u vozu, u mestu Reske sa mađarske strane, jedan je od najvećih benefita nove železničke linije.

- Imamo rodbinu u Horgošu, tako da smo došli kolima do Segedina, jer smo iz jednog obližnjeg sela, i dalje putovanje nastavili vozom. Nismo ni osetili put - pričaju članovi porodice Almašija Mihalja.

Foto J. L. /"Dinivizija"

Početak nove radne nedelje doneće nove putnike - radnike i studente.

- Mnogo će biti jednostavnije jer znamo koliko vremena traje putovanje i tako možemo da se organizujemo. Iako je blizu, prelazak granice i neizvesnost koliko ćemo vremena provesti u čekanju predstavlja svakodnevni stres. Dovoljno je da nestane struje ili bude neko hapšenje na Horgošu, svejedno sa koje strane, i da sve stane - objašnjava Peter V., koji svaki dan putuje na posao u Segedin.

Foto J. L. /"Dinivizija"

Posle osam godina voz je počeo da saobraća prošlog utorka, a kako kažu na biletarnici, priliv putnika se tek očekuje.

- Sada najviše zovu i raspituju se za vreme polaska i povratka. Verovatno kako bi najadekvatnije uklopili svoje obaveze. Najviše putnika očekujemo tokom praznika i pripremljeni smo na to - poručuju zaposleni.

Foto J. L. /"Dinivizija"

Između dva pogranična grada udaljena 44 kilometra uspostavljeno je pet polazaka. Cena karte u jednom pravcu je 741 dinar, voz staje na Paliću, Bačkim Vinogradima, Hajdukovu, Horgošu. Putovanje traje između 82 i 101 minut.

BONUS VIDEO

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!