KLJUČNO PITANJE - "ŠTA JE UMETNOST?": Autorska izložba Biljane Tomić "Fenomeni vremena" u galeriji "B2"

Miljana Kralj

25. 03. 2025. u 16:52

U SAVREMENOM dobu i pozicijama umetnosti danas, uvođenje pojmova predmetnosti i utilitarnosti u galerijski prostor asociralo je na istorijske pokrete prošlog veka, posebno na protest studenata 1968, koji se završio otvaranjem kulturnog prostora SKC-a 1970/71. Te godine nisu označavale samo bunt studenata, već i bunt novih generacija koje su promenile ideologije umetnosti i uvele nove standarde u kulturu i umetnost, piše istoričarka umetnosti Biljana Tomić, koja je i sama aktivno učestvovala u svim ovim događajima, u katalogu svoje autorske izložbe "Fenomeni vremena" u galeriji "B2".

КЉУЧНО ПИТАЊЕ - ШТА ЈЕ УМЕТНОСТ?: Ауторска изложба Биљане Томић Феномени времена у галерији Б2

U čast Raše Todosijevića Foto Vladimir Popović

Postavku koja se bavi oduzimanjem upotrebne vrednosti predmetu, kako bi dobio svrhu u umetnosti, čine dela nastala od 1968. do danas, a zastupljeni su radovi Marka i Marike Pogačnik, Raše Todosijevića, Neše Paripovića, Veljka Vujačića, Nemanje Nikolića, Bojane Atlije, Smilje Ignjatović i Bojana Jovanovića, Nikice Jurkovića, Nemanje Lađića i Katarine Drenjanin.

- Tadašnja revolucija uvela je novu scenu i parametre novih čitanja i plasiranja kulturnih događanja - podseća Tomićeva, dugogodišnji urednik Likovne galerije SKC-a. - Sredinom šezdesetih počinje BITEF - pozorišni festival i bilo je prirodno da se sa novom scenom teatra pokreće i nova umetnička praksa.

Kako podseća ova istoričarka umetnosti, tada u Beogradu gostuju grupa OHO sa predmetnim radovima, kao i Marko i Marike Pogačnik sa radom iz u domenu konceptualne i siromašne umetnosti. U SKC-u se okuplja sada već legendarna umetnička šestorka: Raša Todosijević počinje sa svojim performansima Was ist Kunst, kapitalnim radom koji je promenio pristup umetnosti, dok se Neša Paripović bavio medijima, fotografijom, filmom i videom,specifičnim predmetnim projektima...

Foto Vladimir Popović

Krst čiviluk, Neše Paripovića

- Izložba u celini je jedinstvena i sa jasnim jezičkim motivima svakog umetnika i učesnika, odnosno, ona postavlja pitanje statusa umetnika, metoda i modela rada. Moglo bi se reći da ukazuje na dugogodišnje, važno i urgentno pitanje položaja umetnika, kako obezbediti bavljenje umetničkom praksom, ko garantuje produkciju, transparentnost i prezentnost umetnika na savremenoj sceni... I dalje ostaje aktuelno pitanje Raše Todosijevića "Was ist Kunst" - zaključuje autorka postavke, koja će biti otvorena do 20.aprila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
TA KUĆA JE STVARNO UKLETA Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.

07. 12. 2025. u 13:36

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.

07. 12. 2025. u 11:41

Komentari (0)

CEO TENIS U ŠOKU: Čuvena teniserka ugradila veštačke grudi, a onda je otkriveno i ovo! (FOTO)