OGOLJENI I TAJANSTVENI OBLICI: Izložba "Magičnost drevnog - Venija Vučinić Turinski" autorke dr Rajke Bošković u MSU

М.Краљ

04. 09. 2024. u 17:14

CIKLUS kojim se predstavljaju vajarke čiji je doprinos značajan za našu umetničku scenu u prošlom i ovom veku, biće nastavljen izložbom "Magičnost drevnog - Venija Vučinić Turinski" autorke dr Rajke Bošković, a otvaranje je zakazano za četvrtak, 5. septembar, u 18 časova, u zdanju na Ušću.

ОГОЉЕНИ И ТАЈАНСТВЕНИ ОБЛИЦИ: Изложба Магичност древног - Венија Вучинић Турински ауторке др Рајке Бошковић у МСУ

Foto B. Janjić, MSU

Ovu treću postavku serijala "Umetnost i ličnost - skulptorke iz kolekcije MSU" čini izbor iz šestodecenijskog opusa Venije Vučinić Turinski (1934). Njeno jer stvaralaštvo nesvakidašnje po svojoj poetici, koja je otkrila novo i neočekivano viđenje drevnih predmeta, sprava, kao i stvari iz svakodnevnog okruženja kojima je dala simboličku dimenziju.

Foto B. Janjić, MSU

 

- Istovremeno obični i magični; daleki i bliski; ogoljeni i tajanstveni, oblici njenih skulptura plene svojom, na prvi pogled, nesputanom igrom, ali i veoma dobro odmerenom unutrašnjom konstrukcijom - objašnjava autorka ciklusa dr Rajka Bošković. - Umetnički opus Venije Vučinić Turinski odraz je njenog stava i shvatanja - i života, i umetnosti, koje iskazuje u svojim skulpturama jasno, jezgrovito, nepokolebljivo i neopozivo. Van ikakvih pomodnih strujanja, proklamovanih nametnutih tendencija, grčevite težnje da upliva u aktuelne umetničke tokove... kristalno jasan, duboko promišljen, svoj put sledi bespogovorno od samih početaka svog umetničkog delovanja do danas.

Drvo je gotovo jedini materijal u njenoj skulpturi i najčešće je crno kao ugarak, kao da je sa ognjišta i da čuva njegovu toplinu, nastavlja Boškovićeva. Često su etnografski predmeti njeno polazište, a neobično komponovane skulpture - ishodište.

Novo shvatanje forme

PROMENE u umetnosti nisu uvek radikalne i totalne, jer ima i onih koje se izgrađuju dugim, strpljivim i metodičnim radom. Čini mi se da je to vrlo karakteristično za Veniju Vučinić i njenu generaciju, to odlučno, ozbiljno i savesno izgrađivanje novog i svog umetničkog sveta, što je u velikoj meri doprinelo da se prošire granice naše skulpture i ona obogati za jedno novo shvatanje forme- zapisao je pre više od pola veka Lazar Trifunović.

Rođena u Kolašinu 1934. Venija Vučinić Turinski diplomirala je na beogradskoj Akademiji likovnih umetnosti, gde je završila i postdiplomske studije u klasi Jovana Kratohvila. Ova dobitnica mnogih značajnih jugoslovenskih i srpskih nagrada i priznanja, do sada je imala osam samostalnih izložbi i učestvovala na mnogobrojnim grupnim postavkama. U parku na levoj obali Save u Beogradu postavljena je njena skulptura "Korablja". Pored MSU, dela joj se čuvaju u Narodnom muzeju Srbije, Muzeju grada Beograda, Narodnom muzeju u Kruševcu, Zavičajnom muzeju Rovinja i mnogim drugim institucijama u Srbiji i regionu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
TA KUĆA JE STVARNO UKLETA Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

"TA KUĆA JE STVARNO UKLETA" Majci i ocu prerezao grkljan, pa sebi isekao vene: Novi detalji porodične tragedije u Čačku

PRVI rezultati istrage tragedije koja je otkrivena u subotu ujutru u porodičnoj kući u blizini „Slobodine“ raskrsnice u Čačku, govore da je Vladimir Čarapić (47) nožem preklao vrat svojoj majci Mili (72), a potom i svom ocu Neđu (79). Zatim je sebi istim sečivom naneo više uboda po grudima i stomaku, a na kraju je prerezao vene leve ruke i tako na smrt iskrvario.

07. 12. 2025. u 13:36

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića

DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.

07. 12. 2025. u 11:41

Komentari (0)

Vaseljenski patrijarh Vartolomej I i predsednik kompanije Tasyapı Emrulah Turanli: Vizija koja povezuje Istanbul i Srbiju