O ZASTAVAMA I IDENTITETU: Dve izložbe Ivana Grubanova u petak - u Salonu Muzeja grada Beograda i galeriji "NJu momnet"
NOVA slikarska dela, vanrednog profesora Fakulteta primenjenih umetnosti Ivana Grubanova, čine izložbu pod nazivom "Mrzim te", koja će biti otvorena u petak 9.februar u 18 časova, u Salonu Muzeja grada Beograda, a iste večeri, u prostoru Galerije "Nju moment", pred publikom će se naći i njegovi novi radovi na papiru.
Foto promo
Teme obe postavke su pitanja individualnog i kolektivnog identiteta.
Kustos postavke u Salonu, koju čini skoro trideset radova nastalih kao rezultat dužeg istraživanja ovog umetnika, je Danijele Kapra. Reč je o pet serija - slike sa vezenim nacionalnim sloganima, poliptisi pod nazivom "Idoli", trodimenzionalne slike nazvane "Serafimi", "Odnarođenje" - zastave izložene višegodišnjim nanosima boja, kao i video rad - "Monstrum". Sve ih povezuje upotreba zastava, po čemu je Grubanov prepoznatljiv i van naših granica, od izložbe "Mrtve zastave" u Berlinu (2013.), preko "Ujedinjenih mrtvih nacija", sa kojima je predstavljao Srbiju na Bijenalu u Veneciji (2015.), do postavke "Dim, nacija, zastava" u Amsetdamu (2016.) i mnogih drugih.
- U svojim radovima, umetnik koristi zastavu dvojako: kao fizičku podlogu za svoj likovni izraz (umesto tradicionalnog slikarskog platna), ali i kao alat za nanošenje uljanih boja (gde zastava preuzima ulogu atipične slikarske četkice)- ističe se u najavi izložbe "Mrzim te". - Zastava natopljena bojom vizuelno i konceptualno gubi svoj hromatski identitet i značenjski potencijal koji je čine jedinstvenom i prepoznatljivom. Ona tako prestaje da otelovljuje identitet u razumljivoj i očiglednoj formi, i stapajući se sa bojama, postaje nešto drugo. Zastava napušta paradigmu na kojoj je zasnovana i postaje medij za mnogostruke hibridne identitete.
Za mnoge slike Grubanov koristi zastave bivše Jugoslavije, svedočeći o traumi raspada države u kojoj je rođen i odrastao, što čini i u video radu "Monstrum". Kada je reč o crtežima i poliptisima, koji će se naći u "Nju momentu", na njima autor osmišljava znakove i prizore koji predstavljaju njegovo lično iskustvo istorije i identiteta.
Preporučujemo
GLUMAC DAO OBEĆANjE: Aleksandar Kojić dobio nagradu za monodramu Radoša Bajića (FOTO)
09. 12. 2025. u 22:10
VELIKO UPOZORENjE VUČIĆA: Za godinu i po dana suočićemo se sa velikim ratom, niko više ne želi da sluša drugu stranu
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na forumu "GLOBSEC BELTALKS: Beogradski ekonomski razgovori", da više nema racionalnosti u međunarodnoj politici i da se uskoro sprema veliki sukob.
09. 12. 2025. u 20:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)