SELENIĆEV ROMAN ME JE "RAZBUCAO": Glumac Aleksandar Vučković o ulogama u "Očevima i ocima" i "Urnebesnoj tragediji"

Vukica STRUGAR

21. 04. 2023. u 13:00

FUDBALER koji u slobodno vreme peva po kafanama narodnu muziku, za svadbe i rođendane. Kakve preporuke za FDU! - kaže s beskrajno šarmantnim osmehom Aleksandar Vučković, koji je prijemni (u klasi Gordane Marić) položio "iz prve" i to posle trećeg razreda gimnazije.

СЕЛЕНИЋЕВ РОМАН МЕ ЈЕ РАЗБУЦАО: Глумац Александар Вучковић о улогама у Очевима и оцима и Урнебесној трагедији

foto:Z.Jovanović

Tako je mladi Užičanin odmah razbio sve predrasude, a njegov izuzetni talenat otvarao mu je jedna po jedna vrata, krčio put i stvarao nove prilike. Prvu su mu pružili njegovi, Užičani. Dobio je ulogu Kreonta u "Kralju Liru" s rediteljskim potpisom Ivana Vukovića.

- Prvo, pa moja omiljena drama. Od početka studija govorio sam sebi ako odigram "Lira" do kraja karijere, znači da je sve što si radio imalo smisla. A desilo se da sam sa "Lirom" počeo! Nešto me je tu "odradilo". Moji prijatelji u šali kažu da sam u duši - deda. Verovatno to starmalo ide iz mog zlatiborskog mentaliteta - kaže Vučković na početku razgovora.

A onda, kao kamenčići niz stazu, počele su da se kotrljaju uloge: zahvaljujući Marku Torlakoviću igrao je jednu sezonu u Somboru, ubrzo je došla uloga regenta Aleksandra u filmu "Kralj Petar Prvi", Veljko Mićunović je u njemu video Robina Huda u Pozorištu "Boško Buha", a onda ga je potpuno preuzelo Beogradsko dramsko: premijerni zadaci (i poneka uskakanja) u "Romanu o Londonu", "Plastelinu", "Crnoj kutiji", "Kišnim kapima na vrelom kamenju", "Divljem mesu", "U raljama života",predstavama "Ružni, prljavi, zli", "Ko se boji Virdžinije Vulf"...

I opet jedan netipičan potez. Iako je u BDP bio na paušalu, kako kaže, iz umetničkih razloga rešio je da iz angažmana izađe - na ulicu.

- Na Krstu sam imao desetak naslova i 25 igranja mesečno. Na "rez" sam otišao iz kuće, mada u tom trenutku nisam imao nikakvu alternativu. Posle sedam meseci desio se poziv Irene Popović za "Decu", potom sam u Ateljeu 212 radio "Revolt", a onda je stigao poziv iz Narodnog i Veljka Mićunovića za "Očeve i oce".

U ulozi Mihajla, najmlađeg Medakovića, jednostavno je - briljirao. Izneo je na scenu mladog čoveka, idealistu, koji kao gumicom poništava sve što je poneo iz svoje kuće i građanskog vaspitanja, iskreno verujući u komunizam kao novu religiju. Mada rođen deceniju i po posle Titove smrti, Vučković je bio divno autentičan u tumačenju lika koji na kraju strada u svojoj čestitosti i mladalačkom entuzijazmu.

- Roman me je potpuno "razbucao", doživeo sam strašnu katarzu, potresla me je njegova sudbina na toliko nivoa tragična.... U startu mi se lik dopao, može da se povuče ozbiljna paralela između Selenićevog mladog buntovnika i nekog današnjeg vršnjaka. Sličnost je u tim besnim konjima koji se u njemu propinju, u unutrašnjoj strasti, borbi protiv nedelanja i pričanje bez akcije. Mihajlo želi da promeni stvari iz najiskrenijih motiva i naivne dečačke čistote... Od majke je nasledio engleske manire i urođenu suzdržanost, zbog čega konstantno trpi uvrede svojih drugara. A on želi da im pripada, baš kao i svi mladići u njegovim godinama. I iz te krize identiteta poprima ideologiju u koju počinje istinski da veruje, bez ikakve skrivene namere.

Da je odlično obavio povereni zadatak, pokazao je i sledeći angažman: Jagoš Marković (s kojim je sarađivao u predstavi "Divlje meso") ponudio mu je ulogu Koste u "Urnebesnoj tragediji", čija je premijera 5. maja u Narodnom pozorištu.

- Preda mnom je savršeno skrojen Kovačevićev komad. U liku mog junaka, alkoholičara, objedinjene su sve muške figure našeg mentaliteta. Izrazito autodestruktivan, s druge strane toliko strastven da u svemu što radi ide "do kraja". Inače, u životu stalno imam neki osećaj krivice, stalno se preispitujem da li sam nešto mogao da uradim bolje... Retko mi se čini da koristim sav svoj potencijal. I tad sam "bonaca": u miru sa sobom, bez ikakvih dilema. A Kosta tako živi stalno, u punom kapacitetu. Daje mi mogućnost da bar u tih sat i po, budem to - do kraja.

BEZ PRESIJE I OČEKIVANjA

U SVOM već bogatom opusu posebno izdvaja predstavu "Adresa svemir" u režiji Anje Suše, na sceni Bitef teatra:

- Ovo iskustvo iz korena je promenilo moj pogled na pozorišni proces. Radili smo improvizacije, a ono što je najlepše - rediteljka nas je oslobodila svake presije i bilo kakvih očekivanja. Danas je uspeh postao imperativ, primaran motiv. Sprečava nas da se bavimo bilo čim dubljim, ne daje nam prostora za traganje kroz poredele sopstvene duše. Zato mi je ovo iskustvo bilo važno ne samo za karijeru već i sam život.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Novi Samsung Neo QLED televizori pomeraju granice kućne zabave