OD PLAVOG JADRANA DO VISINA ORJENA: Jubilarna 100. epizoda serijala "Kulturista", 20. maja, na kanalu Balkan trip

J. BANjANIN

20. 05. 2022. u 10:38

PRE dve godine, zbog pandemije i posledica koje je planetarno izazivao Kovid, redovni putnici na Tajland i druge egzotične destinacije pojavili su se kraj vodopada Stare planine i na obalama Drine, a luksuzne hotele zamenili su etno domaćinstvima i brvnarama.

ОД ПЛАВОГ ЈАДРАНА ДО ВИСИНА ОРЈЕНА: Јубиларна 100. епизода серијала Културиста, 20. маја, на каналу Балкан трип

Foto Privatna arihva

U isto vreme na malim ekranima pojavio se putopisni serijal "Kulturista", koji otkriva i predstavlja najzanimljivije destinacije Srbije, ali i čitavog Balkana, istražujući naše krajeve tragom kulturno-istorijskih priča, legendi i nasleđa. Do sada je emitovano 99 epizoda, a jubilarna 100. epizoda serijala "Kulturista" stiže u petak, 20. maja, u 14.30, na televiziji Balkan trip.

- Za razliku od prethodnih, za ovu epizodu sam dobio pozivnicu od mog prijatelja Dragana iz Đenovića, da se njegovim brodom "Aleksandra" otisnemo na pučinu, pa da upoznam mesto u kom nikada nisam bio, i za koje nisam do tada ni čuo... U nekakav Posejdonov grad. Ni slutio nisam da ću za takvu priliku morati po prvi put da obučem ronilačko odelo i upoznam plave dubine Jadrana. Osim toga, Nacionalna turistička organizacija Crne Gore mi je priredila i lepu proslavu na terasi Lazura u Meljinama. Prethodno sam otišao na planinu Orjen, koja dominira nad zalivom, i istražio kameno selo Žlijebi, jedino na tom delu primorja. U suštini, čeka nas veoma interesantna priča koju prati svečani ton od početka do kraja. Stota epizoda biće kruna dosadašnjeg serijala, ali i polazna tačka za sva naredna putovanja, jer "Kulturista" je tek počeo svoj televizijski život - kaže za "TV novosti" autor i voditelj serijala Boško Kozarski.

Pomalo neuobičajeno za svet telvizije, ekipu "Kulturiste" čine samo dvoje ljudi - rođena braća Kozarski. Dok Boško pronalazi teme, ljude i lokacije, Sava sve beleži kamerom, dronom i uređajima za podvodna snimanja. Prva epizoda "Kulturiste" bila je posvećena Hramu Svetog Save, a naš sagovornik ističe da je upravo priča o "najvećoj kulturističkoj atrakciji Beograda" definisala koncept čitavog serijala.

Foto Privatna arihva

- Motiv putovanja nam je da istražimo kulturno nasleđe i predanja mesta ili kraja u koji idemo, uz jasne elemente pokloničkog pristupa svetinjama, i na kraju da uživamo u čarima gastronomske ponude. Potrudili smo se da gledaoce podstaknemo da na putovanja ne kreću samo radi potrebe za pukim odmorom, već i da steknu nova znanja i iskustva, upoznaju svoje nasleđe, ali i kulture i običaje naroda sa kojima delimo balkanske prostore.

Na pitanje šta bi izdvojio od dosad ispričanih priča, autor "Kulturiste" kaže da je svaka epizoda vredna pomena.

- Od posebnih sećanja sa dosadašnjih putovanja izdvajam posetu manastirima čiji su ktitori prvi Nemanjići, ali i upoznavanje sa orijentalnim kulturnim nasleđem ljudi koji žive u Novom Pazaru i okolini. Pažnju gledalaca je privukla i priča o podzemnom gradu Karađorđevića u stenama kraj Malog Zvornika, mestu koje je do skora bilo državna tajna, a sada postaje turistička atrakcija. Pamti se i otkriće sela u okolini Medveđe koje je bukvalno izgrađeno na dragom kamenju, kojim meštani zidaju štale i bunare. Od događaja koje smo zabeležili, možda je najinteresantniji jedan u kom su glavni akteri životinje. Pogađate, u pitanju je Svetsko prvenstvo u nadmetanju gusana u Mokrinu, zaista neverovatan događaj, sada već tradicija severnog Banata. Ne mogu a da se ne setim i silaska u Senjski rudnik, 160 metara ispod zemlje, priče koja je svakako nesvakidašnja, jer se u jamu silazi jedinim parnim liftom u Evropi. Eto, i takva avantura od skoro stoji u turističkoj ponudi Resave. Nismo se zadržali samo na Srbiji, pa je posebna uspomena i istraživanje kulturno-istorijskog blaga Cetinja, skrivenih mesta Luštice i neverovatnog manastira na malom ostrvu u zalivu Mirište.

NAJVEĆE BLAGO SU LjUDI

BOŠKO Kozarski često ističe da su ljudi najjači utisak njegovih putovanja.

- Uvek upoznamo "dobrog duha" mesta u koje smo došli, posebno talentovanog ili beskrajno duhovitog čoveka. Najveće blago Srbije su upravo ljudi, istinski domaćini mesta, koji nadahnuto govore u ime svog zavičaja i njegovi su simboli. Najveća privilegija putovanja po Balkanu je to što sam stekao prijatelje kod kojih sam uvek dobrodošao kao kod najrođenijih. Sećanja na mesta koja sam obišao ne bi bila toliko snažna i važna da nije bilo tih ljudi. Redovni gledaoci serijala "Kulturista" već imaju favorite, pa neretko dobijam poruke, a među poslednjima je pitanje "Može li i mene Dragan da odveze brodom do Plave špilje?"

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije