STRAŠILA BEZ POSLA: Reditelj Filip Ken razvija nadrealnu viziju "ekološke revolucije"

V. Stugar

18. 09. 2021. u 14:40

U FOKUSU ovogodišnjeg BITEF izdanja ekološka problematika našla se i u sinoćnoj i večerašnjoj predstavi: pred publikom Teatra na brdu izvedeni su "Klimatski plesovi" koreografkinje čileansko-meksičkog porekla Amande Pinje, a sada će se dve večeri zaredom pred publikom naći predstava "Farm fatale" reditelja Filipa Kena (francusko-nemačka koprodukcija Vivarijum studija iz Pariza i Minhner kameršpile iz Minhena) u Pozorištu na Terazijama.

СТРАШИЛА БЕЗ ПОСЛА: Редитељ Филип Кен развија надреалну визију еколошке револуције

Foto Martin Argyroglo

Naš festival ugostiće prvi put jednog od vodećih francuskih i svetskih reditelja srednje generacije, Filipa Kena, s predstavom koja je nastala u koprodukciji rediteljeve kompanije iz Pariza i poznatog Kameršpilea iz Minhena. Kako se najavljuje, u specifičnom, za njega prepoznatljivom vizuelnom okviru i ironijskom diskursu, Ken razvija nadrealnu viziju "ekološke revolucije" koju pokreću nezaposlena strašila: ona su ostala bez posla iz različitih razloga, između ostalog, zbog uništavanja gradskih bašta i udara korporacija na samostalne poljoprivrednike. Kraj je otvoren, jer ostaje upitanost da li je ova predstava autentični poziv na "ekološku revoluciju", ili ironični komentar o njenoj iluzornosti, jalovosti.

Prethodna predstava "Klimatski plesovi" posveta je planinskom kraju iz kog je majka koreografkinje Amanda Pinje, a čiji su ekosistemi ugroženi projektima multinacionalnih kompanija.

Foto Martin Argyroglo

- U scenskom pogledu, reč je o vizuelno-atmosferskoj instalaciji koja simbolički asocira na planinski krajolik, ali koji je živ, diše, kreće se. To se sve dočarava postepenim, sporim i stilizovanim kretanjem, te izdvajanjem koreografisanih tela iz dotičnog vizuelnog okruženja, a što ima naglašeni ritualni karakter. Isti karakter ima i završni ples koji kao da pruža metakomentar: savremenom zapadnom civilizacijom nije ugrožena samo iskonska priroda već i drevne kulture - reči su selektora Ivana Medenice.

IZOSTAO OSTERMAJER

PREDSTAVA "Farm fatale" neočekivano je dobila reprizno izdanje zato što se, zbog aktuelne epidemiološke situacije, s Bitefa izostao berlinski teatar Šaubine, s Ibzenovim "Neprijateljem naroda" u režiji Tomasa Ostermajera.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)