VOZAČ GSP-a PROŠAO LEKARSKI PREGLED POČETKOM OKTOBRA: Supruga Rada za "Novosti" - Lekari tvrdili da je Života zdrav za volan

Š.Marović

01. 04. 2023. u 07:40

VOZAČ autobusa Života Mitrović (59), koji je u sredu veče preminuo u toku vožnje na liniji 56, nije pritisnuo panik-taster i inače nije se žalio na poteškoće, istakli su iz Gradskog saobraćajnog preduzeća, u kom je radio 23 godine. Lakše povređeni putnici u nesreći na uglu ulica Trgovačke i Braće Vučković na Čukarici pušteni su na kućno lečenje.

ВОЗАЧ ГСП-а ПРОШАО ЛЕКАРСКИ ПРЕГЛЕД ПОЧЕТКОМ ОКТОБРА: Супруга Рада за Новости - Лекари тврдили да је Живота здрав за волан

Foto: N.Skenderija

Kako je za "Novosti" ispričala Životina supruga Rada, poslednjih par godina zdravlje mu se znatno pogoršalo, imao je povišen pritisak, kao i šećer, bio je gojazan i modrih nogu, koje je uvijao, a na posao je odlazio sa štapom. Uprkos tome, na obaveznom lekarskom pregledu kojem se podvrgao 10. oktobra prošle godine dobio je uverenje da je sposoban da vozi.

- Nije se žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana - kažu za medije u Gradskom saobraćajnom preduzeću "Beograd". - Zato ne možemo da kažemo da je umor u pitanju. U svim vozilima javnog prevoza postoji panik-taster za gužvu u saobraćaju, nezgodu, pa i za slučaj da vozaču nije dobro. On ima pravo da zaustavi vozilo i pozove Hitnu pomoć, a onda da javi dispečeru, koji šalje drugog šofera. Preminuli kolega nije pritisnuo panik-taster.

Foto Facebook

Života Mitrović

Vozači lekarski pregled obavljaju na svakih godinu dana, uveravaju u GSP, a posao profesionalnih vozača smatra se stresnim i rizičnim. Lekarski kriterijumi oštriji su za profesionalne vozače zato što su oni odgovorni za bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Kriterijume na osnovu kojih se izdaje uverenje da li je vozač sposoban da vozi propisuje Pravilnik, a pregledi se moraju obaviti kod lekara specijaliste medicine rada, očnog, otorinolaringologa, psihologa i psihijatra.

- Ako opredeljeni lekar proceni da stanje nije dobro, on može da uvede ograničenje i da traži da se i češće rade lekarski pregledi - kažu u GSP. I šefovi u pogonima mogu da procene da vozač ima propuste u radu, da je dekoncentrisan, da je često na bolovanju i zato mogu da traže ciljane lekarske preglede. - Doktor popunjava obrazac o zdravstvenom pregledu vozača, u kojem se navodi da li osoba ispunjava uslove za profesionalnog vozača i taj dopis se šalje MUP. Ako se utvrdi da vozač više nije u stanju da vozi, ne dobija otkaz, već se raspoređuje na drugo radno mesto.

Posle tragedije na liniji 56, ali i problema sa kojima se borio Života Mitrović, postavlja se pitanje da li je ova nesreća mogla biti izbegnuta da su lekari dali drugačiju procenu ili da se nesrećni čovek prebacio na drugo radno mesto.

"Novosti" očekuju odgovor od GSP, gde se obavljaju lekarski pregledi vozača, ima li i u praksi primera da lekar ne izda dozvolu za rad ili je potreba za ovim kadrom spustila i zdravstvene kriterijume.

VELIKE TRAGEDIJE

PRE Životine smrti, porodicu Mitrović poslednjih nekoliko godina prate velike tragedije. Najpre je od zdravstvenih poteškoća preminuo četvorogodišnji unuk Živote i Rade, da bi samo nekoliko meseci kasnije njegov otac sebi oduzeo život. Takođe, ćerka je teško bolesna, zbog čega je otišla sa posla u invalidsku penziju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (7)

MEĐUNARODNI DAN BEZ PAPIRA: Prilika da se ukaže na važnost očuvanja šuma