ZA NEMAČKU BI MOGLO I DUPLO: I pored većih kvota, srpskim prevoznicima nedostaju transportne dozvole
ŠPANIJA je poslednja država u nizu sa kojom je Srbija obezbedila veći transport robe. Od ove godine, umesto po 2.400 bilateralnih i 150 tranzitnih dozvola godišnje, naše zemlje će razmenjivati 3.200 bilateralnih i 450 tranzitnih dozvola. Koliko god svake godine raste po kvota, naši prevoznici bi i dalje mogli daleko češće da voze za Italiju, Nemačku, Belgiju, Holandiju, Švedsku...
Foto: B. D.
Srbija ima dogovorenu liberalizaciju sa 16 zemalja. To su pre svega bivše jugoslovenske republike, Rumunija, Bugarska, Švajcarska, Velika Britanija, Češka, Mađarska, Slovačka, Litvanija, Estonija, Kazahstan i Ruska Federacija.
- Uspeli smo nedavno da povećamo kvotu za 50 sa Finskom, za 800 sa Španijom, sa Nemačkom za 11.000 - objašnjava Neđo Mandić, ppredsednik Udruženja za međunarodni transport. - Sa Nemačkom imamo 56.000 dozvola, ali nam treba 100.000. Sve države, međutim, čuvaju svoje tržište i ti dogovori i liberalizacija idu jako teško. Treba nam više dozvola za Francusku, Belgiju, Dansku. Sa Švedskom nemamo nijednu, pa se kupuju na granici. Uskoro idemo u posetu austrijskim kolegama. Idemo u Beč da pokušamo da pripremimo makar malo donošenje odluke o većem broju dozvola. Na svaki sastanak mešovite komisije, na naš zahtev da se povećaju kvote ili liberalizuje transport, oni odgovaraju, kada uđete u Evropsku uniju, neće vam biti potrebne dozvole.
Svako transportno vozilo koje ulazi u drugu zemlju mora da ima odgovarajuću dozvolu, osim u države sa kojima imamo liberalizovan odnos. Srpski prevoznici poseduju ukupno 300.000 raznih dozvola.
- Uradili smo dobru stvar sa Turcima - dodaje Mandić. - Razmenjivali smo velike količine dozvola. Njima je potrebno 100.000. Mi smo im dozvolili da postojeće važe za godinu, a ne za vožnju. Mi smo dobili dodatne za treće zemlje. To je bio obostrani interes. Sada se pominje Poljska, ali ne verujem da će nam oni odobriti.
Ministar saobraćaja Goran Vesić je krajem godine poslao svojim kolegama iz dvadesetak evropskih zemalja pisma sa predlogom o liberalizaciji međunarodnih dozvola za prevoz. Cilj Srbije je da domaći prevoznici bez ograničenja mogu da voze kroz što više država.
Rat otežava
RAT u Ukrajini otežava transport robe u tom delu Evrope. Ona, međutim, stiže.
- Roba preko Poljske i dalje stiže - dodaje Neđo Mandić. - Preko Poljske prolazi i za Rusku Federaciju i na putu iz Rusije. Jeste teže, ali funkcioniše. Ne vozi se roba koja zbog sankcija ne može da prođe.
Preporučujemo
AMERIČKI MEDIJI: Rublja među pet najprofitabilnijih globalnih aktiva
24. 12. 2025. u 22:47
NAJNOVIJA ODLUKA: OFAK produžio rok za pregovore NIS-u do 24. marta
24. 12. 2025. u 16:59
EKSPO JE SVE BLIŽE: Do otvaranja ostalo još 500 dana, učešće potvrdilo čak 130 država
24. 12. 2025. u 16:22
TRAMP DONEO ODLUKU: Povlači ambasadore i diplomate iz okruženja Srbije
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Donalda Trampa povlači skoro 30 karijernih diplomata sa ambasadorskih i drugih visokih pozicija u diplomatskim predstavništvima SAD u svetu.
22. 12. 2025. u 10:32
RUSI ĆE NAPASTI EU MNOGO RANIJE: Veliko upozorenje iz Ukrajine, poznata godina i glavna meta
RUSIJA je pomerila svoje planove za direktnu agresiju sa 2030. na 2027. godinu, a Evropa je sve glasnija o riziku od direktnog sukoba, u kojem bi se baltičke države mogle naći pod okupacijom.
20. 12. 2025. u 09:41
"SAD JE TITO ODJEDNOM POBIO JADNE HRVATE..." Vedrana o bivšoj državi: "Sve sam više Jugoslovenka kako vreme odmiče!"
VEDRANA ne bira reči kada govori o vremenu Jugoslavije...
24. 12. 2025. u 09:52
Komentari (0)