ZA NEMAČKU BI MOGLO I DUPLO: I pored većih kvota, srpskim prevoznicima nedostaju transportne dozvole

S. B.

25. 04. 2023. u 17:36

ŠPANIJA je poslednja država u nizu sa kojom je Srbija obezbedila veći transport robe. Od ove godine, umesto po 2.400 bilateralnih i 150 tranzitnih dozvola godišnje, naše zemlje će razmenjivati 3.200 bilateralnih i 450 tranzitnih dozvola. Koliko god svake godine raste po kvota, naši prevoznici bi i dalje mogli daleko češće da voze za Italiju, Nemačku, Belgiju, Holandiju, Švedsku...

ЗА НЕМАЧКУ БИ МОГЛО И ДУПЛО: И поред већих квота, српским превозницима недостају транспортне дозволе

Foto: B. D.

Srbija ima dogovorenu liberalizaciju sa 16 zemalja. To su pre svega bivše jugoslovenske republike, Rumunija, Bugarska, Švajcarska, Velika Britanija, Češka, Mađarska, Slovačka, Litvanija, Estonija, Kazahstan i Ruska Federacija.

- Uspeli smo nedavno da povećamo kvotu za 50 sa Finskom, za 800 sa Španijom, sa Nemačkom za 11.000 - objašnjava Neđo Mandić, ppredsednik Udruženja za međunarodni transport. - Sa Nemačkom imamo 56.000 dozvola, ali nam treba 100.000. Sve države, međutim, čuvaju svoje tržište i ti dogovori i liberalizacija idu jako teško. Treba nam više dozvola za Francusku, Belgiju, Dansku. Sa Švedskom nemamo nijednu, pa se kupuju na granici. Uskoro idemo u posetu austrijskim kolegama. Idemo u Beč da pokušamo da pripremimo makar malo donošenje odluke o većem broju dozvola. Na svaki sastanak mešovite komisije, na naš zahtev da se povećaju kvote ili liberalizuje transport, oni odgovaraju, kada uđete u Evropsku uniju, neće vam biti potrebne dozvole.

Svako transportno vozilo koje ulazi u drugu zemlju mora da ima odgovarajuću dozvolu, osim u države sa kojima imamo liberalizovan odnos. Srpski prevoznici poseduju ukupno 300.000 raznih dozvola.

- Uradili smo dobru stvar sa Turcima - dodaje Mandić. - Razmenjivali smo velike količine dozvola. Njima je potrebno 100.000. Mi smo im dozvolili da postojeće važe za godinu, a ne za vožnju. Mi smo dobili dodatne za treće zemlje. To je bio obostrani interes. Sada se pominje Poljska, ali ne verujem da će nam oni odobriti.

Ministar saobraćaja Goran Vesić je krajem godine poslao svojim kolegama iz dvadesetak evropskih zemalja pisma sa predlogom o liberalizaciji međunarodnih dozvola za prevoz. Cilj Srbije je da domaći prevoznici bez ograničenja mogu da voze kroz što više država.

Rat otežava

RAT u Ukrajini otežava transport robe u tom delu Evrope. Ona, međutim, stiže.

- Roba preko Poljske i dalje stiže - dodaje Neđo Mandić. - Preko Poljske prolazi i za Rusku Federaciju i na putu iz Rusije. Jeste teže, ali funkcioniše. Ne vozi se roba koja zbog sankcija ne može da prođe.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ĐOKOVIĆ MU NIJE PRVI NA LISTI: Evo šta je Andrej Rubljov rekao nakon što je izbacio Alkaraza u Madridu