SRBIJA KORAK ISPRED EVROPE: Prednost naše privrede su e-fakture koje donose brzinu, uštedu i precizne informacije

Novosti onlajn

29. 11. 2022. u 15:25

PRIMENOM novog sistema e-faktura, čije je korišćenje besplatno, od 1. januara 2023. godine privreda će ubrzati poslovne procese, optimizovati rad zaposlenih i smanjiti troškove poslovanja.

СРБИЈА КОРАК ИСПРЕД ЕВРОПЕ: Предност наше привреде су е-фактуре које доносе брзину, уштеду и прецизне информације

Foto: efaktura.gov.rs

Na ovaj način se unapređuje poslovanje, a povraćaj PDV-a dobijaće se u značajno kraćem vremenskom periodu, i samim tim će se povećati i unaprediti likvidnost privrede. 

- Jedna od prednosti za privredu Srbije je što se uvođenjem ovog sistema ubrzava proces izdavanja faktura – čak i do deset puta brže nego sada. Koliko znam, jedino je Italija uvela elektronske fakture, dok ostale članice EU tek uvode ovaj sistem, a Srbija je korak ispred njih. Prema nekim podacima koje sam video, oko 10 odsto ukupnog prihoda u svetu se ostvaruje na osnovu elektronske obrade faktura. Mislim da je za svaku pohvalu činjenica da smo mi za korak ispred drugih evropskih zemalja - ocenio je Bojan Dimitrijević, član Fiskalnog saveta.

Beleži se pozitivan trend u pristupu sistemu elektronskih faktura od strane subjekata privatnog sektora, jer je ostalo manje od mesec dana do obavezne primene Zakona o elektronskom fakturisanju, koji se odnosi na transakcije u B2B segmentu.

Kada je reč o prednostima u sektoru privrede, kompanija Rauch smatra da se potpunim prelaskom na sistem elektronskih faktura očekuje pre svega brža i efikasnija dostava faktura između privrednih subjekata, a moguće su i uštede usled određenog smanjenja papirologije.

- Takođe će od značaja biti i povratne informacije o statusu faktura između poslovnih partnera – da li su prihvaćene ili odbijene – čime bi računovođe mogle da dobiju brzu i preciznu informaciju o eventualnim problemima sa poslovnim partnerom i da doprinesu njihovom brzom rešavanju - poručuju iz kompanije Rauch.

Članovi Fiskalnog saveta / Foto Tanjug

- Sistem elektronskih faktura umnogome unapređuje funkcionisanje čitavog poslovanja, čime se postiže transparentnost i pravna sigurnost, a prednosti u domenu B2G i B2B transakcija su višestruke. Posebno bismo istakli činjenicu da uvođenje standarda u fakturisanju odnosno postojanje stuktuirane forme elektronske fakture značajno smanjuje, ako ne i u potpunosti onemogućava razmenu faktura koje su sa aspekta Zakona o PDV-u formalno neispravne – što je od izuzetnog značaja za pravilno obračunavanje i plaćanje poreske obaveze - smatraju u firmi BDO, koja pruža usluge iz oblasti revizije, računovodstva, poslovnog i poreskog konsaltinga. 

Oni takođe smatraju da je sa ovim sistemom ubrzana razmena dokumenata, pojednostavljena je komunikacija ne samo između direktnih učesnika u domaćem prometu, već i na relaciji Klijent – Pružalac računovodstvenih usluga.

- I na kraju, laički rečeno, uvek znate gde možete da nađete svoje fakture, bez lutanja, jer se sve nalaze na jednom mestu – što će značajno doprineti i efikasnosti funkcionisanja svih učesnika u sistemu - kažu u firmi BDO.

Korisnici javnih sredstava bili su prvi koji su od 1. maja ove godine izdavali i primali e-fakture, kao i privrednici koji posluju sa javnim sektorom, koji su bili u obavezi da od 1. maja preko sistema e-faktura izdaju, a od 1. jula i primaju fakture. U sistemu elektronskog fakturisanja trenutno se nalazi 10.685 korisnika javnih sredstava i 175.942 privrednih subjekata, dok je kroz sistem prošlo oko 5,5 miliona e-faktura.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

NOVI ZEMLJOTRES U SRBIJI: Epicentar u Donjem Milanovcu