PODVOŽNJAK IZDRŽAO LOKOMOTIVU OD 120 TONA: Desetak dana uoči uspostavljanja saobraćaja na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad

Promo

04. 03. 2022. u 18:00

Statičku i dinamičku pouzdanost testirale dve električne lokomotive teške po 120 tona

ПОДВОЖЊАК ИЗДРЖАО ЛОКОМОТИВУ ОД 120 ТОНА: Десетак дана уочи успостављања саобраћаја на брзој прузи Београд - Нови Сад

Foto: N. Karlić/Promo

BAŠ kao što je planom o izgradnji deonice brze pruge na relaciji Beograd – Novi Sad bilo predviđeno, u sredu je izvršeno celodnevno testiranje  mosta - podvožnjaka  u gusto naseljenoj i saobraćajno frekventnoj Kisačkoj ulici u Novom Sadu. Prvi rezultati pokazali su da  – brzi voz iz Beograda ovom trasom ući će 15.marta na novopostavljeni kolosek detaljno rekonstruisane novosadske Železničke stanice.

Podvožnjak koji je od oktobra prošle godoine građen na mestu starog koji nije odgovarao potrebama brzih vozova, dugačak je 41 metar i sačinjavaju ga tri spojene konstrukcije.

Njihovu statičku i dinamičku pouzdanost testirale su u sredu dve električne lokomotive teške po 120 tona. Kompletnu operaciju, gotovo ne trepnuvši ,pratio je diplomirani inženjer građevine Milan Telebaković.

- Lokomotiva se najpre zaleće brzimom od 30 kilo,metara,a u narednom naletu udvostručuje brzinu. Kada se lokomotiva zaustavi na mostu radimo statičko a zatim dinamičko ispitivanje - govori za „Novosti“ iskusni inženjer Telebaković iz Beograda  koji je  već 38 godina je u ovom poslu,otkako je počeo u užičkom preduzeću

„Zlatibor“,potom prešao u građevinski i investicioni sektor u Železnicama Srbije,a poslednje četiri godine radi u kineskom preduzeću "Chajna rejlvej internešenel" (China Railway International).

TUNEL I VIJADUKT

TRASA brze pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom, duga ukupno 183 kilometra, podeljena je na tri deonice: Beograd -Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Kelebija.Radovi na njoj počeli su u avgustu 2017. godine izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na delu između Stare Pazove i Novog Sada - tunela i vijadukta „Čortanovci“.

Po završetku  testiranja pomoću lokomotiva koje se odvija u šest faza stručnjaci  geodetske službe Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada sprovode svoja merenja.Do sredine naredne sedmice oni će imati kompletnu i preciznu  sliku stanja mosta – podvožnjaka. 

Zbog radova na  podvožnjaku i dalje je obustavljen drumski saobraćaj zbog izgradnje atmosferske kanalizacije i rehabillitacije drumske saobraćajnice. Prema najavi izvođađača radova, planirani rok završetka radova i puštanja drumske deonice u saobraćaj planiran je za  7. mart.

Kada sredinom marta  bude uspostavljen železnički saobraćaj na ovoj deonici,od Beograda do Novog Sada i stizaće se za svega pola sata. Zatim će uslediti druga faza radova na deonici do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije.

Zatim će uslediti nova faza – izgradnja brze pruge u dužini od 108,2 kilometra od Novog Sada do Subotice, odnosno Kelebije na granici sa Mađarskom.

Mađarska će svoju deonicu od Budimpešte do granice sa Srbijom privesti kraju 2025.godine.

Foto: N. Karlić/Promo

Drugog Februara 2022 godine gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je zajedno sa predstavnicima kineske firme”Čajna Ralvai” (China Railway), dočekao dolazak ministra građevinarstva,infrastrukture i saobraćaja Tome Momirovića na rekonstruisanom peronu Novosadske železničke stanice. Po prvi put svečano je pristigao Stadlerov(Stadler) brzi voz,koji će zameniti stari voz na deonici Beograd-Novi Sad,te su prisutni obišli završetak radova na železničkoj stanici u Novom Sadu

Ovo je najveći i najznačajniji investicioni  i infrastrukturni  projekat u ovom delu Evrope koji podrazumeva rekonstrukciju  i izgradnju savremene dvokolosečne pruge visokih performansi za mešoviti -putnički i teretni saobraćaj pri brzini i do 200 kilometara na sat. Ujedno, Brza pruga Beograd-Budimpešta je vodeći projekat Kine i zemalja centralne i istočne Evrope i važan deo kinesko-evropske kopnene i pomorske transportne veze.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (1)

NESVAKIDAŠNJE ISKUSTVO JEDNOG DOSTAVLJAČA: Ne znam da li da bacim one kese i klisnem niz stepenice, ili da stoički sačekam...