ČUVA ZDRAVLJE I VITKU LINIJU: Paradajz je odličan za dijetu, detoksikaciju i prevenciju karcinoma

V. N.

09. 07. 2022. u 20:50

UKOLIKO tokom leta ne možete da zamislite obrok bez paradajza, onda iskoristite ovo doba godine kada ovog povrća ima u izobilju da smršate.

ЧУВА ЗДРАВЉЕ И ВИТКУ ЛИНИЈУ: Парадајз је одличан за дијету, детоксикацију и превенцију карцинома

Foto Shutterstock

Osim što ćete da oslabite možete i da doprinesete očuvanju zdravlja uz pomoć paradajz dijete.

Ovo crveno povrće bogato je likopenom i to ga čini odličnom preventivom za nekoliko vrste kancera, kao što su rak dojke, rak pankreasa, rak creva i prostate.

Istovremeno, likopen je toliko jak antioksidans da ima dobre rezultate i u detoksikaciji organizma. S obzirom na to da je odličan u detoksikaciji organizma, paradajz će u velikoj meri uticati i na rad creva i organa za varenje.

Opšte je poznato da je crveni paradajz veoma bitan za kardiovaskularne probleme, opet iz razloga što sadrži veliku količinu likopena, koji je veoma važan za dobar rad srca.

Paradajz je takođe poznat po činjenici da će znatno poboljšati vid, a poboljšava i kvalitet krvi, jer sadrži gvožđe, kalijum, vitamin A, kao i vitamin C.

Osim pridržavanja jelovnika paradajz dijeta dozvoljava da ukoliko ste gladni između obroka, slobodno popijete čašu soka od paradajza, svežeg ili kuvanog. Ovaj sok uspešno sagoreva masne naslage.

Foto Shutterstock


Paradajz dijeta daće bolje rezultate ukoliko u dnevnu rutinu uključite bar 30 minuta brzog hoda.

Ponedeljak

Doručak: dve kriške integralnog hleba (60 g) sa malo margarina i kašičicom meda, čaj ili kafa bez šećera

Ručak: salata od 350 g paradajza i 150 g mladog sira, kašika maslinovog ulja i pola kašičice začinskog bilja po uksu.

Užina: jedna nektarina

Večera: 50 g testenine u sosu od paradajza

Foto: Free Images Pixabay

* * * * * * *

Utorak

Doručak: 200 g jogurta sa 1,5 odsto mm masti, pomešati sa kašikom meda i dve kašike ovsenih pahuljica

Ručak: salata od glavice crnog luka, dva paradajza, krastavca, dve kašičice limunovog soka, kašike maslinovog ulja, malo majčine dušice i dve do tri crne masline, 30 g ovčijeg sira i jedne kriške ražanog hleba, začinjena po ukusu

Užina: šoljica kafe sa dva keksa od integralnog brašna

Večera: supa sa oslićem sa paradajzom

Foto: Free Images Pixabay

* * * * * * *

Sreda

Doručak: integralno pecivo sa dve kašike polumasnog sira. Na jednu polovinu peciva namazati sir i staviti krišku paradajza i malo iseckanog mladog luka, drugu polovinu premazati medom

Ručak: tortilja punjena sa 300 g paradajza, 100 g dinstanih pečurki, dva barena jajeta

Užina: dve šargarepe i pola čaše soka od paradajza

Večera: meso po izboru sa paradajzom

* * * * * * *

Četvrtak

Foto: Free Images Pixabay

Doručak: dve kriške integralnog tosta namazati kašikom krem - sira i odozgo staviti po jednu šnitu šunke i čaša soka od paradajza

Ručak: hladni gaspačo (skuvati 500 g paradajza, papriku i veći krastavac iseći na kocke i izmiksati sa kašikom maslinovog ulja, belim lukom i dve izmrvljene kriške tosta. Dodati so i biber i ohladiti pre serviranja.

Užina: kriška integralnog tosta sa šnitom ćurećih prsa i paradajzom

Večera: paradajz sa 125 g kuvanog pirinča začinjenog po ukusu

* * * * * * *

Petak

Doručak: čaša soka od paradajza, dva integralna tosta tanko premazana topljenim sirom sa kolutovima paradajza

Ručak: salata od jedne kriške integralnog tosta, 400 g paradajza, malo zelene salate, dve kašike maslinovog ulja i sirćeta, so i biber

Užina: jabuka i kivi

Večera: 50 g palente sa dinstanim pečurkama i mladim sirom, salata od paradajza

Foto: Shutterstock/Ilustracija

 

BONUS VIDEO - “5 MINUTA SA” PČELAROM: Sve tajne plemenite veštine – evo kako da prepoznate pravi med

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)