Deponija u podzemnom prolazu

B. PUZOVIĆ

08. 05. 2018. u 08:40

Депонија у подземном пролазу

Podzemni prolaz nikad nije korišćen Foto: Borivoje Grujičić

Žitelji Lajkovca već dve decenije muku muče sa prelaskom preko pruge Beograd-Bar. Pothodnik neupotrebljiv za korišćenje zbog izlivanja podzemnih voda

UMESTO da žiteljima poznate železničke varošice omogući lakši prelaz preko pruge Beograd-Bar, pothodnik izgrađen 1999. godine već dve decenije predstavlja ruglo i izvor zaraze. Upotrebljen je bio samo jednom, kada je svečano otvoren, jer je već sutradan bio pun vode, a molbe Lajkovčana da se dovede u red ostale su bez odgovora.

Pre nekoliko godina, sakupljeno je oko 1.200 potpisa stanovnika Lajkovca koji svakodnevno prelaze barsku prugu, i na njihov apel "Železnice Srbije" su odobrile izgradnju pasarele, ali da je finansira lokalna samouprava. Iz Opštine su, međutim, dobili odgovor da para nema.

Pročitajte još: Sove našle novi dom u Lajkovcu

- Pored pothodnika, napravljen je divlji prelaz preko pruge, koji koristi nekoliko hiljada građana kad idu u zgradu Elektrodistribucije da plate struju, kao i žitelji nekoliko sela - kaže Zoran Đurić, nekadašnji predsednik Mesne zajednice Lajkovac. - Tadašnje rukovodstvo opštine reklo je da je izgradnja pasarele preko pruge skupa. Po mom mišljenju, pothodnik treba da se zatrpa i da se napravi prelaz u nivou pruge sa rampama, kao nekada, za vreme "ćire".

Đurić ističe da žitelji sa druge strane pruge, da bi došli do centra varoši, automobilom prelaze čak pet kilometara u oba pravca, jer moraju da koriste udaljeni putni prelaz na izlazu iz Lajkovca ka Valjevu. On smatra da nadležni, radi bezbednosti pešaka, hitno treba da reše divlji prelaz, jer vozovi, posle rekonstrukcije pruge, na tom potezu dostižu brzinu i do 100 kilometara na čas.

Pročitajte još: Hladnjaču u Lajkovcu niko neće

- Zbog podzemnih voda, bile su predviđene pumpe, ali one nikad nisu instalirane, zato je pothodnik ubrzo poplavljen i već godinama je pun mulja, žabokrečine, pretvoren je u deponiju - kaže Borivoje Grujičić, predsednik Udruženja "Lajkovačka pruga", za očuvanje železničke tradicije u Lajkovcu. - Smatram da treba uraditi projekat kojim će pothodnik biti osposobljen i za bicikliste i automobile, a da opština za rešavanje ovog problema zainteresuje ne samo "Železnice Srbije", već i nadležna ministarstva.

NADVOŽNjAK

- Predlagao sam da umesto pothodnika bude izgrađen nadvožnjak, koji bi bio praktičniji, a i manje bi koštao - kaže Grujičić. - Da je to učinjeno, ne bi bilo sadašnjih problema sa prelaskom preko barske pruge, koja je praktično Lajkovac podelila na dva dela. Što je najopasnije, divlji prelaz preko pruge u blizini pothodnika uopšte ne postoji u redu vožnje mašinovođa! Zvanično, za "Železnice Srbije" pothodnik je u upotrebi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije