NATO cilja aerodrom u Beranama
06. 11. 2017. u 14:01
NATO je, pre svega, zainteresovan za reaktiviranje nekada civilnog a potom i vojnog aerodroma u Beranama
ZATVOREN Vazdušna luka u Beranama bez putnika
PODGORICA - U Crnoj Gori je od zvaničnog prijema države u NATO glavna tema da li će i gde ova vojna alijansa graditi svoje vojne baze. Posle izjave jednog od lidera DF Milana Kneževića da će NATO u najskorije vreme izgraditi dve vojne baze u CG, a jednu čak do kraja 2019, javnost se zatalasala i počela su nagađanja na kojim bi to lokacijama moglo biti.
- Bez ikakve dileme, NATO nije zainteresovan za pomorsku bazu u CG, jer ih ima u Italiji i Albaniji, a tu je i Hrvatska. NATO je, pre svega, zainteresovan za reaktiviranje nekada civilnog a potom i vojnog aerodroma u Beranama, koji je poslednji put korišćen tokom ratova devedesetih godina, o čemu se do sada nije mnogo govorilo - kaže, za "Novosti", visoki oficir bivše JNA čija su specijalnost aerodromi, koji sada kao penzioner posmatra crnogorsku stvarnost.
Da podsetimo, sa aerodroma u Beranama se prema Beogradu letelo još pre skoro sedam decenija, a potom su usledili i direktni letovi za Ljubljanu. Međutim, posle temeljnog renoviranja, aerodrom je praktično zatvoren, osim za povremene vojne letove. U NATO agresiji na SRJ, jedini je aerodrom na teritoriji tada zajedničke države koji nije bombardovan.
- NATO je sigurno računao na kopnenu invaziju, odnosno na vazdušne desante, posebno helikopterske, kojima bi napao tadašnju jugoslovensku armiju s leđa. Međutim, pista bi pre sletanja prvog helikoptera ili aviona bila dignuta u vazduh - priča naš sagovornik, koji objašnjava da je aerodrom u Beranama Alijansi potreban zbog toga što NATO zazire od tri aerodroma u Srbiji - Ponikve, čiji podzemni deo je zarušen tokom bombardovanja 1999. godine, avio-baze na Pešteru i aerodroma Lađevci kod Kraljeva.
- Iz Berana, ni Niš nije daleko - ističe naš sagovornik, koji kaže da je aerodrom idealna baza za helikopterske jedinice i podseća da mu je pista duža od aerodroma u Tivtu.
- S nama niko do sada nije kontaktirao povodom aerodroma - kaže, za "Novosti", predsednik Opštine Berane Dragoslav Šćekić.
- Aerodrom je odlukom Vlade postao vlasništvo Opštine Berane, i logično bi bilo da budemo prvi pitani ako bi se nešto preduzelo po tom pitanju. Doduše, Vlada može da povuče takvu odluku - kaže Šćekić.
Nekoliko dana pre referenduma u Crnoj Gori, u maju 2006. godine, tadašnji premijer Milo Đukanović je kazao da će se uskoro leteti sa aerodroma u Beranama. "U igru" je ušla i kompanija "Limek" iz Turske, ali sve je ostalo na pričama.
ŠANSA ZA GRAD?!
PRVI ambasador Slovenije u Crnoj Gori kazao je nedavno da bi aerodrom u Beranama bio vrlo interesantan za ulaganja i investicije ako bi Crna Gora postala članica NATO.
- To bi mogla biti glavna šansa za grad - kazao je Videtić, uporedivši Berane sa slovenačkim mestom Brežice, gde je, kako je kazao, NATO u aerodrom uložio oko 100 miliona evra, a osim vojnih, aerodrom se koristi i u civilne svrhe.
Markonovan
06.11.2017. 15:51
Iskreno boli me uvo vise za politiku,ja kao rodjeni Beranac i Srbin bih volio da investiraju u aerodrom jer bi se samim tim i privukle neke investicije u gradu kojeg je dps zadnjih 20 godina unistio
Oj kukalo srpstvo ugašeno sa tobom moj Markonovan.
Sećam se da je avijacijska inžinjerija iz Pančeva izradila rupe pored pisti na svim aerodromima u SFRJ.1981.g. su tako pripremali i splitski /civilni/ aerodrom /koji je u nastavku imao i podzemno sklonište preko magistrale,u brdu,za desetak aviona/ da se digne u vazduh u slučaju agresije.
Komentari (3)