NATO cilja aerodrom u Beranama

M. SEKULOVIĆ

ponedeljak, 06. 11. 2017. u 14:01

НАТО циља аеродром у Беранама

ZATVOREN Vazdušna luka u Beranama bez putnika

NATO je, pre svega, zainteresovan za reaktiviranje nekada civilnog a potom i vojnog aerodroma u Beranama

PODGORICA - U Crnoj Gori je od zvaničnog prijema države u NATO glavna tema da li će i gde ova vojna alijansa graditi svoje vojne baze. Posle izjave jednog od lidera DF Milana Kneževića da će NATO u najskorije vreme izgraditi dve vojne baze u CG, a jednu čak do kraja 2019, javnost se zatalasala i počela su nagađanja na kojim bi to lokacijama moglo biti.

- Bez ikakve dileme, NATO nije zainteresovan za pomorsku bazu u CG, jer ih ima u Italiji i Albaniji, a tu je i Hrvatska. NATO je, pre svega, zainteresovan za reaktiviranje nekada civilnog a potom i vojnog aerodroma u Beranama, koji je poslednji put korišćen tokom ratova devedesetih godina, o čemu se do sada nije mnogo govorilo - kaže, za "Novosti", visoki oficir bivše JNA čija su specijalnost aerodromi, koji sada kao penzioner posmatra crnogorsku stvarnost.

Da podsetimo, sa aerodroma u Beranama se prema Beogradu letelo još pre skoro sedam decenija, a potom su usledili i direktni letovi za Ljubljanu. Međutim, posle temeljnog renoviranja, aerodrom je praktično zatvoren, osim za povremene vojne letove. U NATO agresiji na SRJ, jedini je aerodrom na teritoriji tada zajedničke države koji nije bombardovan.

- NATO je sigurno računao na kopnenu invaziju, odnosno na vazdušne desante, posebno helikopterske, kojima bi napao tadašnju jugoslovensku armiju s leđa. Međutim, pista bi pre sletanja prvog helikoptera ili aviona bila dignuta u vazduh - priča naš sagovornik, koji objašnjava da je aerodrom u Beranama Alijansi potreban zbog toga što NATO zazire od tri aerodroma u Srbiji - Ponikve, čiji podzemni deo je zarušen tokom bombardovanja 1999. godine, avio-baze na Pešteru i aerodroma Lađevci kod Kraljeva.

- Iz Berana, ni Niš nije daleko - ističe naš sagovornik, koji kaže da je aerodrom idealna baza za helikopterske jedinice i podseća da mu je pista duža od aerodroma u Tivtu.

- S nama niko do sada nije kontaktirao povodom aerodroma - kaže, za "Novosti", predsednik Opštine Berane Dragoslav Šćekić.

- Aerodrom je odlukom Vlade postao vlasništvo Opštine Berane, i logično bi bilo da budemo prvi pitani ako bi se nešto preduzelo po tom pitanju. Doduše, Vlada može da povuče takvu odluku - kaže Šćekić.

Nekoliko dana pre referenduma u Crnoj Gori, u maju 2006. godine, tadašnji premijer Milo Đukanović je kazao da će se uskoro leteti sa aerodroma u Beranama. "U igru" je ušla i kompanija "Limek" iz Turske, ali sve je ostalo na pričama.


ŠANSA ZA GRAD?!

PRVI ambasador Slovenije u Crnoj Gori kazao je nedavno da bi aerodrom u Beranama bio vrlo interesantan za ulaganja i investicije ako bi Crna Gora postala članica NATO.

- To bi mogla biti glavna šansa za grad - kazao je Videtić, uporedivši Berane sa slovenačkim mestom Brežice, gde je, kako je kazao, NATO u aerodrom uložio oko 100 miliona evra, a osim vojnih, aerodrom se koristi i u civilne svrhe.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Markonovan

06.11.2017. 15:51

Iskreno boli me uvo vise za politiku,ja kao rodjeni Beranac i Srbin bih volio da investiraju u aerodrom jer bi se samim tim i privukle neke investicije u gradu kojeg je dps zadnjih 20 godina unistio

Gojko

07.11.2017. 08:59

Sećam se da je avijacijska inžinjerija iz Pančeva izradila rupe pored pisti na svim aerodromima u SFRJ.1981.g. su tako pripremali i splitski /civilni/ aerodrom /koji je u nastavku imao i podzemno sklonište preko magistrale,u brdu,za desetak aviona/ da se digne u vazduh u slučaju agresije.