Nova austrijska vlada namerava da sprovede dugogodišnju nameru i produži transsibirsku prugu širokog koloseka do Beča, i s tim u vezi su Austrijske železnice (OeBB) i Ruska železnica potpisale dodatni ugovor.

Pročitajte još: NOVA AUSTRIJSKA VLADA: Zalaganje za kraj sankcija Rusiji, ali ne protiv EU


Ministar saobarćaja Norbert Hofer rekao je danas da je za potrebne dozvole za austrijsku deonicu neophodno par godina, ali ne i decenija, kao što je slucaj za druge velike projekte.

"Želimo da se tom prugom vozimo već 2033“, poručio je on.

Finansijski detalji ovog projetka, o kojem je bilo reči na današnjoj sednici vlade, nisu poznati, ali Hofer ističe da će se za Austriju ulaganja višestruko isplatiti.

Pročitajte još: Stoltenberg: NATO ne vidi Rusiju kao pretnju, ali bi reagovali ako se ponovi Krim


Njegov ruski kolega Maksim Sokolov i šef ruske železnice Oleg Belozerov podvukli su strateški značaj ovog zezlezničkog koridoca.

Obojica su uvereni da će biti moguće da se za projekat privuku veliki investori i dobiju sredstva iz fondova.

Uvereni su i da će i investitori iz Austrije podržati ovaj projekat.

Pre više godina su šefovi železnica Rusije, Ukrajine, Slovačke i Austrije potpisali memorandum o namerama i tokom svake državne posete predstavnika dve zemlje je ovaj projekat tema.

Austrija priključenjem na Transibirsku prugu očekuje da će uspeti da se uključi i na „Novi Put svile“, i na svoju prugu skrene transporte robe iz Kine.

U Austriji se procenjuje da bi izgradnja pruge širokog koloseka od Košica do Beča, na oko 400 kilometara, koštalo oko 6,5 milijardi evra.