Most pod nadzorom i pre otvaranja

B. VLAHOVIĆ

24. 06. 2017. u 14:02

Moskva rešava problem izolacije Krimskog poluostrva. Šta se zbiva, prati se pomoću dvesta kamera

Мост под надзором и пре отварања

Osnova krimskog mosta je već postavljena Foto AIF.RU

MOSKVA - OD STALNOG DOPISNIKA

ŠTO je bliži završetak gradnje mosta koji će povezati Krim sa kopnom, u Ukrajini sve više raste nervoza. Vlasti u Kijevu nameravaju da se žale Međunarodnoj morskoj organizaciji jer je navodno Rusija prekršila Konvenciju OUN o morskom pravu. Gradnja mosta preko Kerčenskog moreuza, po oceni Kijeva, smanjiće broj ulazaka brodova koji prevoze robu do ukrajinskih luka. Posebno veliku štetu će imati Marijupolj i Berđansk. Ukrajinci se žale što će Kerčenski moreuz biti zatvoren 23 dana tokom avgusta i septembra. Osim toga, u Kijevu ističu da u Azovsko more neće moći da prolaze brodovi čija visina prelazi 33 metra.

U Moskvi su svesni da usijane glave u Kijevu mogu da organizuju diverziju kako bi srušile most pa su zato održali dvodnevne antiterorističke vežbe. A sada, dok se most gradi, danonoćno se pomoću dvesta kamera prati šta se zbiva na njemu i oko njega. U Moskvi ne skrivaju da će se novi most biti pod stalnom zaštitom i da diverzantima neće biti ostavljena nikakva šansa da postave eksploziv i oštete most.

Ne radi se o bezrazložnom oprezu jer je Mustafa Džemiljev, jedan od lidera krimskih Tatara koji sada živi u Ukrajini, kazao 2015. godine da je "pravljenje mosta nezakonito i da ga sa punim pravom treba srušiti". O rušenju mosta se raspravljalo i u ukrajinskom generalštabu.

Drugu opasnost za most čine brodovi koji prolaze kroz Kerčanski moreuz. Naime, 20. marta 2016. turski brod "Lira" koji je plovio pod panamskom zastavom je udario u noseći stub, koji je kasnije morao da bude zamenjen.

Ovaj most će rešiti problem izolacije Krimskog poluostrva koju zadnjih godina sprovode ukrajinske vlasti.

AUTOMOBILI I VOZOVI

LUK preko kojeg prolazi železnica visok je 45 metara. Građevinari su već napravili veliki deo trase po kojoj će se odvijati automobilski promet. Montaža luka ispod kojeg će moći da prolaze brodovi obaviće se tokom avgusta do početka septembra. Automobilski promet mostom će biti otvoren u decembru 2018, a železnički u decembru 2019. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Цвико

24.06.2017. 15:16

Све има своју цену. Прича како бродови који су виши од 33м над морем, неће моћи пролазити испод моста је измишљотина. Ако је брод висок око 33 метра онда има и газ од неких десет метара што је близу највеће дубине Азовског мора (14m). Просечна дубина у Азовском мору је око 7м. Дакле такви бродови не могу пловити како се коме свиди.