GOTOVO tri godine su prošle od najveće nesreće u istoriji Železnica RS, kada je teretni voz na pružnom prelazu u Grabovici usmrtio četvoročlanu porodicu Đedovac, koja je bila u automobilu, a istraga još tapka u mestu. Umesto dugo očekivanog početka sudskog procesa za utvrđivanje odgovornosti za nesreću, u kojoj su živote izgubili supružnici Zlatan (53) i Slavica (46) i njihove kćerke Kristina (17) i Nikolina (18), Okružno javno tužilaštvo u Doboju nedavno je povuklo u septembru prošle godine podignutu i u istom mesecu potvrđenu optužnicu.

U njoj su kao odgovorni označeni vlasnik izgrađenog objekta u neposrednoj blizini pružnog prelaza Obrad Bijelić i saobraćajni inspektor Milenko Mičić. Označavanje Bijelića kao krivca, od Tužilaštva se i moglo očekivati, ali ne i Mičića, jer se upućeni u dešavanja oko tog slučaja od početka tvrdili da su pravi krivci na drugoj strani.

Njih je još u krivičnoj prijavi 15. marta 2017, odnosno samo tri dana nakon nesreće, naveo Centar za humanu politiku.

- Prijavili smo Upravu i druga lica iz ŽRS zbog nesavesnog rada, ugrožavanja saobraćaja i zloupotrebe službenog položaja, koji su imali za posledicu nedovoljno osigurane i obezbeđene pružne prelaze i smrt više lica. Na našem spisku bili su republički saobraćajni inspektor i ministar saobraćaja i veza i za sve njih smo argumentovano obrazložili za šta su odgovorni u ovom slučaju - kaže, za "Novosti" predsednik CHP Momir Dejanović.


PROČITAJTE JOŠ: Ostavila bebu u korpi na minus pet stepeni: Pronađena majka (22) napuštenog dečaka


Međutim, tužilaštvo je tu krivičnu prijavu odbacilo, odlukom od 13. novembra prošle godine da ne sprovodi istragu po prijavi. Međutim, usledila je 2. decembra pritužba CHP i OJT je verovatno pritisnut argumentima, ipak odlučio da ih uvaži i priznao je osnovanost pritužbe.

Kao razlog tužilaštvo je navelo da "sprovedeno veštačenje Kriminalističko-tehničkog centra Banjaluka nije dalo odgovore na postojanje ili isključivanje eventualne odgovornosti i drugih za saobraćajnu nezgodu, a koji su prijavljeni od strane CHP".

- Tužilaštvo će sprovesti sve potrebne istražne radnje, uključujući i proveravanje svih navoda iz prijava CHP, i potom doneti konačnu odluku - kažu iz OJT Doboj.

Dejanović naglašava da je ovakva odluka tužilaštva bila i očekivana, jer je po njemu dug spisak onih koji su bili dužni da radeći svoj posao spreče nesreću.


NEOBEZBEĐENI PRELAZI

ISTRAGOM je utvrđeno da mašinovođa koji je 12. marta 2017. vozio teretni voz i usmrtio porodicu Đedovac u vreme udesa nije imao alkohola u krvi i nije kriv za nesreću, jer je davao zvučne signale o nailasku voza. Njegove kolege mašinovođe za ukupno stanje bezbednosti na prugama u zemlji posle nesreće okrivili su nadležne u sistemu ŽRS za nedovoljno ulaganje i slabu zaštitu čak 280 pružnih prelaza u RS.