JELA Jagodina" na tržištu je duže od pola veka. Ova porodična kompanija se bavi proizvodnjom pločastog nameštaja. Danas izvozi 60 procenata proizvodnje i to na više od 15 evropskih tržišta. Uskoro će osvojiti nove meridijane, jer je na ovogodišnjem Sajmu nameštaja u Kelnu sklopila nove ugovore o saradnji. Sve je veće interesovanje afričkih, američkih i kupaca zemalja Bliskog istoka za nameštaj ovog srpskog proizvođača.

Uspešna priča jagodinske "Jele" počela je 1956. u skromnoj stolarskoj radionici Ljubiše Radovanovića, koji je pravio nameštaj po meri. Zanat se prenosio sa generacije na generaciju, pa je posao preuzeo sin Slobodan, potom unuk Miroljub, koji je registrovao SZR "Jela". Posle višegodišnje proizvodnje nameštaja po meri i želji kupca, sa serijskom proizvodnjom nameštaja za najmlađe počeli su 1999. godine.Prepoznali su potrebe kupaca. Dečje sobe "kiki" postale su sinonim za kvalitet i raznovrsnost ponude u kolekcijama nameštaja za decu, i najpoznatiji proizvodni program kompanije.

Nije bilo lako postati serijski proizvođač nakon proizvodnje nameštaja po meri. Bilo je potrebno upoznati tržište, osluškivati želje pojedinaca i prilagoditi ih potrebama većeg broja ljudi. Ulagali su u nove tehnologije i proizvodne procese, našli kvalifikovane radnike i proizvodnju podigli na viši nivo. Postavili su nove standarde, radili na inovacijama. Rastao je i broj saradnika. Najteže od svega bilo je napraviti nameštaj koji će kvalitetom, ali i dizajnom, zadovoljiti sve ukuse potrošača.

POTENCIJAL INDUSTRIJA nameštaja iz godine u godinu beleži sve veći rast, na svim poljima. Povećavaju se proizvodnja, izvoz, kao i broj zaposlenih u ovom sektoru. Potencijal, smatraju u "Jeli", nije dovoljno iskorišćen, s obzirom na to da Srbija ima bogato iskustvo i znanje kada je u pitanju proizvodnja nameštaja.

- Vizija, pre svega, ali i naporan rad, znanje i istrajnost u zamislima, doveli su do toga da je naša kompanija danas lider u proizvodnji pločastog nameštaja i zapošljava više od 300 radnika - ističe Nikola Radovanović, direktor prodaje kompanije "Jela". - Proizvodni program je podeljen u posebne programske celine, koje čine sobe za decu i mlade, spavaće i dnevne sobe, kuhinje i predsoblja. Ono što se od samog početka do danas nije promenilo, to je negovanje porodičnih vrednosti i kvaliteta poslovanja u svakom sektoru.

Svih ovih godina "Jela", po rečima Radovanovića, nastoji da bude prepoznata kao proizvođač koji kontinuirano na tržište plasira novitete, modele koje odlikuje moderan i funkcionalan dizajn. Da bi to moglo da se ostvari, neophodno je stalno ulagati u novu opremu i primenjivati najnovije tehnologije za proizvodnju nameštaja od pločastih materijala, izlagati na velikim sajmovima i pratiti zahteve i želje kupaca. Kompanija "Jela" se zalaže za podsticanje ravnomernog regionalnog razvoja zapošljavanjem sve većeg broja radnika i njihovom edukacijom. Šire proizvodne pogone, koji će uskoro biti na površini od 45.000 kvadrata i investiraju u nove tehnologije.

Proizvodnja se oslanja na poslednju generaciju industrijskih mašina i najnoviju tehnologiju UV lakiranja, koju je implementirala među prvima u Evropi, dok se u radu primenjuju digitalne i CNC tehnologije.

- Odlična saradnja sa Privrednom komorom Srbije, kao i podstrek svih ovih godina, doprinose boljem pozicioniranju Srbije u svetu, naročito kada je u pitanju izrada nameštaja - napominje vlasnik kompanije Miroljub Radovanović. - Trudimo se da našim primerom stimulišemo i ostale kompanije da se aktivnije uključe u nove procese. Put ka evropskom i svetskom tržištu, koje je veoma zahtevan, već je otvoren. Dovoljno je imati viziju i jasan cilj, gledati nekoliko koraka unapred, pratiti svetske trendove i rezultati ne mogu izostati.

"Jela" izvozi u republike bivše Jugoslavije, Bugarsku, Grčku, Poljsku, Austriju, Nemačku, kao i na druga tržišta.

PARTNERI

OČEKUJE se da će ova grana industrije privući još više stranih partnera u budućnosti i svoje proizvode plasirati na tržišta na kojima nije bila toliko zastupljena do sada - kažu u "Jeli". - Potrebno je i dalje ulagati u nove tehnologije i širiti postojeće prodajne mreže, ujedno osvajajući evropsko, ali i svetsko tržište.