CENE ih domaći kupci, ali su izbor i potrošača u inostranstvu. Ribella je mlad i perspektivan brend izrastao na energiji grupe entuzijasta. Cilj im je bio da doprinesu unapređenju kvaliteta ishrane i načina života uopšte.

Proizvode najrasprostranjeniji humus u Istočnoj Evropi, pa i najveći deo prihoda stiže im od izvoza. Posebni su i po tome što većinu menadžmenta kompanije čine - dame.

- Ribella veruje da može da uvede novu kulturu ishrane i omogući većini da se hrani zdravije i kvalitetnije - ističe Marko Nikolić, direktor marketinga. - Svaka ideja za novi proizvod, pre nego što uđe u proces razvoja, mora da ispuni četiri ključna kriterijuma globalnih prehrambenih trendova. Mora da bude inovativna, zdravija od proizvoda koji se trenutno dominantno koriste, jednostavna je za upotrebu, a pre svega ukusna.

Poseban fokus je, objašnjava Nikolić, na kvalitetu proizvoda, odnosno na njegovoj standardizaciji. Tako zahteva istančan ukus kako domaćih, tako i potrošača u regionu i EU gde izvoze svoje proizvode. Ribella je, zahvaljujući neprekidnom intenzivnom radu na standardizaciji kvaliteta, u grupi od tri odsto globalno najboljih kompanija u međunarodnoj IFS sertifikaciji.

- Naš proizvod ribella hummus prošao je intenzivan dvogodišnji razvoj, izvedeno je više od 200 proba od čega više od 80 industrijskih - naglašava Nikolić. - Za nekoliko godina postao je lider u kategoriji humusa na prostoru bivše Jugoslavije, ali i važan igrač na tržištima Mađarske i Rumunije.

Kompanija Ribella proizvode izvozi i u Češku, Slovačku, zemlje Skandinavije, a planiraju širenje poslovanja i na tržišta Austrije, Švajcarske, Bugarske, Grčke i Poljske.

- Ponosni smo na to što je, nakon nepune tri godine od izlaska na izvozna tržišta, Ribella jedan od retkih domaćih brendova koji većinu prihoda ostvaruje izvan matične zemlje, a da pritom učešće prihoda sa ino-tržišta u ukupnim prihodima nastavlja da raste velikom brzinom - dodaje Nikolić.

Glavni izazov u ekspanziji za brend, kao što je Ribella, bio je uveriti distributere i trgovinske lance da firma koja dolazi sa Balkana može da ponudi proizvode iz segmenta moderne hrane visokog kvaliteta koji će se uspešno nositi sa tamošnjom konkurencijom, pod sopstvenim brendom i pristupačnim cenama.

Isti taj izazov Ribellu očekuje i u zemljama gde planira dalje da širi poslovanje. U tu tržišnu utakmicu počinje sa kredibilitetom uspešnog brenda u deset zemalja u kojima se proizvodi već prodaju. I to u globalno najvećim trgovinskim lancima, kao što su Carrefour, Kaufland, Auchan, Tesco, Cora, Globus, Ahold Delhaize, Spar, E. Leclerc, Selgros, Supeco.

- Ribella je danas brend u usponu po izboru Privredne komore Srbije, a sutra možda lider u kategoriji humusa u Evropi - nada se Nikolić.


SNAŽNA PODRŠKA

RIBELLA tim u Privrednoj komori Srbije, kako ističu, vidi snažnu podršku za nove poslovne poduhvate, a mladim preduzetnicima poručuju da budu kreativni i inovativni, veruju u svoje ideje i uspeh, ne odustaju kod prve prepreke.