Radosavljević taksama ojadio Beogradski aerodrom?
02. 07. 2014. u 12:17
Prvi čovek beogradske vazdušne luke Velimir Radosavljević uhapšen zbog zloupotrebe položaja. Zbog popusta, odobrenih "Viz eru", mimo procedure, nastala šteta od oko 1,8 miliona evra. "Viz er" je usluge aerodroma po nižoj ceni koristio od juna 2010.
GENERALNI direktor beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" prof. dr Velimir Radosavljević (56) uhapšen je u sredu zbog sumnje da je izvršio krivično delo zloupotreba položaja odgovornog lica i na taj način oštetio ovo preduzeće za približno 1,8 miliona evra! Policijskom istragom je utvrđeno da je Radosavljević samostalno vodio pregovore sa predstavnicima mađarske niskotarifne avio-kompanije "Viz er" i mimo procedure im odobrio popust od 20 odsto na putničku taksu. Njemu je određeno zadržavanje do 48 sati, nakon čega će biti saslušan pred tužilaštvom.
Prema informacijama MUP, Radosavljević je 29. januara 2010. godine zaključio Memorandum o razumevanju sa "Viz erom". Tako je ovoj kompaniji omogućeno korišćenje aerodromskih usluga ispod cene, uključujući i popust od 20 odsto na putničku taksu.
- Takve pogodnosti nisu mogle da budu odobrene nijednoj kompaniji. Uprkos tome, "Viz er" je koristio usluge beogradskog aerodroma po nižoj ceni već od 12. juna 2010. godine na osnovu prethodno sačinjenog memoranduma - kažu u MUP.
Radosavljević je u svojstvu odgovornog lica JP "Aerodrom Beograd", kako kažu u policiji, samostalno vodio pregovore sa predstavnicima "Viz era". Sporni memorandum je ozvaničen tek 25. marta 2011. godine kada je zaključen ugovor o pružanju aerodromskih usluga. Tako su ovoj avio-kompaniji odobreni popusti po svim osnovama na aerodromske usluge i putničku taksu, sve vreme trajanja ugovora. Beneficije koje je "Viz er" imao bile su na snazi do 31. marta 2014. godine.

Računica po kojoj je "Viz er" inkasirao milione je jasna. S obzirom na to da je imao popust od 20 odsto za putničku taksu na Terminalu 1, umesto 12 evra, što je puna cena, mađarska kompanije je plaćala 9,6 evra po putniku. Tako je samo po osnovu putničke takse "Viz er" za tri godine "bio dobar" za 1.324.681 evro.
Međutim, kada je ostao bez privilegija na beogradskom aerodromu, "Viz er" je u aprilu ove godine najavio da od maja ukida linije iz Beograda ka Oslu i Briselu i smanjuje broj letova ka drugim destinacijama. Kako je za naš list tada obrazložio Džon Stivenson, izvršni potpredsednik "Viz era", odluka da prepolove kapacitete u Beogradu doneta je zbog povećanja aerodromskih troškova za 40 odsto.
Na konstataciju "Novosti" da je u protekle tri godine zahvaljujući popustima "Viz er" uštedeo nekoliko miliona evra, Stivenson je bio kategoričan:
- Ništa mi nismo uštedeli, jer da nije bilo podsticaja ne bismo ni došli u Beograd. Isto tako, dobar deo usluga aerodroma mi nismo ni koristili.
Inače, Radosavljević, koji je završio Mašinski fakultet u Beogradu, gde je doktorirao i radio kao profesor, na beogradski aerodrom došao je kao kadar G17, zajedno sa Bojanom Krištom u novembru 2007. godine. Bio je zamenik generalnog direktora, a kada je zbog afere velikih bonusa Krišto podneo ostavku, kao zamenik Radosavljević je vodio aerodrom do 25. decembra 2009. kada je imenovan za generalnog direktora. U vreme dok je vodio aerodrom, iz godine u godinu obarani su se rekordi po rastu broja putnika. U njegovo vreme niskotarifne avio-kompanije počele su da lete iz Beograda.

Jedna od faktura na kojoj se vidi sporan popust
NEOSNOVANE OPTUŽBE
PORTPAROL "Viz era" Danijel de Karvaljo saopštio je u sredu da ta kompanija odbacuje bilo kakve navode o nepravilnostima u osnovnom komercijalnom ugovoru, zaključenom sa beogradskim aerodromom.
Prema njegovim rečima, optužbe o nepravilnostima su netačne, a "Viz er" je uvećao broj putnika sa beogradskog aerodroma u periodu od 2010. do 2013. za više od 800 odsto, dok je istovremeno aerodromski promet povećan za 31 odsto.
- Srpski putnici i posetioci sada, nažalost, gledaju kako se njihov izbor avio-prevoza sužava na jednog skupog avio-prevoznika, a to je "Er Srbija" - rekao je De Karvaljo.
ZAKLjUČAK VLADE SRBIJE
POVOLjNI uslovi korišćenja aerodromskih usluga uvedeni su kao mogućnost tek 30. decembra 2013. godine, Zaključkom Vlade Srbije i smernicama razvoja vazduhoplovnog tržišta kroz stimulacije u plaćanju aerodromskih naknada u Srbiji. Za ostvarivanje ovog prava neophodno je da se ispunjavaju konkretni kriterijumi, više od pola miliona odlazećih putnika i samo nove destinacije ka kojima nije saobraćala nijedna avio-kompanija.
Mađarski "Viz er" te uslove ne ispunjava.
Sinisa
02.07.2014. 12:40
Sta nas briga za poskupljenje osiguranja.Sta nas briga za poskupljenje drzavnog harca zvanog obavezna pretplata za telefon.Sta nas briga srto ministar policije ima sumnjiv doktorata.Dajte sto vise hapsenja i to da bude glavna vest.
@Sinisa - hapšenje nije nikakva vest, ko vremenska prognoza, nego je bitno da li je neko osuđen od "visokih" na robiju, jer od Slobe još ni jedan nije okusio aps
A kada će oni drugi direktori doći na red, direktori Laste, Niš ekspresa, ATP Vojvodina, Panonijabusa, BAS-a i mnogi drugi ?
Velimire, ozeni me
Molim novinare da malo uspore sa objavljivanjem informacija dok se ne zavrsi izgradnja josh kojeg zatvora.
Komentari (34)