KAKO STATI NA PUT BAHATIM KAMIONDŽIJAMA: Prevoznici predlažu da se uvedu inspektori volonteri
27. 05. 2019. u 16:02
Ima načina da se stane na put bahatim stranim kamiondžijama u Srbiji. PUMED sugeriše da nadležni primene rešenja iz Francuske i Grčke

Foto M. Anđela
ZA razliku od naših kamiondžija koji za svaku grešku plaćaju paprene kazne u inostranstvu, njihove kolege iz drugih država, koje i svesno krše domaće propise, često prolaze bez "udara po džepu".
Razlog je nedostatak inspektora u drumskom transportu, svega ih je 12 u celoj Srbiji, pa se stranci sve drskije ponašaju i često "skidaju kajmak" ispred nosa našim transportnim firmama.
- Mi smo kao Poslovno udruženje međunarodnog transporta pokrenuli inicijativu koja bi, po uzoru na rešenja u nekim drugim zemljama, i kod nas mogla da donese dobre rezultate - kaže za "Novosti" Neđo Mandić, predsednik PUMED.
On kaže da je jasno da država Srbija teško može da poveća broj inspektora jer za to, jednostavno, nema novca. Odnosno, plate su suviše male da bi neko uopšte i hteo da se bavi teškim, odgovornim, terenskim poslom.
- Plate inspektora su 50.000-60.000 dinara mesečno. Pri tome rade u zaista teškim terenskim uslovima. Ako se zna da saobraćajni inženjeri i u Srbiji lako mogu da zarade 1.200 do 1.500 evra, jasno je zašto se niko "ne otima" za mesto inspektora - objašnjava Mandić.
Zato je PUMED nadležnim ministarstvima predložio da se primene rešenja iz Francuske ili Grčke.
PROČITAJTE JOŠ - Mađari baš kinje kamiondžije
- Tamo postoje inspektori volonteri koji se regrutuju iz redova prevoznika - kaže Mandić. - Prvo bi prošli selekciju nadležnog ministarstva. Odabrani bi zatim išli na kurseve, a ne bi imali pravo ni da samostalno kontrolišu, već u "patroli" sa najmanje još dvojicom kolega. Proveravali bi da li strani vozač ima potrebnu prateću dokumentaciju i sve dozvole.
Takođe, ne bi mogli da zaustavljaju vozila, već bi na parkingu, odmorištu, mogli da od vozača zatraže da prekontrolišu papire, pojašnjava Mandić.
- Verujem da bi bilo ljudi koji bi žrtvovali poneki svoj dan za opšte dobro. U krajnjem slučaju, svi bismo bili na dobiti. I država i mi, jer bismo eliminisali sivu ekonomiju.
Mandić dodaje da narednih dana očekuje nekoliko razgovora sa nadležnim ministarstvima o mnogim temama.
PROČITAJTE JOŠ - Siva ekonomija razjeda prevoz
MUKE SA POLjACIMA
- NAŠI prevoznici u Poljskoj imaju velike probleme. Tamo je najmanja kazna 3.400 evra. Tome dodajete vreme čekanja dok firma iz Srbije ne pošalje novac, "pratnju" nadležnih službi Poljske do parkinga (1.200 evra) i dan parkinga od 100-200 evra - kaže Mandić i dodaje da su upravo zato, kao udruženje, išli u tu zemlju na razgovore.
Nudili su poljskim nadležnim službama da se otvori račun sa kojeg će odmah moći da skidaju kazne za srpske vozače, ali su oni to odbili.
Пироћанац
27.05.2019. 16:42
На новоотвореној наплатној рампи код Димитровграда, страни камиони ретко пролазе. Иду старим путем, угрожавају саобраћај и директно ваде новац држави из џепа. Полиција на старом путу не реагује (иако су у транзиту дужни да користе аутопут), већ кажњава локалце. Невероватно је колико државу не занимају неке ствари.
Evo ja se javljam za 60k da radim taj tezak drumski posao. Gde mogu da apliciram? Javice vam se u startu 10.000 ljudi za to mesto!
Poljacima nije cilj da kaznu odmah platite i nastavite put, cilj je da vas izmrcvare maximalno i da vam isporuka kasni. Tako gubite zivce, i trziste. Oni žele jednim potezom da ubiju nekoliko muva...
@Deyan X - Dejan.Druze vozio sam Poljsku nekoliko godina,samo jedan put sam platio kaznu i to mnooogooo manju od ove o kojoj se prica.Samo ja sam vozio regularno,nisam koristio ni magnet,ni dve kartice,niti sam bacao trake.Sve regularno i nikada problem nigde u Evropi,pa ni u Poljskoj.
tezak drumski posao,cuj ovo hahaha
Komentari (9)