PROBIJEN TUNEL BRANČIĆ NA KORIDORU 11: Čačak - Obrenovac do kraja 2018. (FOTO)

V. ILIĆ

petak, 30. 03. 2018. u 12:53

ПРОБИЈЕН ТУНЕЛ БРАНЧИЋ НА КОРИДОРУ 11: Чачaк - Обреновaц до краја 2018. (ФОТО)

Foto: Tanjug

Konačno danas rešena najveća prirodna prepreka na trasi auto-puta na Koridoru 11, od Ljiga do Lajkovca. Probijen tunel "Brančić"

PROBIJANjEM tunela "Brančić", koji je predstavljao najveći problem na deonici auto-puta od Ljiga do Lajkovca, ispunjeni su svi uslovi da do kraja godine imamo kompletno završenu trasu puta od Čačka do Obrenovca, dok će godinu kasnije ovaj auto-put biti pušten i do Surčina, a do 2021. godine biće kompletiran do Požege.

Pročitajte još - Vučić: Ostvarićemo plan i cilj 1.200 km autoputeva u Srbiji

Ovo je danas prilikom probijanja leve cevi tunela "Brančić" kod Ljiga rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je zahvalio kineskoj kompaniji "Šan dong", izvođaču radova, kao i radnicima "Energoprojekt-niskogradnja", koja je glavni podizvođač na potezu od Ljiga do Lajkovca, trasi dugačkoj nešto više od 24 kilometra.

- Nije bilo teže prepreke na auto-putu od Ljiga do Preljine od ovog tunela. Zahvaljujući radu i marljivosti radnika i našoj kineskoj braći, taj problem je rešen. Ovo je jedan od najvećih tunela u Srbiji, dužine skoro kilometar - kazao je predsednik Vučić. - Završetkom ovih radova i puštanjem u saobraćaj ovog dela auto-puta, stvorena je prilika da u ovaj deo Srbije dolazi više investitora, te da se poveća standard ovdašnjih žitelja. Jedna nemačka kompanija tek kada je saznala da će auto-put biti izgrađen od Čačka do Beograda, odlučila je da investira u Čačak i da otvori firmu koja će zaposliti skoro 1.500 ljudi.



Pročitajte još - Vučić: Nisam sudija ni tužilac, ali završićemo gradnju svih puteva koje smo počeli


U tunel "Brančić" investirano je 37 miliona dolara, a svakodnevno je na njemu radilo 280 radnika i to u tri smene. Loši geološki uslovi usporili su radove. U severnom delu tunela, a ispostavilo se da se radi o dve potpuno različite polovine tunela, naišli smo na veoma loš geološki materijal za gradnju tunela - glinu, pesak, kamen i vodu, sve to u kombinaciji. Događalo se da nam pada čelo tunela, pada podgrada, jer su bili veliki pritisci zemlje - rekao nam je Desimir Maksimović, direktor gradilišta ispred "Energoprojekta", ističući da mu je ovo 15. tunel na kojem radi, ali i najproblematičniji.

Pročitajte još - VUČIĆ IZ BERLINA: Od teških odluka zavisiće naš put ka EU! Ako rast BDP bude 4 odsto biće rasta plata i penzija





Pročitajte još - Idu kod Vučića da traže put

Širina tunela u jednoj cevi je deset metara, svaka cev ima po dve kolovozne trake. Cevi će na tri mesta povezivati tri vezna hodnika, a tunel će biti opremljen video-nadzorom, saobraćajnom signalizacijom, LED rasvetom..., po najsavremenijim evropskim standardima.


PRIVREDNI RAST 3,9 ODSTO

PREDSEDNIK Vučić izjavio je da državna kasa u prvom kvartalu beleži suficit i da će privredni rast prema prvim procenama iznositi 3,9 odsto. On je rekao da je dobro krenula 2018. i da će to omogućiti da bude mnogo više novca za ulaganje u infrastrukturne projekte, za povećanje plata i penzija i bolji život građana:

- Bićemo za 270 miliona evra bolji od onoga što smo planirali.
Pročitajte još - Na Koridoru kao usred leta (FOTO)





Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (32)

Vasa

30.03.2018. 13:11

Na potezu izmedju Bergena i Osla na tih nekoliko pravaca koji vezu ta dva grada postoji preko stotinu kilometara tunela koji su prokopani kroz najteze terene, u njima kruzni tokovi, mostovi koji koji preko fjorda direktno spajaju dva tunela itd... cudesa raznoraznih...Predlazem ministarki da se malo provoza tuda pa da prestane sa hvalospevima.

Гојко

30.03.2018. 20:57

@Vasa - Norveški reljef je takav da oni samo putem tunela i mostova mogu da se kreću.Na tom putu je i najduži autotunel u Evropi,dvosmerni od 24,5 km Laerdal.Ali to su stenoviti reljefi i za njih se,kao i u prebogatoj Švajcarskoj koristi skupa,specijalna rotirajuća bušilica.Dobro je da nam ovaj koridor rade proslavljeni,vrhunski graditelji iz Kine,a železničku mrežu,vrhunski ruski graditelji koji imaju najdužu prugu na svetu.

Света

30.03.2018. 13:21

Тунел је пробијен још у понедељак. Али је затрпан да би данас поново могао да буде пробијен у присуству новинара и политичара!Немојте погрешно да сватите такве ствари ради свака власт! Мора да се покаже да власт ради. :-)

TANJA

30.03.2018. 15:11

@Saša - ime nije toliko bitno najbitnije je jer ce mnogo da koristi gradjanima tog kraja

Лале

30.03.2018. 16:03

Свака част нашим вредним и марљивим радницима који су даноноћно радили .

Патриота

30.03.2018. 17:11

Свака част, само нек се ради, али немојте погрешно да ме схватите, комплетна деоница је требала да је готова до 31.11.2017. па само да питам, колико је фирма која касни платила пенала и колико смо уштеђели или ће и ово кашњење народ да плаћа...

maniks

30.03.2018. 17:41

Igore, u Srbiji putevi ima da se zovu Srpskim imenima i da ima prefiks Srpski kakav Crnogorski ili bilo koji drugi. Treba li put prema Zagrebu zvati Ustaski , prema Pristini Siptarski ,prema Sarajevu Bosnjacki....

Stari Beograđanin

30.03.2018. 19:22

@maniks - Maniks -ubeđen sam da će narod autoput Niš-Priština, ako ikada bude bio izgrađen, zvati ŠIPTARSKI i nako drugačije! Popričaj malo sa ljudima u BG čaršiji- čućeš da ga već danas tako zovu.

Loknica86

30.03.2018. 19:04

Ljudi svaki tunel je odlična vest, tuneli su skuplji za izgradnju nego mostovi. To će ubrzati ekonomiju, koliko god vama smešno zvučalo, Samo napred i u ostatku Srbije isto tako.

Kile

30.03.2018. 19:20

Vazno je da se projekti realizuju,a kako ce se zvati ne igra veliku ulogu,ali opet lepo je sto ce ta odluka pripasti gradjanima

Zorica

31.03.2018. 00:46

Neuki Koridori Srbije obavljaju nadzor na Koridoru 11, koji im je dodeljen po partijskoj liniji, kao da je budzet Srbije privatni budzet SNS-a.

Nema ga nigde

01.04.2018. 10:17

@Koridor 11 - osim u glavama naših političara, jer lepše zvuči... Koridora ima 10, a i taj deseti smo jedva dobili. Inače, sada se u EU priča samo o TEN-T koridorima, a ovi naši , od 1 do 10, će otići u zaborav... Koridor 11 je čista izmišljotina.

Гојко

01.04.2018. 14:02

@Koridor 11 - A kako seonda zove ova trasa na kojoj je probijen ovaj tunel.Baš me briga kako ga tretiraju u Briselu,za Srbiju je Koridor 11 i odmah SVI znaju o kom putnom pravcu se radi.