Komšije neodlučne oko trase

Z. R.

09. 12. 2017. u 17:05

U BiH još ne znaju gde će proći auto-put Beograd - Sarajevo, dok Srbija već ima rešenje. Prema projektu CIP-a, put se u Požegi produžava preko Užica do granice

Комшије неодлучне око трасе

IDEJA za auto-put koji bi povezao Beograd i Sarajevo stara je nekoliko decenija, a njegova trasa kroz Srbiju već je iscrtana - preko Požege i Užica do Kotromana, dok bi u BiH ušla na području Višegrada. S druge strane granice, međutim, ima i drugačijih ideja. Jedna od njih je da moderna saobraćajnica prođe kroz Bijeljinu, Brčko i Tuzlu. To bi značilo da Srbiji nedostaje samo priključak od auto-puta Beograd - Zagreb kod Kuzmina, pa do granice sa Republikom Srpskom.

Kako će se dve prestonice povezati trenutno zavisi od dogovora unutar BiH. Predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je Srbija spremna da podrži bilo koje od ova dva rešenja.

U Saobraćajnom institutu CIP kažu da su već uradili Generalni projekat, sa prethodnom studijom opravdanosti, auto-puta od Požege preko Užica i Kremne do Kotromana, na granici sa Republikom Srpskom, koji se nastavlja dalje kroz Bosnu i Hercegovinu preko Višegrada do Sarajeva. Trasa ovog auto-puta je neposredno pored Užica i Čajetine, a samo nekoliko kilometara je udaljena od Zlatibora, jer prolazi kroz Kraljeve vode. Ta trasa, na kojoj bi trebalo asfaltirati oko 60 kilometara, imala bi veliki značaj za stanovnike zapadne Srbije, jer bi time Užice, kao najveći grad u ovom regionu, bio povezan sa Koridorom 11.

MOSTOVI PROCENjENA investiciona vrednost izgradnje ove deonice je 830,5 miliona evra, što je oko 13,7 miliona evra po kilometru. Ukupna dužina mostova je 14,5 kilometara, a tunela 12,8 kilometara.

Odgovorni projektant CIP-a Dragoslav Dragićević kaže da je planirana izgradnja 62 mosta i 22 tunela.

- Početak trase je na 4,5 kilometara od Požege, gde se ukršta sa Koridorom 11, a kraj je na granici, 13 kilometara od Višegrada - objašnjava Dragićević. - Dužina saobraćajnice je 60, 65 kilometara, a projektovana je za brzinu od 100 kilometara na čas. Predviđeno je pet denivelisanih raskrsnica, Požega, Zlakusa, Mačkat, Kremna i Kotroman i 13 nadvožnjaka.

S druge strane, načelnici Tuzle, Bijeljine i Brčkog i dalje računaju na drugu trasu, koja bi išla preko tog dela BiH. Za nju ne postoje projekti ni sa jedne ni sa druge strane granice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (42)

Uzicanin

09.12.2017. 17:29

"Srbija ce podrzati bilo koju trasu" toliko o interesima gradjana Srbije ili mozda mi iz Uzica nismo gradjani ove zemlje, mozda treba ponovo da se borimo za Uzicku republiku. Sramota.

Miro Markovic

09.12.2017. 17:37

Da je srece i sloge medju Srbima sve tri vere, oba autoputa bi trebalo izgraditi i pruiti narodu da se povezuje i zivi u slozi i zajednickom prosperitetu. Strane sile ce da rade sve [to mogu da guraju jednu veru protiv druge, jer samo tako mogu da na sve drze u podjarmljenom polozaju. Ovo je klasican primer savremenog kolonijalizma i porobljavnja neprosve'enog naroda.

Miroslav

09.12.2017. 17:42

Bolja je varijanta na Bijeljinu i Brčko jer može da se nastavi krak do Banja Luke.

Bonaparta

09.12.2017. 17:48

Srbija treba da radi oba projekta, jer do Kuzmina je vrlo kratka depnica oko 12 km, a i drugu varijantu raditi u dpgovoru sa RS. Od obe Srbija ima koristi. Jedino mi srpska varijanta bas nije jasna da se izbegavaju Kremna i Tara. Istina deonica od Sargana do Kotromana je vrlo zahtevna, alimislim da treba da pokrije taj pravac.

Рашо

09.12.2017. 18:08

А шта нас спречава да између више регија где живи наш народ буде и више саобраћајница или руководство мисли да то није добро и потребно?

zaliv.net

09.12.2017. 18:20

Cemu povezivanje sa Sarajevom kada tamo nema vise Srba? Povezati delove Republike Srpske sa Srbijom a oni neka sami vide sta ce, sta se nas to tice i cemu povezivanje sa turskim otpadom?

Rale

09.12.2017. 18:22

Nemojte mnogo da se raspravljate, potrebne su obe trase. Nije to neka dužina da se ne mogu obe trase uraditi. Ozbiljan razvoj države počinje kad ima mrežu autoputeva.

smb

09.12.2017. 18:30

jedna varijanta ne iskljucuje drugu. da zemlja ima dovoljno para pa da napravi obe varijante, zasto da jedni imaju put iz beograda a iz pozege, cacka, uzica... nema puta. najbolje je da se ide u pravcu obe varijante i za to obezbedjuje novac. pozdrav

Гага

09.12.2017. 18:36

Ако је саобраћајница пројектована за брзине до 100 км на час онда није аутопут него брзи пут 2+2 односно мото пут. Значи имаће две траке по једном правцу.

dr

09.12.2017. 18:42

Босанци имају бољи предлог од овог нашег, повезали би аутопутом Бјељину са Сарајевом и Бјељину са Бања Луком, и све скупа са Београдом.

Crni Gruja

09.12.2017. 18:42

Od tog nema ništa. U BiH se neće dogovoriti, Turci bi preko Višegrada, Srbi preko Bijeljine a Hrvate baš briga oni bi do Zagreba. Zato pravimo svoje a drugi nek se kače kako god žele.

ZOKI

09.12.2017. 18:51

Treba gledat šta je za srbe iz Srpske bolje a ne šta se muslimanima iz BiH više sviđa. Oni nama ništa dobro ne misle.

Dva putica od izvora vode

09.12.2017. 18:52

Ovako ce da imaju dva puta jedan preko Tuzle, a drugi preko Visegrada, jer je Srbija planirala put od Pozege do Visegrada.

Srbska

09.12.2017. 19:19

Jedini autoputevi u BiH koje Srbija treba su Požega - Srpsko Sarajevo i Bijeljina - Trebinje. Ostalo nek finansiraju Ameri. Ako žele.

Svasta

09.12.2017. 19:47

Suludo je praviti put preko romanije. Sa one strane ga nece nikada zavrsiti. A preko Bijeljine je lak za izgradnju a i nadovezuje se na auto put koji je R.Srpska vec manje vise zavrsila do Doboja i ostaje samo deo do Brckog, takodje kroz uglavnom ravnicarske krajeve i doline reka.

Nema Vise

09.12.2017. 20:15

ma kakvo Sarajevo, neka nastavi prema Srbinju(Foci), pa na dalje ka moru i Nevesinju ka Herceg Novom.A moglo bi da of Rogatice spoji ka Tuzli.

barakuda

09.12.2017. 20:16

Dragi Beograđani, povežite se Sarajevom što pre. Preko Tirane, ili Ankare, svejedno. Mi ćemo s Moskvom.

Uros

11.12.2017. 14:09

@MarkoKg - RS ima i more (Trebinje) valjda je logicno da ima dobar put do mora,Foce (rafting) i Jahorine sta koga briga za BL tamo ionako niko i ne ide.

Nikola Istočno Sarajevo

09.12.2017. 20:28

Trasa preko Užica i Višegrada koristila bi samo sandžaklijama za put do Sarajeva. Za R. Srpsku i zapadnu Srbiju najbolja bi bila trasa postojećim magistralnim putem preko Romanije, Zvornika i Šapca, a i za Srbiju mnogo jeftinija od trase preko Višegrada jer ide sve ravnicom od Rume do Loznice. Ali obzirom da ta trasa nije uopšte u opticaju bolja je i ova preko Tuzle i Bjeljine.

petar

11.12.2017. 14:11

@Nikola Istočno Sarajevo - A onaj preko Tuzle ne spaja muslimane i NATO bazu......daj ne lupaj majke ti sta ti znas sta je autoput.

Панчево

09.12.2017. 20:30

Каше се СУСЕДИ, СУСЕДСТВО а ме комшије/комшилук! Стоп турцизму! Каше се НАПОЈНИЦА а не бакшиш! Где је могуће стоп!!!

Ivan NBg

09.12.2017. 21:01

Halo ljudi, pa da li ste vi bre normalni?! Kakav autoput, kakvi bakrači, ko će to da plati, nama pare kao da padaju sa neba. Treba da uzmemo još kredita i da nam stranci grade taj put u narednih 30 godina, a nas svaki dan sve manje, pa ko će da se vozi tim autoputevima...

Pilot

09.12.2017. 21:07

U BiH hoće da odluči politika, a ne struka. Srbija treba da gradi do tunela Šargan., a odatle da trasu povuče u desno tako da i Tara dobije dobar put. I bio bi jedan veći most nizvodno od Višegrada, zatim Borike, Stjenice, južnim obroncima Romanije sjeverno da obiđe Pale i dalje prema Sarajevu. Jedino tako u Bosni mogu doći pameti da se novac ulaže pametno a ne svak svoj interes da gleda. A trasa o kojoj su pričali bilabi pakao u zimskim uslovima pritom. I (-2) male hidroelektrane na Prači.

Kojadinka

10.12.2017. 09:32

Alo Pozega , alo Pozega ...secate se ...Uz.Republ. Zato posaljite Jerkovica ,,ne ovog vec onog ..

iz glave

11.12.2017. 07:35

nikakve smo diplomate, čas nas svsđom zamajaju, recimo sada bi bila prilika da tražimo povratak oduzetog od "međ zajed", np da se Brčke vrati Srpskoj

turizam srbija

11.12.2017. 14:20

Autoput treba da poeveze Srbiju i Jadran, to znaci da se pravi prema Visegradu,Foci i Trebinju i jedan krak za Jahorinu i S.SA i tu staviti rampu da muslimanima naplacuju autoput a pare da idu Srbima.Jahorina,Andricgrad,Foca i Trebinje su puni turista i taj put bi jos vise povecao protok turista iz Dubrovnika prema Srbiji a posebno bi zimi spojio Zlatibor i Jahorinu.Kakva BL,eno Dodik napravio autoput i oni nemaju 3 km da plate na rampi samo se Dodik njime voza cak prolazi i kroz njegovo selo.

Drasko

11.12.2017. 17:08

@turizam srbija - Tacno tako,Srbija treba da misli na sebe jer to i finansira a Dodiku ako je do autoputa neka ga pravi u njegovom selu.Kao sto se Srbija veze sa Grckom treba da se poveze i sa DU i HN.Taj put bi koristio za trgovinu,turizam i transport i bio bi najisplativiji.Samo bi bilo stvarno dobro i napraviti jedan tunel kroz Cemerno sto bi duplo skratilo put do mora. I uz taj autoput jednu trasu do Srpskog Sarajeva i dovidjenja prijatno.

Hercegovina

11.12.2017. 17:56

Trebinje dobija Jadransko - jonski autoput i ici ce cijelom duzinom Jadrana sve do Grcke i prolazice kroz Trebinje tako da je logicno da se i Srbija zakaci na njega kao sto je logicno da se pravi i autoput preko Visegrada jer bi isao cijelom duzinom kroz RS.I ako se prica za kanal Morava-Egej zasto ne i Drina-Jadran,zasto ne napraviti neki zaliv ili kanal u Trebinju spojen sa HN i neka time gazduje Srbija.Slazem se da Srbija treba da gleda i svoj interes.Tunel kroz Cemerno je prava stvar.

posmatrac iz daleka

13.12.2018. 09:36

Nebi trebalo da bude dileme oko ove dve trase. Centralna Srbija treba da se poveze sa Sarajevom (Sarganska osmica odavno to nije) jer je to de-fakto NAJKRACA i najbrza veza. Povezuje centralnu i zapadnu Srbju sa Saraajevom i pre svega sa Republikom Srpskom. Veza preko Kuzmna i Tuzle vec postoji (mada nije autoput).

dragan

15.05.2019. 13:34

Ne poznajem teren ali gledam mapu.Nije mi jasno zasto iz Bjeljine ne ide odmah u Tuzlu nego ide na Brcko?