Divlji izlazi sa auto-puta: Poljskom džadom do Niša

Z. Radović

03. 05. 2017. u 14:00

"Putevi Srbije" tokom prošle godine zatvorili čak 39 "divljih izlaza" sa auto-puta. Zabeleženo 8.117 "odbeglih" vozila. Za pet godina šteta 23 miliona dinara- Najviše divljih izlaza - 18 je na putu Beograd-Niš

Дивљи излази са ауто-пута: Пољском џадом до Ниша

U putevima kažu da mobilne ekipe brzo uočavaju vozila koja besplatno koriste auto-put

NA srpskim koridorima tokom prošle godine je zatvoreno čak 39 "divljih izlaza" sa auto-puta. Najviše ih je bilo na delu od Beograda do Niša, gde je otkriveno 18 ilegalnih prolaza, dok je uklonjen još 21 izlaz na ostalim deonicama ka Šidu i Subotici. U "Putevima Srbije" kažu da je u ukupnom saobraćaju tokom 2016. godine zabeleženo 8.117 vozila koja su izbegla plaćanje putarine. U "Putevima" su izračunali da je ovom preduzeću u poslednjih pet godina zbog manipulisanja karticama i dokumentima za besplatan prolaz auto-putem i zbog korišćenja "divljih izlaza" naneta šteta od 23.346.690 dinara.

U "Putevima" objašnjavaju da mobilne ekipe za snimanje saobraćaja relativno brzo uočavaju vozila koja su izbegla plaćanje putarine, izlaskom na takozvane divlje prolaze, i da odmah upućuju dopise kako bi se zatvorili.

- U decembru, kada vremenski uslovi ne dozvoljavaju upotrebu zemljanih, neasfaltiranih puteva i kada pada sneg, naplativost putarine je 100 odsto, jer tada vozači nisu u mogućnosti da koriste "divlje prolaze" zbog njihove neprohodnosti - navode u ovom javnom preduzeću. - I pored relativno brzog uočavanja divljih izlaza i njihovog zatvaranja, dešava se da na istim mestima ili u blizini već saniranih nelegalnih izlaza ograda bude ponovo otvorena. JP "Putevi Srbije" je ovim radnjama oštećeno ne samo za iznos neplaćene putarine, već i za nadoknadu koju plaća preduzećima za održavanje, sanaciju i zamenu uništene opreme puta.

Od 2011. do 2016. godine protiv 2.089 učesnika u saobraćaju koji su napravili 7.923 zloupotrebe podnet je zahtev za preduzimanje zakonom propisanih mera. Od ukupnog broja prijava, Odsek analitike je podneo krivične prijave protiv 672 učesnika u saobraćaju koji su 6.506 puta izvršili zloupotrebu.

- Kao rezultat aktivnosti koje se preduzimaju u Odseku za naknadnu naplatu, iz godine u godinu se beleži opadanje učešća takvih vozača u ukupno ostvarenom saobaćaju - kažu u "Putevima". - Broj registrovanih "odbeglih" vozila u ukupnom saobraćaju u 2016. godini bio je za 17.007 manji u odnosu na 2012. godinu, kada ih je bilo 25.124. Zahvaljujući Odeljenju za nadzor naplate putarine, u 2016. godini naplativost putarine po vozilu iznosi 99,92 odsto i najveća je u Evropi.

AUTOMOBILI MEĐU 8.117 vozila čiji vozači lane nisu platili putarinu, čak je 7.756 automobila. Najviše odbeglih vozila bilo je na deonici od Niša do Beograda - 5.462. U smeru ka Subotici 1.440 šofera nije htelo da plati putarinu, a ka Šidu njih 601.


BEŽE I "ISPOD" RAMPE

NAJČEŠĆI način izbegavanja plaćanja putarine je vožnja odmah iza vozila za koje je naplaćena putarina. To se dešava kada vozilo prolazi kroz naplatnu stanicu bez zaustavljanja, odmah iza vozila koje je platilo putarinu, koristeći podizanje rampe za automobil koji je platio putarinu.

- Pošto se naplata putarine odvija pod kamerama koje sve beleže, protiv ovih nesavesnih vozača Odsek za naknadu naplatu pokreće postupak za nadoknadu pričinjene štete - navode u "Putevima". - Oni su proverom svih registrovanih vozila za koja nisu plaćene putarine na naplatnim stanicama izdvojili 2.308 slučajeva s kompletnim podacima potrebnim za izdavanje računa za neplaćenu putarinu i tom prilikom je ostvaren prihod naknadnom naplatom u iznosu od 2,2 miliona dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Dusko

03.05.2017. 14:24

Pa slepci jedni, ako vec postoji snimanje registarskog broja na ulasku na auto put, valjda je logicno da vozilo treba negde I da izadje, a ako ga nema 48h na izlazu (odnosno naplatnoj rampi), treba da se pokrene potraga za istim I kada se nadje vlasnik istome treba naplatiti I putarinu, kaznu I stetu koju je pricinio kako unistavanjem ograde tako I cenu portage, pa da vidimo koce onda da se usudi da izadje van naplatne rampe.

trla baba dlan

03.05.2017. 14:55

Ne razumem, zar se ne slika tablica kada udje na auto put. Ako ne izađe sa auto puta i plati, kazna na kućnu adresu sa sve kamatom.

Đansr

04.05.2017. 02:21

@trla baba dlan - Dobro, ali ako se malo uključi mozak, moguće je i da postoje dva divlja ulaza - jedan posle jedne naplatne rampe i drugi pre druge...?

Tile

04.05.2017. 10:23

@trla baba dlan - Ti si se uzbudio ko da se tebi kradu pare.Imaju braca Vucic dovoljno,nece da im fali ta sica ni u jednom trenutku opusti se druze.

zaliv.NET

04.05.2017. 09:22

Зар нам треба бољи пример колико је држава неозбиљна и неодговорна, НЕСПОСОБНА !? Воде је неспособни људи који у нормалној држави не би могли ни да чисте улице! Утврдили да има преко 8000 возила за која није наплаћена путарина и гарант ни за једно није покренут никакав поступак иако има начина да се утврди све....па право је чудо да их нема 80000

bager

04.05.2017. 10:20

Jeftinije je bilo da s eprokopa kanal tu gde s moze izaci na divlje ,kanal sirine 4 a dubine 2 metra ,pa neka prelaze na divlje,,sadnja drveca takodjer pomaze u zastiti,,nanosenje uzvisenja je takodjer jedno od resenja .

bager

04.05.2017. 10:24

Ko " izgubi " tiket placa punu relaciju i to treba strogo postovati ,,tako se radi na zapadu ,,