Naši đaci dobri matematičari
29. 11. 2016. u 19:17
Ohrabrujući rezultati školaraca iz srbije na međunarodnom timms testiranju. Učenici četvrtog razreda bolji od vršnjaka iz mnogo razvijenijih država

Đaci iz Srbije
UČENICI četvrtog razreda iz Srbije matematiku znaju bolje od vršnjaka iz Hrvatske, Italije, Španije, Francuske... U prirodnim naukama nalazimo se ispred Holandije, Italije, Belgije, Francuske, Australije... Ovo je pokazalo TIMMS testiranje, koje se, na svake četiri godine, sprovodi u celom svetu.
U utorak su u Vladi predstavljeni rezultati testova rađenih prošle godine. Ispostavilo se da su naši đaci, osim što su postigli natprosečne rezultate u poređenju s vršnjacima iz ostalih 56 država učesnica, nadmašili i četvrtake iz Srbije koji su isti test polagali 2011. godine.
Najveći napredak učenici su pokazali u oblasti prikaza podataka iz matematike, gde im je skor bolji za 12 poena nego na testiranju pre četiri godine. Ipak, tek deset odsto naših učenika uspelo je da dospe u grupu đaka koji su na naprednom nivou.
Rezultate su predstavile Anamarija Viček, državni sekretar u Ministarstvu prosvete, Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra prosvete, Nikoleta Gutvajn, direktorka Instituta za pedagoška istraživanja, i Ivana Jakšić iz istog instituta.
- Zasluge za dobar uspeh ne pripadaju samo đacima i učiteljima, već i vaspitačima i roditeljima, jer je analiza pokazala da 85 odsto postignuća zavisi od samog učenika i onoga što donosi u školu, a ostalih 15 odsto se razlikuje u zavisnosti od uslova rada u školama - objasnila je Jakšićeva. - Deo u ovih 85 odsto zavisi od socio-ekonomskog statusa, predškolskog obrazovanja, rane jezičke i matematičke pismenosti, dostupnosti uslova za učenje kod kuće, obrazovanja i zanimanja roditelja.
Za razliku od četvrtaka koji su iznad proseka, osmaci, koji su učestvovali u testiranju 2007. i 2011. godine, bili su ispod proseka.
PISA
TIMSS se razlikuje od PISA testiranja, gde naši đaci postižu ispodprosečne rezultate, jer proverava tipična školska znanja, dok se na PISA testu ocenjuje funkcionalno znanje.
tomi
29.11.2016. 19:32
uceniktreba da nauci osnove matematike:sabiranje,oduzimanje,mnozenje,delenje,osnove geometrije,jednacine sa jednom i dve nepoznate i nista vise,sve sto se uci dalje je potpuno nepotreno za ucenike u srednjim skolama,i nikad im nece biti potrebno,bas me zanima sta svrseni srednjoskolac matematicke gimnazije posle studira,i cemu li se nada kao profesiji.
@tomi - Sta god da studira. Matematika je pogled na svet i zivot, a ne kako ti moslis samo provodjenje racunskih operacija, Tako da je sve korisno sto uce. Mnoge stvari u zivotu bi drugacije ljudi videli i razumeli kada bi vise znali matematiku, sah ili pravo,koje ima istu logiku kao matematika i sah.
@tomi По теби је и српски језик непотребан.Нарочито граматика и правиопис.О коришћењу хрватског писма да и не говоримо...
@tomi ocigledno ne shvatas glavnu svrhu matematike, da razvija i usavrsava proces razmisljanja i zakljucivanja - za sve sto si ti naveo dovoljan je samo digitron!
Komentari (4)