Uspešan test kompanije Nisan: Bez vozača 230 milja (FOTO)

Novosti Online/ P.Ž.

11. 02. 2020. u 23:33

Успешан тест компаније Нисан: Без возача 230 миља (ФОТО)
Istraživački projekat sproveden u Britaniji o najnovijim tehnologijama autonomnih vozila uspešno je završen autonomnom vožnjom
Istraživački projekat sproveden u Britaniji o najnovijim tehnologijama autonomnih vozila uspešno je završen autonomnom vožnjom dužine 230 milja na putevima Velike Britanije.

Projekat "HumanDrive", zajednički su finansirali vlada Velike Britanije, kroz Centar za povezana i autonomna vozila (CCAV) i "Innovate UK", i devet drugih partnera konzorcijuma. Ukupan paket finansiranja za ovaj projekat iznosio je 13.5 miliona funti.

Istraživački projekat je uspešno kompletiran u dve oblasti istraživanja. Jedna se odnosila na autonomno upravljanje na putevima Velike Britanije na destinaciji od 230 milja - "Grand Drive" - korišćenjem napredne tehnologije pozicioniranja, a druga na aktivnosti na test stazi gde je istraživana vožnja slična ljudskoj pomoću mašinskog učenja u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.

Testna vozila su uključivala vozila "Nissan LEAF" opremljena GPS-om, radarom, LIDAR-om i tehnologijom kamera pomoću kojih se stvara percepcija sveta oko njih. Koristeći ovaj perceptivni svet, sistem može da donosi odluke o tome kako se kretati u odnosu na put i prepreke na koje nailazi tokom putovanja.

Prva etapa projekta bio je "Grand Drive" od Kranfielda, Bedfordšajra do Sanderlanda. Postignuće je vrhunac 30-mesečnog rada HumanDrive konzorcijuma - tima predvođenog Nissanovim inženjerima iz Velikoj Britanije, koji su radili u partnerstvu sa članovima konzorcijuma.

Jedan od ključnih aspekata projekta bio je razvoj naprednog, autonomnog sistema upravljanja vozilom. Obezbeđivanje da budući napredni autonomni pogonski sistemi stvaraju udobno i prijatno iskustvo za kupce veoma je važno dok se krećemo ka povezanijoj i autonomnoj budućnosti.

Putovanje od 230 milja omogućava da se naučene lekcije primene u praksi u raznim scenarijima vožnje i za pregovore na nivou države o saobraćajnim trakama bez ili sa minimalnim oznakama, čvorištima, kružnim raskrsnicama i autoputevima. Aktivirana je autonomna tehnologija duž rute za promenu traka, zaustavljanje i pokretanje po potrebi.

- Projekat "HumanDrive" omogućio nam je da razvijemo autonomno vozilo koje se može upustiti u izazove koje donose britanski putevi, koji su jedinstveni u ovom delu sveta, poput složenih kružnih tokova i brzih međumesnih deonica bez oznaka na putu, belih linija ili ivičnjaka - rekao je Bob Bateman, projekt menadžer u "Nisanovom" tehničkom centru u Evropi.

Pročitajte još - "Džuk" još zavodljiviji

"Grand Drive" je ostvaren u Velikoj Britaniji, zajedničkim radom članova konzorcijuma koji su istraživali na koji način autonomna vožnja može oponašati prirodni stil vožnje, poput vožnje čoveka.

Drugi deo projekta "HumanDrive" osvrnuo se na to kako mašinsko učenje kao deo tehnologija veštačke inteligencije može da doprinese poboljšanju korisničkog iskustva i udobnosti putnika u povezanim i autonomnim vozilima. Pilot vozila uspešno testirana na privatnim stazama, takođe uključuju sisteme veštačke inteligencije koje je razvio član konzorcijum "Hitači Evropa LTD", a koji omogućavaju primenu mašinskog učenja u realnom vremenu. Skup podataka prethodno nađenih scenarija i rešenja u saobraćaju, moći će da se koristi za slične scenarije u budućnosti i trasiranje sigurne rute oko prepreke.

Ove tehnologije su podvrgnute robusnom procesu testiranja i razvijene koristeći niz sadržaja, uključujući simulaciju, hardver u petlji, privatne testne staze.

- Bezbedno kompletiranje najduže autonomne vožnje u Britaniji je neverovatno postignuće za "Nisan" i "HumanDrive"konzorcijum, kao i veliki korak ka uvođenju automobila bez vozača na britanske ulice.Ovaj projekat je sjajan primer kako automobilska industrija, sarađujući sa vladom, može unaprediti tehnologiju u korist mobilnosti ljudi - istovremeno pomažući u smanjenju emisija ugljenika - saopštio je Ministar poslovanja UK, Nadhim Zahavi.

- Velika Britanija brzo postaje lider u inteligentnim i automatizovanim tehnologijama upravljanja vozilima i saobraćajem, ogromnim globalnim sektorom koji će stvoriti hiljade radnih mesta. Naša budućnost mobilnosti: urbana strategija podržava saobraćajne inovacije za čistiji, zeleniji i pametniji saobraćaj, a Nissanov uspešan projekat "HumanDrive" uzbudljiv je primer kako bi mogla izgledati sledeća faza britanske saobraćajne revolucije - kaže Ministar saobraćaja budućnosti, George Friman.

"HumanDrive" je takođe prevazišao razvoj tehnologije autonomnih pogona. Istraživanje se takođe fokusiralo na unapređenje karakteristika elektronske sigurnosti u vozilima AD, razvijanje metodologija ispitivanja i sigurnosti za UK AD testiranje i istraživanje uticaja AD vozila na širi saobraćajni sistem.

Iako je za sada istraživački projekat vezan za Veliku Britaniju, lekcije naučene iz projekta "HumanDrive" doprineće budućim AD sistemima.

Danas su novi modeli "Nissan JUKE", "LEAF"," Qashqai" i "X-Trail" dostupni sa "ProPILOT", tehnologijom "Nisanove" inteligentne mobilnosti i poboljšavaju kontrolu vozača pružajući pomoć u upravljanju, ubrzanju i kočenju. Deluje u jednoj traci na autoputevima, a optimizovan je za male brzine u saobraćajnim gužvama kao i za vožnje velikim brzinama.

Oslobađajući vozača od nekih motoričkih elemenata vožnje, "ProPILOT" pomaže u smanjenju umora i stresa, istovremeno poboljšavajući sigurnost i povećavajući kontrolu i poverenje.

- Vizija "Nisaove" inteligentne mobilnosti je da razvije tehnologije autonomnih pogona za upotrebu u svim našim automobilima u bilo kom delu sveta. Zahvaljujući ovom uspešnom istraživačkom projektu u Velikoj Britaniji, sada su otvorena vrata prema budućnosti koja je više autonomna, više električna i više povezana - kaže David Mos, viši potpredsednik za istraživanje i razvoj u Evropi, Nisan Evropa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Niko

12.02.2020. 06:36

Da li to znaci ako imas porodicu u autu i otkazu kocnice u gradu, sa jedne strane imas ljude na stanici a sa druge drvo, e sada se postavlja pitanje sta uraditi, udariti u ljude i spasti porodicu vecih povreda, ili udariti u drvo, i porodici u autu izazvati vece povrede, ali niko od ljudi na stanici ne bio povredjen