Zadivljujući projekat: Tojota razvija specijalni sistem gorivnih ćelija - katamaran na VODONIK! (FOTO)

Novosti Online / P.ŽIVKOVIĆ

08. 02. 2020. u 14:15

Задивљујући пројекат: Тојота развија специјални систем горивних ћелија - катамаран на ВОДОНИК! (ФОТО)
U razvoj projekta katamarana "Enerdži Obzerver" japanska kompanija je uključena od samog početka, s obzirom da je vodonik u središtu pažnje ovog zadivljujućeg poduhvata
KOMPANIJA "Tojota" priprema isporuku specijalnog sistema gorivnih ćelija za "Energy Obse“.

Tojotin već u automobilima primenjen "Fuel Cell System" razvijen je kao modularno rešenje koje se može primeniti i u proizvodnji kamiona, autobusa, u pomorstvu, kao i u stacionarnoj primeni.


U razvoj projekta katamarana "Enerdži Obzerver" japanska kompanija je uključena od samog početka, s obzirom da je vodonik u središtu pažnje ovog zadivljujućeg poduhvata.


Tokom šestogodišnje odiseje, započete 2017, posada plovi po svetu prvim ovakvim brodom koji autonomno proizvodi vodonik. Ovo elektro plovilo budućnosti koristi više obnovljivih izvora energije, kao i sistem za proizvodnju vodonika iz morske vode, bez emitovanja štetne emisije ugljenika. U skladu sa "Tojotinom" strategijom "Environmental Challenge 2050", ovaj brod predstavlja vrhunsku ekološku i energetsku prekretnicu, unapređujući energetska rešenja budućnosti, čineći ih efikasnim i primenjivim u mnogim oblastima. Kao prvi francuski ambasador projekta "Sustainable Development Goals", plovilo otkriva i promoviše nove ideje i održiva rešenja koja će biti primenjena u budućnosti, dokazujući da je čistiji svet moguć.


Tokom nove etape saradnje, "Tojota" i "Energy Observer" blisko su radili na uvođenju vodeće "Tojotine" tehnologije sistema gorivnih ćelija na ovo plovilo. Sistem gorivnih ćelija posebno za ovaj projekt razvio je "Toyota Technical Center Europe", koristeći komponente koje su prvi put bile primenjene na "Tojotinom" automobilu "mirai", a potom prilagođene kompaktnim dimenzijama neophodnim za brodsku primenu.


Evropski razvojno-istraživački tim "Tojote" je sedam meseci radio na razvoju i proizvodnji delova, da bi zatim modularni sistem gorivnih ćelija bio izrađen i sklopljen. Taj uspeh pokazuje prilagodljivost "Tojotine" tehnologije sistema gorivnih ćelija za široku primenu.




Krajem prošle godine, modul sa gorivnim ćelijama testiran je na plovilu u brodogradilištu. Trenutno se rade testovi pod punim opterećenjem na moru, pre nego što sredinom februara Energy Observer isplovi na svoj put pod nazivom "Tour 2020".

- Veoma smo ponosni što će se "Toyota Fuel Cell System" naći na našim okeanskim rutama i biti testiran u najtežim uslovima.


Posle tri godine i skoro 20.000 nautičkih milja tokom kojih je nastavljen razvoj, sistem proizvodnje i skladištenja energije na "Energy Observeru" je vrlo pouzdan. S nestrpljenjem iščekujemo narednu fazu projekta - omogućavanje pouzdanog i prihvatljivog rešenja za brodsku primenu. Verujemo da je ovo odlično rešenje, jer je industrijski izrađeno, efikasno i sigurno - optimist je Viktorien Erusard, osnivač i kapetan "Energy Observera".


Već nekoliko godina "Tojotin" sistem gorivnih ćelija pokazuje prednosti u modelu "mirai", a od nedavno je u primeni i u autobusima i kamionima. Upotreba u pomorskom transportu znači korak bliže razvoju društva koje se zasniva na vodoniku. "Tojota" veruje da je vodonik rešenje za proizvodnju energije bez štetne emisije ugljenika i da će osvajanje modularne tehnologije gorivnih ćelija ubrzati njenu primenu u brojnim oblastima.



- Veoma smo zadovoljni što možemo da predstavimo sve mogućnosti koje ima naš sistem. "Tojotin" evropski razvojno-istraživači tim posvećeno je sarađivao sa timom "Energy Observera",kako bismo razvili i proizveli modularni sistem za taj brod. Ovaj projekat pokazuje na koji način "Toyota Fuel Cell technology" nalazi primenu u raznim projektima i kako može biti iskorišćena u brojnim poslovnim rešenjima, čime ovaj projekat dodatno osnažuje našu viziju o društvu okrenutom vodoniku - zaključuje dr Johan van Zyl, predsednik i CEO "Tojota motor Evropa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Niko

08.02.2020. 14:32

Za dobijanje vodonika je potřebno razgraditi h20, na kiseonik i vodonik,a za to je potrebna energija,gorivne celije su jos uvek skupe, i kao takve se ne mogu ugraditi u auta do 15.000e

Александар

09.02.2020. 04:56

@Niko - Тачно. Али то је на садашњем нивоу технолошког развоја.Док се не дође дотле да и у возилима до 15 хиљада евра буде присутан систем горивних ћелија, решење су хибридни погони и електро погони.Браћо Јапанци, само напред и срећно!

Д.Станковић

10.02.2020. 19:33

@Niko - Разградња водоника и кисеоника се реализује електричном енергијом која се може трансформисати из сунца посредством соларних ћелија,сходно томе примена је близу.

Електро-возач

12.02.2020. 04:13

@Niko: За ово се слажемо. Водоник није решење. Међутим, чистији је од свега сем од чисто електричног погона.