Srbija dočekala kneza Pavla

V. TALOVIĆ - V. MIJATOVIĆ

04. 10. 2012. u 18:27

Posmrtni ostaci kneza Pavla Karađorđevića, kneginje Olge i kneževića Nikole doneti u otadžbinu. Kovčezi sa moštima do petka veče biće izloženi u Sabornoj crkvi. U subotu sahrana na Oplencu

ZVONA Saborne crkve u četvrtak tačno u 17.45 oglasila su povratak kneza Pavla u otadžbinu. Kovčezi sa zemnim ostacima kneza, kneginje Olge i kneževića Nikole, prekriveni srpskim zastavama, uz zvuke himne "Bože pravde" uneti su u crkvu, gde je pomen služio patrijarh srpski Irinej.

Posmrtni ostaci kneževske porodice ekshumirani su 28. septembra u Lozani i do petka veče će biti izloženi u Sabornoj crkvi u Beogradu, da bi u subotu bili sahranjeni u kripti Crkve Svetog Đorđa na Oplencu.

Nekoliko stotina građana ispratilo je donošenje moštiju kneževske porodice. Pomenu su prisustvovali kćerka kneza Pavla Jelisaveta, sin Aleksandar, članovi porodice Karađorđević, među kojima i prestolonaslednik Aleksandar, predsednik Srbije Tomislav Nikolić, premijer Ivica Dačić...

- Ovo je veliki dan, ne samo za porodicu Karađorđević, već i za zemlju i narod - rekao je patrijarh Irinej. - Veliki je dan i za najviše predstavnike Srbije koja je, ne samo dala saglasnost da se telesni ostaci kneza i njegove porodice unesu u zemlju, već i uzela učešće u časnom činu prenosa moštiju kneza, kneginje i kneževića. Time su pokazali da cene i poštuju značaj porodice Karađorđević i sve što su učinili za ovu zemlju.

ISTORIJSKI TRENUTAK

- Ovaj trenutak istorijskim čini pomirenje monarhije i demokratije, savremenog i prošlog. Veličanstvenim povratkom u otadžbinu kneza Pavla, koji će biti sahranjen uz najviše državne počasti, vraćamo se sebi, našim korenima, ali i činimo iskorak ka boljoj budućnosti - rekao je "Novostima" Oliver Antić, savetnik predsednika Srbije Tomislava Nikolića.

Patrijarh je govorio i o 27. martu 1941. godine, koji je nazvao najtragičnijim danom u životu kneza Pavla, ali i u istoriji Jugoslavije.

- Želeo je da pođe putem mira, jer je bio svestan moći Jugoslavije i moći drugih svetskih sila. Dobro je sagledao tadašnje prilike i našao najbolji put - govorio je patrijarh Irinej o istorijskoj ulozi kneza Pavla u događajima pred Drugi svetski rat.

Predsednik Vlade Srbije Ivica Dačić rekao je da je povratak posmrtnih ostataka kneza Pavla, kneginje Olge i kneževića Nikole Karađorđevića veliki za Srbiju i čin opštenacionalnog pomirenja.

- Ovo je pokazatelj odnosa države prema dinastiji Karađorđević i nije vreme da ukazujemo na to da li su neki postupci bili ispravni - rekao je Dačić.

Posle opela i patrijarhovog govora, okupljeni građani krenuli su u mimohod kako bi odali počast kneževskoj porodici. Čitavo veče, u tišini, prilazili su kovčezima, klanjali se i celivali krstove.

Kovčezi sa posmrtnim ostacima kneza Pavla, kneginje Olge i kneževića Nikole stigli su u Srbiju, u četvrtak tačno u 14.56. Na graničnom prelazu Batrovci, sačekala ih je i preuzela princeza Jelisaveta Karađorđević, kćerka prognanog srpskog kneza, koja je posle 21 godine borbe uspela da rehabilituje oca i vrati ga u Srbiju, među pretke i narod.

UNIFORME I NARODNA NOŠNjA

SANDUK sa telom kneza Pavla u Sabornu crkvu uneli su pripadnici Garde Vojske Srbije u svečanim uniformama. Za njima, kovčege sa telima kneginje Olge i kneževića Nikole nosili su mladići iz nacionalnog ansambla "Kolo", odeveni u srpsku narodnu nošnju.

- Živela sam za ovaj dan. Moje najmilije vratila sam u otadžbinu - rekla je.

Iskreno je zaplakala kada je profesor dr Oliver Antić, u ime predsednika Srbije Tomislava Nikolića, knežev kovčeg prekrio državnom zastavom.

"Novostima" koje su jedine imale privilegiju da prisustvuju činu primopredaje kovčega, u ovom dirljivom trenutku, princeza Jelisaveta je rekla:

- Danas je moje srce srećno, a suze su skromna nagrada pobedi i pravdi. Sedam decenija živim u senci neistina i laži. I patim! Ali, vredela je moja borba. Tek sada, dok dodirujem kovčege na kojima su urezana njihova imena, i na njih stavljam vence od lovora, znam da je moj život zapravo bio misija da ih vratim u domovinu!

Uz princezu Jelisavetu sve vreme je i njena ćerka Katarina Oksenberg.

- Ovo je istovremeno najlepši i najtužniji momenat u životu moje majke - kaže za "Novosti" Katarina Oksenberg. - Znam kolika je bila njena želja da mog dedu kneza Pavla, baku Olgu i ujaka Nikolu, za kojim je posebno patila jer je bio veoma mlad kada je otišao, sahrani na Oplencu. Ponosna sam na majku. Kao i moj brat Nikolas, koji u subotu iz Londona dolazi da prisustvuje ovom veličanstvenom događaju.

SAHRANA NA OPLENCU

SAHRANA će, prema najavi Organizacionog odbora za prenos posmrtnih ostataka članova porodice Karađorđević, biti organizovana uz najveće državne počasti u subotu, 6. oktobra, tačno u podne. Posle opela u Sabornoj crkvi, uslediće dvadesetčetvoročasovno odavanje pošte, liturgija u petak u devet sati i svečani ispraćaj u Oplenac u 17 časova.

Princeza Jelisaveta potpisala je u četvrtak na graničnom prelazu dokumenta o preuzimanju kovčega. Posle tog formalnog čina, država je preuzela dalju brigu o organizaciji i protokolu prenosa do Saborne crkve u Beogradu, a potom i do Crkve Svetog Đorđa na Oplencu, gde će u subotu, 6. oktobra, biti sahrana.

Iz Lozane, u kojoj su u petak, 28. septembra, ekshumirani, kovčege sa posmrtnim ostacima kneza Pavla, kneginje Olge i kneževića Nikole, u Srbiju je dovezao Flavio Poleti, visoki predstavnik Administracije grada Lozane. I on je "Novostima" preneo deo svog uzbuđenja:

- Ovo je bila moja lična odluka. Ushićen sam što ću prisustvovati liturgiji, a potom i sahrani na Oplencu. Činilo mi se da o Srbiji znam mnogo, ali sam tek prelaskom granice, gledajući suzne oči ljudi koji su doputovali da ga sačekaju, shvatio da Srbe tek treba da upoznajem. Vi ste istinski divan narod i zato mi je žao patnje kroz koju vas je istorija iskušavala.

Na samoj granici jedinica MUP-a Srbije prenela je kovčege u tri specijalna vozila koja su na putu do Beograda i Saborne crkve imala jaku policijsku pratnju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (55)

zagrebcanka

04.10.2012. 19:06

Nije "otisao u izgnanstvo" nego pobjegao i ostavio narod na milost i nemilost. Zasto se nije vratio da se bori?

Dusan

04.10.2012. 19:31

@zagrebcanka - Da biste komentarisali ovakvu temu neophodno je da poznajete istoriju mnogo bolje...Danas se vide posledice te pogubne 1941!!! Kako za vas iz zagreba tako i za nas iz Srbije !!!

Petar XXL

04.10.2012. 19:35

@zagrebcanka - @zagrebcanka, Verovatno si to procitala u komunistickoj istoriji.Ne zameram ti, i ja sam odrastao u komunizmu, ali me interesovalosta pise i u drugoj istoriji Srba. Dosao sam do zakljucka da su komunistipisali istoriju onako kako su im komesari naredili. Sve lazi i propaganda. Srbskoj Kraljevskoj porodici je mesto u Srbiji. Bog da im dusu prosti.

SRBIN CG

04.10.2012. 19:56

@zagrebcanka - A kako se zvala vasa dinastija zagrebcanko? Samo nemoj nabrajti svabsku i austrougarsku to se ne broji....

Srdj

04.10.2012. 19:57

@zagrebcanka - Zato sto je dva puta uhapsen. Prvi put odmah po izbijanju puca, drugi od strane Britanaca. Bio je zatvoren u Keniji, draga moja. Od da je hteo da se bori protiv prejake Nemacke, ne bi trazio kakav takav modus vivendi za narode Kraljevine. A ti vidi, sta se desilo kad smo odbili ono sto je on, teskom mukom, izborio. Nije on leteo Adolfu u narucje, vec je morao. Ako se raspitas, videces da je dve pune godine odugovlacio sa Patkom, nadajuci se u Britance. Toliko.

Salvatore

04.10.2012. 19:58

@zagrebcanka - Zato sto je predat od jugoslovenskih vlasti na cijem celu je bio gen.Simovic i major Mirkovic ti isti koji su posle presli na stranu komunista i bili na sudjenju Draze Mihailovica protiv istog pomenutog...a knez je bio interninran i cuvan pod opsadom ili ti u kucnom pritvoru od strane Engleza u Keniji....PRVO NESTO NAUCI I PROCITAJ PA KOMENTARISI I PRICAJ !!!!

Igo

04.10.2012. 20:24

@zagrebcanka - Zagrebcanko , bilo bi prikladnije da komentarisete nesto o Stepincu , a o srpskoj historiji i velikanima prepustite onima koji znaju mnogo vise.

dare dabar

04.10.2012. 23:43

@zagrebcanka - Nisu ga Englezi uhapsili zbog vrucih kolaca, nego zato sto je bio pronemacki covek koji je najvise odgovoran zbog priblizavanja Kraljevine Jugoslavije prvo Italiji, a zatim i Nemackoj. Jugoslavija je do puca 27. marta bila profasisticka zemlja. Kad vec delis savete o citanju i ucenju, ne bi bilo lose da, za pocetak, procitas kakve je zakone o Jevrejima Jugoslavija donela u tom periodu. Npr Jevrejima je bilo ograniceno skolovanje i zabranjena trgovina zivotnim namernicama.

Stevan Sindjelic

05.10.2012. 02:30

@zagrebcanka - Reci, genije, kakve to veze ima Knezom Pavlom ako su ga pucisti (odnosno Engleski spijuni) uhapsili i proterali iz zemlje vec 27. Marta? I reci, genije, da li je posle milion Srpskih zrtava u ratu i 60 godina fasistickog komunizma sve to bilo vredno? Radis za Engleze, zar ne? Pazi, mnogo malo placaju jer smatraju da mnogo malo vredimo!

Milutin

05.10.2012. 06:16

@zagrebcanka - Koliko ja znam na vlasti je bila koalicija Cvetkovic - Macek a knez Pavle je bio u namesnistvu a politiku zemlje vodi Vlada a ne namesnik ili kralj! U namesnistvu je bilo vise ljudi i knez Pavle je bio samo jedan od njih! Za mnoge zakone postoje razlozi a zakoni ne govore o fasistickoj naravi vodjstva drzave, vec zelja da se sacuva drzava od lihvara i onih koji nisu bili za takvu drzavu. Tu mislim na sve neprijatelje Kraljevine Jugoslavije u kojoj je vladala demokratija, za razliku od SFRJ.

Salvatore

06.10.2012. 00:40

@zagrebcanka - Toliko znas koliko si citao!!!???Vidi se iz prilozenog lupetanja tvog!

Majstorovic

04.10.2012. 19:44

Treba Hrvatiam poslati ponudu da i oni sahrane svoje velikane u svojoj zemlji.Tito nista lepog nije uradio za Srbiju da ga cuva u svojoj peretonici...

Simke

04.10.2012. 19:45

Zasto su napustili Srbiju i nisu ostali da organizuju otpor okupatoru? Otisli su sa zlatom i cekali da drugi oslobode zemlju pa da se lepo vrate i ponovo budu na vlasti.Princeza Jelisaveta je tada imala 4 godine kad su napustili zemlju i to u tajnosti da narod nebi znao da su ga napustili,jedino je ostao u Beogradu Djordje Karadjordjevic od cele porodice.

baunti

04.10.2012. 22:09

@Simke - Zlato sa kojim su otisli dali su Cercilu upravo zbog borbe protiv okupatora. Cercil je to zlato uzeo da bi cetnicima isporucivao neznatnu "pomoc", a onda 1943. promijenio politiku da trosenje tog zlata ne bi morao da opravdava i da ga vraca.

monsider

04.10.2012. 20:27

sramota za srbiju!covek koji je potpisao trojni pakt sa fasistima,koji je ostavio narod na milost i nemilost fasistima.da smo ostali sa fasistima,bili bi sila gubitnica u ratu,takodje je opljackao narodno blago,zlato,i poneo sa sobom,da bi ga navodno sakrio od novaca,a sve koristio za dzeparac za sebe i svoju porodicu,jer nikada nisu nista radili u zivotu.zar takav covek da se sahrani u srbiju,i to pored svojih predaka,karadjordja,kralja petra koji su oslobodili zemlju od turaka i austrije.bruka

Dulje

05.10.2012. 01:45

@monsider - A ovako smo pobedili. 2 miliona izgubljenih u drugom ratu i ustrojstvo sistema koji nas je jos vise razjedinio. Pokoj dusi Karadjordjevicima i večni mir na Oplencu. Sa vama cemo biti jaci. Srbija se polako budi.

Darko LO

05.10.2012. 01:54

@monsider - Manje su nas fasisti ubijali nego ovi koji su te zadojili istorijom,Broz i njegovi sinovi!!!!Oni su iskljucivo ubijali i progonili cestite i postene Srbe!!!!Evo i unuci njihovi nas ubijaju samo na dr. nacin!!!Od kada smo skrenuli sa puta i uzeli crveno ZLO sve nam lepo ide!!!Na dnu si SRBENDO!!!!Poslednji u Evropi!!!

Tokyo 82

04.10.2012. 20:53

Dobrodosao kuci kneze! Draga kneginjo Jelisaveta svim srcem sam uz vas,samo mi je zao sto su na ovu vasu moralnu pobedu pozvani ova dvojica...

Srbin Marko

04.10.2012. 21:03

Srbijo, zemljo cuda nevidjenih! Vidi kralja i predsednika sa premijerom koji nosi komunisticko nasledje, tek toliko da ih "pomiri"!Ipak, hajde da se mirimo u svemu i neka ovo bude nakon pomirenja cetnika i partizana, druga faza. Ipak, cisto radi znanja, kljucno ce biti pomirenje izmedju Srba i onih koji to jesu a nisu kao i onh koji to nisu a jesu i svih onih koji znaju samo za jednu religiju-novac. Dobro bi bilo da se svi vratimo i svi upraznjavamo svoju religiju u svojoj zemlji!

Branko

04.10.2012. 23:17

Slažem se sa povratkom posmrtnih ostataka članova porodice Karađorđević. Dodajem: Knez Pavle je bio inicijator pristupanja Jugoslavije III Rajhu. Nije uspeo u tome, reč ima istorija.

Darko LO

05.10.2012. 01:49

@Branko - Veze nemas!!!!Da smo sledili Karadjordjevice i da smo se drzali krune koju smo nosili od kada postojimo,ne bi docekali ovo sto imamo danas.......Poslednja smo zemlja u Evropi po svemu.........Od standarda pa na dalje.....Tu su nas doveli ovi ciji sinovi i danas drmaju a ciju istoriju si ucio.......Dovidjenja!!!!!!!!!

GoraN

05.10.2012. 09:30

@Branko - Knez Pavle je bio inicijator potpisivanja ugovora o nenapadanju sa III Rajhom. Da britanski olos nije organizovao drzavni udar, narodi Jugoslavije bi o II svetskom ratu citali samo u novinama i slusali na radiju, na isti nacin kako su to radili ljudi u Svajcarskoj i Svedskoj. Umesto toga, 1.700.000 ljudi je poginulo za vreme rata + 300.000 je brutalno likvidirano nakon rata, mnogi su ostali bez domova i celokupne imovine, zemljom su 60 godina na smenu vladali fasisti i komunisti, ...

Dragan bgd

05.10.2012. 10:50

@Branko - Ja bih voleo da mogu da verujem isto kao i ti ali na zalost istina je drugacija i nisi u pravu.Kad procitas nesto od Milosa Milojevica koji je ziveo u 19 veku ,te onda procitas vatikanske ubice od Alberta Romera Rivere,bivsek Jezuite pri Rimo-Katolickoj crkvi.hocu da kazem da se vec 2 veka Srbija i Srpski narod cepa i prekrsta.Ne zna se koji narodi vise zele Srpsku istoriju,Germani,Franci ili Jevreji,odakle inace dolaze svi istorijski falsifikati o Srbima a srbi su kolevka zapadne civilizacije.

abeceda

04.10.2012. 23:42

Ovo nije zandarmerija, nego vojska, pripadnici gardijske brigade, ne sirite lazne informacije :))))))))

dinarac

05.10.2012. 00:24

Neka je večna slava i hvala svim Karađorđevićima.Prokomunistički nastrojenim drugaricama i drugovima ću reći da ih gleda Onaj što sve vidi,sve čuje i sve zna i dakako pamti.Doći ćete i vi jednoga dana pred Njega,pazite šta radite,život je vrlo kratak.Amin!

Darko Kazic

05.10.2012. 07:46

Sto se mora reci: Knez Pavle je potpisao trojni Pakt alo kako: to je da Njemacki Vojnici mogu proci preko Srbije u blindiranim vagonima. Znaci ne da ucestvujemo i tako to. Uostalom sve su zemlje Balkana potpisale Trojni Pakt. Mislim da je kao Vrhunski intelektualac Samo HTIO MIR i ne razarane. Ja iz Vrne Gore potpuno pozdravljam I neka im napokon BOG da Vjecni mir na mjestu gdje i zasluzuju biti.

sasa

05.10.2012. 10:42

@ACO - Knez Pavle nije pobegao. Poznato je da suga Britanci organizatori 27 marta držali (da ne kažem zatvorili) i deportovali u Afriku što dalje od Jugoslavije i njihovih planova kao što su kasnije i maloletnog kralja Petra držali u Londonu i izdavali naredbe u njegovo ime tipa one kada je morao da prizna Tita.

Bane

05.10.2012. 09:43

Sandik kneza Pavla nisu uneli pripadnici zandarmerije. To su ucinili pripadnici garde Vojske Srbije.

Nada Banja Luka

05.10.2012. 09:47

Dosta Srbi, da li ce te se ikad opametiti, vidim necete jer su pojedini komentari neprimjereni datom trenutku. Pokusajmo da iz istorije i patnje svog naroda izvucemo pouke i da se medjusobno volimo i postujemo. Svaki nas vladalac je ucinio ono za sta je mislio da je najbolje za njegov narod, tako i Knez Pavle. Neka pociva u miru sa svojim predcima. Divim se princezi Jelisaveti na istrajnosti, nije sama mi smo uz nju, narod, Srbi bezobzira bili ovi ili oni.

Prota

05.10.2012. 10:24

Jel to onaj knez koji je potpiso trojni pakt i u njemu da Srbija dobija izlaz na more u Grckoj i grad Solun? A kad volimo tuđe.

Dragan bgd

05.10.2012. 10:36

S jedne strane mi je drago a sa drge strane sam jako besan a ne tuzan sto prihvatismo podturenu istoriju i o njoj samo trabunjamo sa pojedinim SANU,Masonima,koji samo sprovode,Porfirogenita2 i nikoga vise kao pravog.Istina je drugacija,Nemanjici kad su dosli na presto Srbije,Nemanja je bio tek 53 Car Srpski a ovde nam se podturila teza o nekoj prvoj Srpskoj drzavi a Srbi su je imali prvi u Evropi jer su tu Evropu sami stvorili.Citati malo zabranjene,VIncansku kulturu,L.Vir.....

veki

05.10.2012. 11:38

Šta bi bi bilo kad bi bilo. Da smo potpisali pakt i sproveli ga ne bi ratovali 4 godine protiv fasista, al bi nas saveznici posle unistili, ovako smo ratovali i ginuli i bili na strani saveznika u momentu pobede. Šta bi nam donelo manje gubitaka tesko je proceniti. Ako kralj napusti bojno polje i narod, onda ne treba ni kasnije tom narodu, jer je nesposoban da vlada .

aleksa_

05.10.2012. 14:53

@veki - Lupate gluposti! u sve sto se desavalo oko 27. marta umesani su Engleska obavestajna sluzba kojoj je bio potreban front da bi skinula pritisak sa ostrva nakon poraza kod Kalea (Britanci su skakali bukvalno u more da bi se spasli). U to vreme gotovo cela Evropa je bila porobljena! Knez Pavle i vlada su uradili jedino logicno. Hitlera teritorija ex Kraljevine Jugoslavije nije zanimala, njemu je bio potreban prolaz na Bliski Istok preko Grcke. Samo je to trazio od nas!

Beogradjanin

05.10.2012. 15:46

@veki - Ja bih rekao da on nije napustio narod. Mislim da je Aleksandar Karadjordjevic isao u prvom svjetskom ratu sa vojskom i da je bio u prvim redovima to je dokaz da je pokazao koliki je patriota a sto nije ostao u Srbiji to je druga prica sad za vreme drugog svetskog rata...

OBILIC

05.10.2012. 16:35

@veki - Kad bi bilo ponovo ono sto je bilo, ruku na srce, kakvi su nam ovi saveznici na cijoj smo strani bili?Hitler nas bombardovao 41, a Englezi 44.Nisu bombardovali Zagreb nego Beograd.Ponovo su nas bombardovali 99. Da smo mi poslusali kneza Pavla, koji je bio najbolji poznavalac i Nemacke i Sveta, mi ovo ne bi dozivljavali sto smo doziveli do sada od 41.Borili smo se proyiv Hitlera, ne za nas, nego za Engleze i druge, i kostalo nas isuvise mnogo. Knez Pavle je bio genije u politici, ne poslusasmo ga

petra11

11.10.2012. 17:16

@veki - sta su ljudi mislili 41 godine? zar nismo imali neke ambasadore u nemackoj? zar se kristalna noc tamo vec nije desila? zar niko nike citao nemacke novine da bi saznao sta nacisti misle o jevrejima i slovenima? nije bilo dovoljno mesta u ausvicu za njih i nas pa su odabrali da prvenstveno ubijaju jevreje. u retrospektivi, meni je drago sto nismo potpisali pakt i sto se narod pobunio! svaka cast, moji baba i deda su ucestvovali 27 marta i ja sam im vecno zahvalna! ne osecam sramotu za wwii!

Beogradjanin

05.10.2012. 12:05

Progon Kneza Pavla, uz prethodno ubistvo Kralja Aleksandra I i Patrijarha Srpskog Varnave, bili su neophodni preduslovi za uspeh genocida nad Srpskim narodom, od 1941. do 2000. Kasno shvatamo zaveru, ali ipak ne prekasno.

Ljubo_hr

05.10.2012. 13:05

Za moj pojam jedini srpski političar koji je shvatio na kojim osnovana može prosperirati Jugoslavija i živjeti u miru. Omogućio je stvaranje Banovine Hrvatske s čim su Hrvati bili zadovoljni. Ne bi bilo razaranja, Jasenovca i svih grozota svjetskog rata. Pokoj mu duši.

MakSim

05.10.2012. 16:32

@vojvođanin - @ "vojvođanin" Mi,Sremci,Banćani i Bačvani imamo nešto starije i potpunijepamćenje od vas "vo jvođana",jer smo rođeni,kako ko,u glavnom i pre 45.gdok je vaš datum rođenja(u koliko ste "naš") jedinstven jer ste svi rođe-ni u Jajcu a tu i kršteni.Tako pamtimo ko je Kralj oslobodioc čiji je veliki predak,Vožd Karđorđe, kohezioni stožer srpskog naroda.Njegovi po-tomci,pa i Nj.velič. knez Pavle zlužuju sav dužni pijetet od strane svih raci-onalnih Srba.

tajcibgd

05.10.2012. 22:25

@vojvođanin - Koliko znam, Vojvodina je deo Srbijei biće tako dokle god u njoj počivaju momci iz Srbije i Beograda koji su bili na Sremskom frontu. Kome se ne dopada ova činjenica,može da predloži Vladi Srbije da plate gospoda "vojvođani" odštetu porodicama poginulih za njihovu slobodu, pa nek onda slobodno išetaju iz Srbije!

englez

05.10.2012. 14:17

Mudar je to covjek bio, ali bio je vrlo usamljen jer mudrosti medju Srbima inace nema.

Igor Mitic

05.10.2012. 23:19

Pre nego sto je Vlada Kraljevine Jugoslavije potpisala pakt sa nemcima Knez Pavle je isao u London i trazio pomoc francuza da li mogu oni da nam pomognu ako nas nemci napadnu.Posto je dobio odgovore da oni nisu u mogucnosti da nam pomognu isti taj Knez da bi spasao narod i zemlju od razaranja dao je saglasnost da se potpise ali pre toga je od hitlera uspeo da izvuce maksimum koji hitler nije dao ni jednoj zemlji,znaci samo je trazio prolaz kroz nasu teritoriju bez sabotaza.To je bio tad maksimu

petra11

11.10.2012. 17:09

@Igor Mitic - horor! hvala bogu da taj sramni sporazum nije uspeo i da danas sa ponosom mogu da kazem da se moja zemlja borila protiv nacista u drugom svetskom ratu! u protivnom bi osecala stid da je moja zemja ucestvovala u istrebljenju miliona ljudi. koliko naivan mora covek da bude a da ne shvati da nam se crno pise bez obzira na pakt??? zar niko nije procitao mein kampf na srpskom dvoru? kao sto jedan istoricar rece: ne treba biti krvnik ali ni zrtva! meni je drago sto nismo bili krvnici!