Za obnovu voznog parka 40 godina

P. ŽIVKOVIĆ

17. 07. 2011. u 20:46

Na drumovima naše zemlje „caruju“ automobili stari u proseku više od 14 godina . Kupovna moć uslovljava spori oporavak voznog parka u Srbiji

SADAŠNJIM tempom kupovine novih vozila, vozačima u Srbiji će za obnovu voznog parka biti potrebno punih 40 godina!

U Srbiji je u 2010. godini registrovano 1.567.113 putničkih vozila, a kupljeno tek nešto više od 38.000 novih.

- Da bismo obnovili vozni park koji je star 14-15 godina, trebalo bi godišnje da prodajemo 140.000 automobila. A to je, s obzirom na našu prosečnu platu, samo san - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović.

Rezultati prodaje u prvih šest meseci (18.500 automobila) ne ohrabruju, jer je u odnosu na isti period prošle godine (kada je prodato blizu 20.000 vozila) zabeležen pad od 12 odsto.

U istom periodu uvoznici u Hrvatskoj trljaju ruke, jer su zabeležili rast prodaje od 17,5 odsto u prvih šest meseci ove godine u odnosu na isti period lane, što znači da će Hrvati u ovoj godini pazariti znatno više od 40.000 automobila, koliko su kupili u 2010.

Da nije bilo akcije „staro za novo“ i subvencionisanih kredita, stanje voznog parka na srpskim drumovima bilo bi još očajnije.

Stari vozni park „povlači“ i znatno veći broj saobraćajnih nesreća, veću potrošnju goriva, veće zagađenje...

Uvoznici novih automobila u Srbiji, svesni da je najvažnije opstati na tržištu, pokušavaju da posluju i u režimu takozvane proste reprodukcije, sa minimalnim maržama, čekajući na rast standarda, ali i nove propise, koje će Srbija morati da donese ne bi li smanjila broj krševa na drumovima.

Naravno, mnogo se očekuje i od kragujevačkog „Fijata“, ali je najvažnije, kako reče prvi čovek Srpske asocijacije uvoznika Miloš Petrović, da nam novčanik bude deblji.

VELIKO TRŽIŠTE

SRBIJA, sa skoro osam miliona stanovnika, potencijalno je veliko tržište. To dokazuju podaci o prodaji automobila u zemljama sa sličnim brojem stanovnika, kao što je Češka (oko 10 miliona), koja je, doduše, i ekonomski razvijenija. Tamo je tokom 2010. godine kupljeno 169.236 novih automobila.

U Austriji je 2010. godine prodato 328.563 nova automobila.

U Irskoj, sa oko šest miliona stanovnika, koju žestoko drma ekonomska kriza, lane je prodato 74.111 automobila.

Slovaci, sa dva i po miliona stanovnika, koji imaju platu nešto veću od 750 evra, kupili su čak 65.000 novih vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Iki

17.07.2011. 21:34

Auto ni ne postoji na lsiti kupovine u narednih bar nekoliko godina, i to kad su u pitanju tzv prosečne plate. Za nas je to danas luksuz. U ovakvoj situaciji kupovinom auta ljudi se zaduže i zakopaju za ceo ćivot. To je nemoguće isplatiti. NI manja ulaganja nisu moguća,a kamoli to. A i auto ne ide na vodu, svakako iziskuje ogromne troškove, a sa našim 'prosečnim standardom, to je veoma teško.

traktorista

17.07.2011. 22:50

Nemacka oko 4 miliona godisnje, novih prijavljenih automobilakoji je to standard,,za nas samo san snova

Mile

18.07.2011. 06:20

Zanimljiv teks ali ovaj ko ga je pisao nema bas mnogo pojma. Ko je samo iskopao podatak da Slovacka ima 2,5 miliona stanovnika ???!!!! Kada ima 5,5 Miliona !!!. Republika Irska nema 6. Miliona ni u najludjim snovima vec samo 4,5 miliona stanovnika. Obratite malo vise paznje na cinjenice, a ne samo na senzacije ovog tipa.

Dusan

18.07.2011. 06:30

Slovacka ima vise od 5 miliona, a ne 2.5 miliona. Novinar da ispravi gresku.

sd

18.07.2011. 08:32

Irska ima oko 4,5 miliona stanovnika,Slovacka 5,5 a ne 2,5.Povedite malo racuna o podacima koje objavljujete.

Milovan Milovanović

18.07.2011. 09:02

Sa "albanskim" platama i zelenaškim kamatama koje naplaćuju banke, teško da će prosečni srpski građanin u narednom periodu moći da kupi novi auto. Ako tome dodamo i nerealno visoke marže, "mućke" sa paketima opreme čemu pribegavaju uvoznici automobila, preostaje nam da vozimo ono što imamo. I čekamo bolje dane, koji se ne naziru.

Dragan Obradovic

18.07.2011. 09:45

hm prosecna starost 14 godina nije nego....zasto niko iz tih cifara o kupljenim novim automobilima ne izbaci firmina kola pa onda kaze pravo stanje starosti privatnog voznog parka....pa onda pricajte o prosecnoj starosti i stanju voznog parka u Srbiji