UKOLIKO vas muči nesanica, možda ne bi bilo loše da promenite neke stvari u vašoj spavaćoj sobi, koje svakako mogu da budu remetilački faktor dobrog sna. Za početak, krenite od boja! Jer one mnogo toga "diktiraju" i njihov uticaj na naš organizam nije uopšte zanemarljiv.

Preporuka stručnjaka je da zidove nikako ne bojite u crnu, ljubičastu, jarkoplavu ili zelenu, jer one remete san i trebalo bi ih izbegavati. Najbolja opcija su bela i bež, zatim svetložuta, pošto ove nijanse deluju opuštajuće, a to je ono što nam je potrebno kada legnemo u krevet. Pastelnoplava i nežnozelena su takođe prihvatljive.

Osim toga, spavanje u pidžami vatrenih boja je nešto što bi trebalo izbegavati. Zamenite ih spavaćicama nežnih i neutralnih tonova.

Da bi san bio kvalitetniji, izbegavajte da večerate hranu koja sadrži azot, kao što su meso i suhomesnati proizvod, a umesto alkohola pijte čajeve od matičnjaka ili kamilice.

Zanimljivo je da i smeh pomaže da se uspavamo, jer smejanje od srca podstiče lučenje prirodnih morfina. I još ako biste se naterali da 15 minuta pre odlaska u krevet hodate, kako biste ubrzali rad krvotoka i snabdeli krv kiseonikom, nesanica bi postala prošlost.