Posle Bratislave, Pule, Skoplja, Trebinja, izložba Efemernost pred Beograđanima: Dela koja zrače i van naših granica
23. 05. 2020. u 17:30
.jpg)
Galerija 73 Foto Galerija 73
Izbor iz zbirke nastao je po konceptu Đorđa Kadijevića, istoričara umetnosti i jednog od osnivača galerije
O njegovom značaju za razvoj ove kulturne institucije, sadašnja predsednica Umetničkog saveta, istoričarka umetnosti i višegodišnji viši muzejski savetnik Narodnog muzeja LJubica Miljković, kaže:
- Kao izuzetno obrazovan i obavešten istoričar umetnosti, likovni kritičar i renesansno svestran umetnik i čovek, odmah je shvatio potrebu da Galerija '73 ne bude samo izlagački prostor nego i najbolji svedok svog pozitivnog trajanja. To je odredilo koncepciju zbirke koja je važna zbog likovnih, dokumentarnih, socioloških, kulturoloških, lokalno samoupravnih i univerzalnih vrednosti. Iskreno verujem da ona anticipira Muzej Čukarice, koji bi okupio sve što se odnosi na nastanak, razvoj i domete ove istorijom, ljudima, događajima i sadržajima bogate opštine koja bi tako mogla da prikaže svoje najlepše lice.
Prema mišljenju sagovornice, čak ni zbirke naših najuglednijih i najbogatijih muzeja ne mogu da pruže potpuni uvid u sve što se dešava u srpskoj savremenoj umetnosti, pa zato skromna zbirka Galerije '73 tek nagoveštava neke pojave:
- Izbor koji je predstavljen otkriva profil zbirke i podseća na umetnike koji su tu izlagali. Ujedno, pokazuje otvorenost članova umetničkih saveta za različite poetike, pokrete, pravce i trendove. On upućuje u ozbiljan višedecenijski rad Galerije '73. Na kraju, ali ne i po važnosti, potvrđuje koliko su za uspešan rad institucije bitni razumevanje finasijera, u ovom slučaju opštine Čukarica, i posvećenost i entuzijazam zaposlenih.
Rad Đurđe Sivački
Gostovanja zbirke u Slovačkoj, Hrvatskoj i Makedoniji početak su mnogostruko korisne međunarodne saradnje, ističe LJubica Miljković, koja smatra da umetnost ne priznaje granice i, po pravilu, vredi tek kada pojedinačno digne do opštečovečanskog:
LJubica Miljković
- Isto važi i za ustanove. Galerija '73 je opštinska, ali se trudi da radi kao i svaka slična gradska ili republička, kod nas u centru Beograda, ali i nekoj od metropola u svetu. Ona dokazuje da umetnost Srbije povezuje narode i zrači u drugim prostorima, a široko otvara naša vrata inostranoj umetnosti. Za ovu vrstu saradnje najzaslužnija je Mirela Pudar, neumorna direktorka koja ne priznaje nego rešava probleme, lako prevazilazi prepreke, uspostavlja kontakte, ceni iskustvo saradnika i traži nove mogućnosti - kaže predsednica Umetničkog saveta Galerije 73.
Rad Đileta Markovića
SVE GENERACIJE AUTORA
ZA zbirku Galerije `73 dela su otkupljivana na konkursima, ili su ih umetnici poklanjali. U izboru koji će pred publikom biti do 28. maja su radovi naših savremenika, među kojima su profesori i autori starije i srednje generacije, poput Jovana I. Rakidžića, Ratka Vulanovića, LJiljane Bursać, LJiljane Stojanović, Dušana B. Markovića, Mire Maoduš, Đileta Markovića, Save Rupića i Vlade Rančića, ali i dela mlađih umetnika - Mile Gvardiol, Đurđe Sivački, Željka Vitorovića, Suzane Vulović, Nemanje Mate Đorđevića i mnogih drugih.