Sinteza svih ljubavi: Jasmina Trumbetaš Petrović predstaviće se u naslovnoj roli opere Manon Lesko u Narodnom pozorištu

M. MIRKOVIĆ

25. 02. 2020. u 11:30

Uloga je toliko teška da je ni Marija Kalas nije pevala na sceni

Синтеза свих љубави: Јасмина Трумбеташ Петровић представиће се у насловној роли опере Манон Леско у Народном позоришту

Jasmina Trumbetaš Petrović Foto Narodno pozorište

DIREKTORKA Opere Narodnog pozorišta sopran Jasmina Trumbetaš Petrović u sredu će se, od 19.30 na Velikoj sceni nacionalnog teatra, predstaviti u naslovnoj roli na premijeri opere "Manon Lesko". Postavku ove Pučinijeve opere uradio je gost iz Italije Pjer Frančesko Maestrini, veliki majstor, poznat kao reditelj koji od opera pravi bajke.

- Bilo je veliko zadovoljstvo raditi s njim, i to je mišljenje celog ansambla - otkriva Jasmina. - Ovu našu "Manon" postavio je klasično, uz obraćanje pune pažnje na detalje u umetničkom izrazu pevača, kao i u oblikovanju kostima sa Lukom dal Alpijem i scenografije Alfreda Troizija. Dirigovaće maestro Stefano Romani, takođe gost iz Italije, a nastaviti naš dirigent Đorđe Pavlović.

Manon Lesko svakako je jedna od omiljenih ali i najtežih uloga spinto-dramskog soprana, jer obiluje predivnim melodijama, ali i veoma teškim arijama i duetima, baš kao što je rola De Grijea jedna od najtežih u tenorskom opusu. Okosnica libreta je društveno i "moralno" posrnuće bogatog De Grijea, zbog strastvene ljubavi preme fatalnoj Manon - kurtizani, kojoj crkva i društvo negiraju pravo i sposobnost da voli, a koju reditelj ove operske predstave Maestrini naziva najlepšom ženom u celokupnoj operskoj umetnosti.

- Sama opera je prepuna strasti i emocija dvoje ljubavnika koe u velikoj meri nadmašuju strast između Toske i Kavaradosija - kaže naša "premijerna" Manon. - Uloga je do te mere teška da kažu da je ni Marija Kalas nije pevala na sceni, iako je snimila celu operu. Manon je sinteza svih ljubavi na sceni. Sve smo mi žene bile voljene i prevarene, svaka od nas je pokazivala strast na svoj način, gorela na sceni i svojim glasom i emocijom izazivala uzdahe i uzbuđenje u publici.

Sa Nebojšom Babićem

Za ovu godinu naša Opera planira postavku predstave "Knez Igor" Borodina, ne samo zbog jubileja (130 godina od prve predstave), nego i zbog toga što je od ruskih opera na repertoaru trenutno samo "Evgenije Onjegin", najavljuje direktorka kuće, te dodaje:

- Ne zaboravimo da period od 1954. do 1969. slovi za zlatno doba naše Opere upravo zahvaljujući ruskim operama koje su naši umetnici prezentovali u svetu, a sa kojima su napravili veliki uspeh i čak snimali za čuvenu produkcijsku kuću DECCA. U ovoj godini biće postavljena i Belinijeva opera "Romeo i Julija" (to jest "Kapuleti i Monteki"), kao i dečja opera "Snežana i sedam patuljaka" a očekuju nas obnove predstava "Đani Skiki", "Čarobna frula", "Ljubavni napitak" i "Evgenije Onjegin".


Ponosna je na vraćanje na scenu dve srpske opere za kratko vreme, otkako je na mestu direktora tog sektora - "Koštane" Petra Konjovića i "Na uranku" Stanislava Biničkog.

- Cilj je sačuvati ih od zaborava i tako što se domaće opere moraju naći na repertoaru skoro svake sezone. Sve ostalo što sam započela i imala nameru da uradim je sistemski problem i ide veoma sporim koracima, s obzirom na nepostojanje zakona o kulturi - bez kojeg se nagomilani problemi ne mogu rešiti, zabranu zapošljavanja - koja nas onemogućava da podmladimo ansambl, te neadekvatnu sistematizaciju - kaže Jasmina Trumbetaš Petrović.

KITANOVSKI OTKAZAO UČEŠĆE SAMO NEKOLIKO DANA PRE IZVOĐENjA

TENOR Nikola Kitanovski, koji se pripremao za glavnu mušku ulogu te bio najavljen upravo za izvođenje u sredu - pre samo dva dana se oglasio otkazujući svoje učešće na premijeri.

On je na "Fejsbuku" obrazložio da je odluku doneo nerado i teško, ali da su ga na nju primorali problemi tehničke prirode, poput nespremnih kostima, obuće, dekora, scenografije i rekvizita (za koje tvrdi da nije mogao ni da ih vidi, a kamoli isproba sve do generalne probe predviđene za danas), te, kako kaže - odbijanje direkcije da premijeru zbog tih problema odloži. Kitanovski je naglasio da razume preopterećenost kapaciteta pozorišnih zanatskih radionica i izrazio zahvalnost direktorki Opere Narodnog pozorišta Jasmini Trumbetaš Petrović, koja ga je pozvala i pružila mu priliku i poverenje da spremi ulogu Renata de Grijea, i sjajnom dirigentu Romaniju i fantastičnom reditelju Maestriniju, koji su ga odabrali da peva premijeru.

Sama Jasmina Trumbetaš Petrović nije želela da komentariše potez gosta kojim otkazuje učešće u premijeri, na kojoj će tako De Grijea pevati Janko Sinadinović, a nakon njega Dejan Maksimović.

Predstava će imati takoreći dve premijere - druga je 29. februara na sceni "Madlenijanuma", sa kojim je rađena u koprodukciji. U naslovnoj ulozi nastupiće još Sanja Kerkez i Ana Rupčić, a u ostalim Nebojša Babić, Mihajlo Šljivić, Aleksandar Stamatović, Darko Đorđević, Siniša Radin...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije