BARSKA PRUGA NA ''SKENERU'': Snimanje koloseka od Zlatibora do Prijepolja i pripreme papira
POČELO je "skeniranje" barske pruge na delu između Zlatibora i Prijepolja. U narednom periodu ispitaće se stanje koloseka na svih 210 kilometara od Valjeva do Vrbnice.
Foto N. Skenderija
Pruga se snima georadarom, a delovi trase koji nisu pokriveni GPS signalom, snimaju se iz helikoptera i drugim sredstvima. Tako "Infrastruktura železnice Srbije" i "RŽD internešenel" pripremaju izradu projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i modernizaciju pruge, koja bi mogla da počne sledeće godine.
Još 2017. godine je rekonstruisan deo barske pruge od Beograda do Valjeva i vozovi sada na tih 77,6 kilometara mogu da razviju brzinu do 100 kilometara na sat. To je plan i za preostalih 210 kilometara kroz Srbiju, a posao je poveren "RŽD internešnel". Izrada tehničke dokumentacije koštaće 20,9 miliona evra, a sredstva su obezbeđena iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.
- Osim koloseka na ovom delu barske pruge, na deonici između Zlatibora i Prijepolja dugoj 130 kilometara, biće snimano i ispitano stanje ukupno 103 tunela i 104 mosta - piše u saopštenju "Infrastrukture železnice".
ŠINE PREKO 234 MOSTA
PRUGA Beograd - Bar ima ukupno 254 tunela i 234 mosta i jedna je od građevinski najtežih železničkih saobraćajnica u Evropi.
- Samo na četrdesetak kilometara između Zlatibora i Priboja čak polovina pruge je u tunelima, od kojih je tunel Zlatibor sa 6.169 metara najduži na srpskom delu barske pruge - podseća "Infrastruktura železnice".
- Ovako sveobuhvatna i obimna merenja i ispitivanja nisu bila rađena nijednom tokom četiri i po decenije otkako je barska pruga puštena u saobraćaj. Na deonici pruge između Zlatibora i Prijepolja trenutno su u toku istražni radovi iz oblasti geodezije, koji se odnose na snimanje trase pruge, postavljanje repera pored pruge i u tunelima kao i nivelisanje tačaka.
Ispitivanja obuhvataju obilazak i proveru stanja tunela, što spada u najobimnije poslove, jer se obavljaju u svim tunelima na ovom delu pruge, uz precizan opis stanja u kome se oni nalaze. Radi se i na uzimanju uzoraka i proveri stanja stena i betona u tunelima, radi njihovog laboratorijskog ispitivanja.
Preporučujemo
VIŠE OD 32.000 PRIJAVA DO DANAS U 11 ČASOVA: Neverovatan odziv za legalizaciju
09. 12. 2025. u 13:21
NEVEROVATNO OTKRIĆE U RUMUNIJI: Koristila kamen kao držač za vrata, ispostavilo se da vredi milion evra
KAŽU da je nečije smeće nečije blago, ali komad „kamena“ koji je decenijama držao vrata otvorenim predstavlja blago po gotovo svačijim standardima.
09. 12. 2025. u 16:57
NOVO REŠENjE ZA UKRAJINU: Evropa pravi plan u slučaju da se SAD povuku iz konflikta
EVROPSKE diplomate pripremaju scenario podrške Ukrajini u slučaju povlačenja SAD iz konflikta, prenosi Blumberg, pozivajući se na izvore.
07. 12. 2025. u 13:19
Završio glumu, pa radio na mešalici, rat ga udaljio od ljubavi - životni put Jova Maksića
DETINjSTVO glumca Jova Maksića oblikovalo se u maloj seoskoj sredini podno Dinare, u selu Plavno kod Knina, gde je porodica živela zbog očevog svešteničkog službovanja. Rani period života opisuje kao vreme potpune slobode i radosti, kada je gotovo čitavo selo bilo prostor za igru i maštarije. U takvoj atmosferi formirala se njegova emotivna struktura — vezanost za zajednicu, toplina porodičnih odnosa i zahvalnost za jednostavne stvari.
07. 12. 2025. u 11:41
Komentari (0)