KO KASNI SA RATAMA ZA KREDIT, NE MOŽE DA BIRA: Odgovor Kredi agrikol banke na tekst da svojoj klijentkinji naplaćuje opomenu

B. Caranović

22. 09. 2021. u 10:23

U SLUČAJU da se dužnicima po raznim bankarskim kreditima, zbog promene termina kada im leže plata na račun, događa da ne mogu da izmire ratu na vreme, mogu da zatraže u filijalama promenu datuma.

КО КАСНИ СА РАТАМА ЗА КРЕДИТ, НЕ МОЖЕ ДА БИРА: Одговор Креди агрикол банке на текст да својој клијенткињи наплаћује опомену

Foto N. Fifić

Naime, nedavno se našem listu požalila klijentkinja Kredi agrikol banke da već gotovo godinu dana zbog promenjene dinamike uplata ne može na vreme da izmiri dug prema banci i da mesecima dobija poštom opomenu, koja joj se naplaćuje 200 dinara. Iz ove banke su nam potvrdili da je moguća promena datuma, ali ne i načina na koji se šalju opomene.

Prema rečima naše sagovornice N. V. iz Beograda, rata za stambeni kredit od 26.000 dinara se sa računa "skida" petog u mesecu, a u tom momentu na računu bude dovoljno za 70 odsto rate. Ostatak na računu bude u narednih pet do šest dana. Problem je što banka, iako se to ponavlja iz meseca u mesec, uvek šalje obaveštenje preko poštara, kojim upozorava klijentkinju da će zbog kašenjenja u otplati kredita biti prijavljena kreditnom birou.

- Klijentkinja koja nije zadovoljna datumom dospeća rate stambenog kredita može u svakom trenutku da promeni datum, u Ugovoru koji je zaključila sa bankom to jasno stoji - kažu u Kredi agrikol banci. - Potrebno je samo da se obrati svom menadžeru u filijali sa tim zahtevom i po jednostavnoj proceduri biće joj promenjen datum dospeća rate.

Sa druge strane, međutim, kažu da se SMS poruka i pismo obaveštenja šalju po automatizmu svim njihovim klijentima koji kasne sa uplatom rate za stambeni kredit i ne mogu se prilagođavati zahtevima klijenata. Građani mogu da biraju kanal komunikacije kada su obaveštenja i ponuda od strane banke u pitanju, ali ne mogu da biraju način na koji će banka komunicirati eventualno kašnjenje klijenta sa izmirenjem njegovih obaveza.

NISU MI NUDILI PROMENU

NISAM znala da u ugovoru postoji stavka o promeni datuma, ali tu informaciju bi trebalo da imaju zaposleni u filijali u Leštanima, gde sam lično pre godinu dana tražila da se pomeri datum - kaže N. V. - Ne samo da mi tada nisu rekli da imam mogućnost za novi "kalendar" otplate, naprotiv, rečeno mi je da datum dospeća rate ne može da se menja. Svakako bih uštedela novac za opomenu poštom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)