JEDNI ČEKAJU, DRUGI OTKAZUJU: Turistička agencija "Mouzenidis" posle nekoliko dana otvorila vrata svoje poslovnice

E. R.

21. 06. 2021. u 19:38

ČIM su se u ponedeljak ujutro vrata agencije "Mouzenidis travel" iz Beograda otvorila, oni koji imaju uplaćene aranžmane za letovanje preko njih, nagrnuli su kako bi saznali da li će ostati bez novca ili će ipak otputovati na dugo čekani odmor. Jedni su izašli besni, drugi u nadi da će ipak otputovati, a svi u neverici da im se ovo dogodilo pošto imaju dobro iskustvo sa ovom agencijom.

ЈЕДНИ ЧЕКАЈУ, ДРУГИ ОТКАЗУЈУ: Туристичка агенција Моузенидис после неколико дана отворила врата своје пословнице

Turisti čekaju epilog sa ovom agencijom / Foto Z. Jovanović

Problem je nastao kada je ova agencija prošle srede iznenada otkazala uplaćene aranžmane koje je trebalo da realizuju od 18. do 26. juna. Putnici su se dodatno uznemirili dva dana kasnije, kada su pojedini turisti ostali bez smeštaja, kada su doputovali na Tasos. Iz ove agencije su naveli da je problem nastao kada je njihov inopartner istog imena iz Soluna 16. juna poslao njima obaveštenje o otkazu aranžmana.

Putnicima je ponuđena alternativa, da budu smešteni posle 1. septembra ili u sledećoj sezoni. Kako su rekli, obratili su se i resornom ministarstvu za pomoć. Vrata poslovnice u ponedeljak su ponovo otvorili.

Među onima koji su pokucali na vrata agencije bila je i Ivana Jović iz Beograda, koja put Grčke treba da krene već u sredu.

- Aranžman nam je bio od 23. juna - istakla je Jovićeva. - Isplatili smo smeštaj u rizortu "Bomo Aristoteles" na Halkidikiju. Kazali su mi da čekaju zvaničnu potvrdu da li su u tom hotelu validne rezervacije. Ako je dobiju, putujemo, ako ne, vratiće nam deo novca u roku od 15 dana. Novac koji smo uplatili pre izbijanja pandemije, biće vraćen kasnije.

Drugi pak nisu želeli da rizikuju, pa su poranili da putovanje otkažu. Iz agencije su izašli nezadovoljni.

- Trebalo bi 2. avgusta da budemo u Grčkoj - govori Stevan Đorđević. - Ova naša agencija ima problema sa njihovim partnerom dole. Kažu da je novac stigao, ali su hoteli otkazali sve aranžmane. Ne želim da rizikujem, pa sam tražio povraćaj novca. To je 900 evra u dinarskoj protivvrednosti. Rekli su mi da moram da čekam 15 dana. Ne znam zašto tako dugo, kad sam otkazao put na vreme. Sad moram da se strpim, u nadi da neće opet da se zatvore i da se ne javljaju na telefon, kao cele prošle nedelje.

Osim građana željnih grčkog sunca, zbog otkaza aranžmana u problemu su se našli i subagenti poput Vere Krstić iz "Elafonisi tursa".

- Putnicima koji su 19. trebali da putuju, kad smo dobili obaveštenje, smeštaj smo našli preko drugog partnera i sve troškove putovanja pokrili o svom trošku - kaže Krstić. - NJih smo samo obavestili da dođu po novi vaučer. Da smo imali više takvih rezervacija, zaista ne znam šta bismo uradili. Sada sam došla da proverim šta je sa drugim aranžmanima. Kako su mi objasnili, sa letovanjima uplaćenim za kasniji period, ne ovaj od 18. do 26. neće biti problema. Ovo što je otkazano, agencija će taj novi iznos koji su putnici platili pred letovanje vratiti u roku od 15 dana. Zamenske vaučere, izdate 2020. taj iznos će se vraćati u onom roku do početka januara naredne godine - kaže Krstić.

NE MOGU DA NAREDE POVRAĆAJ

TURISTIČKOJ inspekciji se javio određeni broj nezadovoljnih putnika zato što im je agencija "Mouzenidis travel" otkazala putovanja i na osnovu dosadašnjih saznanja pokrenut je vanredni inspekcijski nadzor. Ovo, za "Novosti", kaže Dunja Đenić, iz Sektora turističke inspekcije.

- Napominjemo da u postupku nadzora inspekcija nema ovlašćenja da naredi povraćaj uplaćenih sredstava, već se utvrđuju činjenice, postojanje prekršaja i preduzimaju se zakonom propisane mere - objašnjava Đenićeva. - Putnicima savetujemo da se jave agenciji radi povraćaja novca. Ukoliko imaju problem sa tim, mogu da se obrate turističkoj inspekciji.

ZA VAUČERE NUDE LOŠIJI SMEŠTAJ

POJEDINI putnici u Srbiji, koji su dobili zamenske vaučere, sada ne mogu da ih iskoriste, jer turističke agencije nisu sklopile ugovore sa istim parnterima iz Grčke. Naročito kada je reč o najmu apartmana. Umesto istih mesta i objekata, njima nude lošiji smeštaj, ali i destinacije. Većina ovih putnika to ne želi da iskoristi, pa je izvesno da će sačekati početak sledeće godine, kako bi dobili novac nazad. Kako su nam ispričali, uplaćuju nova putovanja, preko drugih agencija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)