KLIKOM IZ FOTELJE DO PENZIONOG ČEKA: U PIO fondu moguće elektronskim putem podneti zahtev za penziju

J. Ž. S.

10. 06. 2021. u 15:22

E-ŠALTER PIO fonda jedan je od najnaprednijih elektronskih servisa u državnoj upravi i preko njega se elektronskim putem podnose zahtevi za ostvarivanje prava iz oblasti penzijsko-invalidskog osiguranja.

KЛИКОМ ИЗ ФОТЕЉЕ ДО ПЕНЗИОНОГ ЧЕКА: У ПИО фонду могуће електронским путем поднети захтев за пензију

Foto A. Stevanović

Nedavno je postavljena nova unapređena verzija portala u koju je ugrađeno nekoliko bitnih novina za korisnike.

Prema rečima Zorana Sutara, zamenika direktora Sektora informacionih tehnologija u PIO, jedna od novina na ovom portalu je da se prilikom podnošenja elektronskog zahteva korisnik najpre identifikuje tako što mora da upiše verifikacioni kod koji mu se automatski šalje na mejl adresu koju je uneo u veb-obrascu. Na taj način je povećana bezbednost pristupa, a druga, značajnija novina je mogućnost dvosmerne komunikacije između podnosioca zahteva i referenata.

- Ukoliko korisnik nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju uz zahtev, referent mu šalje poruku putem e-šaltera. On naknadno može da dopuni dokumentaciju, ali tek nakon što mu referent Fonda pošalje poruku - navodi Sutara.

- Korisnik može u svakom trenutku da proveri trenutni status svog zahteva, ali i da vidi istoriju statusa po hronološkom redosledu. Na taj način može da prati ceo tok kretanja predmeta od zavođenja u pisarnici pa nadalje.

Zahtev ne mora više da se pošalje lično, već to u ime korisnika mogu učiniti zakonski zastupnici. Takođe, ako je zahtev poslat filijali koja nije nadležna, što se često dešava, referenti sada mogu da ga proslede nadležnoj i da se postupak obrade predmeta nastavi.

Svi rešeni zahtevi se dostavljaju putem pošte, a očekuje se da u narednom periodu, kada se budu stekli odgovarajući uslovi, bude omogućeno slanje rešenja i preko elektronskog sandučeta na portalu e-uprava.

ZA 10 GODINA VIŠE OD 10.000 REŠENJA

ZA nepunih godinu dana rada, putem e-šaltera stiglo je oko 10.000 različitih zahteva. S obzirom na to da Fond ima uslugu za prijem i obradu 117 zahteva, može se reći da je ovaj elektronski servis Fonda među najnaprednijim u celoj državnoj upravi i prilagođen je građanima u najvećoj mogućoj meri. Cilj je da građani sve manje dolaze u Fond, jer je komunikacija u potpunosti elektronskim putem za one korisnike koji zahtev mogu da potpišu digitalnim potpisom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)