Ulice za pešake i bicikliste, dvotočkaši u žutoj traci: Predlog Grada Beograda za izmenu zakona čeka novog premijera i ministre
15. 06. 2020. u 09:21
Biciklisti bi trebalo da imaju određene subvencije za kupovinu bicikala domaće proizvodnje, da koriste jednosmerne ulice u oba smera
Plan je i da jednosmerne ulice koriste u oba smera Foto: I. Marinkovć
Prema rečima Vesića, u predlozima koje je podržala i premijerka Ana Brnabić navedeno je da se uvedu biciklističko-pešačke ulice, u kojima bi biciklisti i pešaci imali prednost u odnosu na automobile. U tim ulicama vozila ne bi mogla da voze brže od 10 kilometara na čas.
- To će biti, uglavnom, manje ulice, koje će povezivati različite biciklističke staze, kako bi u starom delu grada biciklisti mogli da koriste staze - naveo je Vesić. - Jedna od tih ulica biće Kneginje Zorke. Među predlozima za izmene zakona biće i da biciklisti mogu da koriste žute trake, da imaju određene subvencije za kupovinu bicikala domaće proizvodnje, kao i da mogu da koriste jednosmerne ulice u oba smera.
Vesić kaže da se u ovom trenutku radi 7,7 kilometara biciklističkih staza, a ukupno u Beogradu zasada ima oko 110 kilometara biciklističkih staza. Plan je da se u naredne dve godine uradi još 120 kilometara, a u septembru će biti ponovo raspisan tender za javne bicikle, koji je već dva puta propao jer se niko nije javljao.
TENDER ZA SAVE MAŠKOVIĆA
VESIĆ je najavio da će biti raspisan tender za projektovanje i izgradnju Ulice Save Maškovića i Crnotravske na Voždovcu. On je istakao da ne samo Voždovčani, već mnogi koji koriste taj deo grada, znaju kakav je to saobraćajni čep.
- Protekle dve godine rešavane su restitucija i imovina - rekao je Vesić. - Trebaće nam dva, tri meseca da izaberemo proizvođača, ulice će biti proširene na četiri trake, što će bitno rasteretiti taj deo grada.
Dane Uzelac
15.06.2020. 10:50
odlicni predlozi,jedino voznja u kontra smeru biciklom moze biti opasna
@Dane Uzelac - Zakonski predlog samo definiše zakonsku mogućnost, a upravljač puta bi za svaki jednosmerni kolovoz posebno razmatrao da li da iskoristi pomenutu mogućnost na tom mestu, u zavisnosti od osobina konkretne saobraćajnice. I prilično sam siguran da je na taj način moguće znatno bolje proceniti opasnost na nekoj saobraćajnici, nego ovako paušalno, procenjujući celu saobraćajnu mrežu u jednoj rečenici, i to iz fotelje.
Trebaju nama biciklističke staze to je nesporno ali bi se postojece morale više kontrolisati i nesavesni vozači kažnjavati. Primetio sam da vozači još uvek nemaju svest o tome da se na bici stazama ne može parkirati automobili!
Komentari (2)