Proširenje pešačke zone Knez Mihailove ulice: Novi JAVNI POZIV za uređenje najužeg centra Beograda

G. NOVAKOVIĆ

19. 02. 2020. u 10:02

Traže rešenje za tramvaj na potezu Slavija - Kalemegdan

Проширење пешачке зоне Кнез Михаилове улице: Нови ЈАВНИ ПОЗИВ за уређење најужег центра Београда

PROMENA Deo Studentskog trga/Foto V. Danilov

DIREKCIJA za građevinsko zemljište i izgradnju i Sekretarijat za komunalne i stambene poslove ponovo su raspisali javni konkurs za izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove ulice. Reč je o potezu Vasina, Uzun Mirkova ulica, sa delom Ulice kralja Petra i Akademskim trgom. Poziv obuhvata i izradu idejnog rešenja tramvajske deonice na potezu Slavija - Kalemegdan. Rok za ponude je 16. mart.

Kako je za "Novosti" rekao gradski urbanista Marko Stojčić, izradu dokumentacije najrealnije je očekivati do kraja ove godine.


- Postoji mala mogućnost da neki radovi počnu do kraja leta - kaže Stojčić. - Ipak, poštenije je reći da ćemo do kraja ove godine imati tehničku dokumenataciju i pribavićemo sve građevinske dozvole, da bi radovi počeli od 2021. godine.

Prema rečima glavnog urbaniste, Ulica kralja Petra biće isključivo pešačka zona, dok će ostale okolne ulice biti kombinovane, ali manjim delom za kolski saobraćaj.

- Ovaj projekat će po završetku biti najsličniji nedavno završenom Topličinom vencu - otkriva Stojčić.


Prema tekstu javnog poziva, na predmetnom proširenju radiće se u sedam faza. Najpre od Trga republike do Kneginje Ljubice, pa potom do Studentskog trga. U trećoj fazi radiće se Akademski trg ispred Filozofskog fakulteta, a onda slede radovi na Studentskom trgu. Potom će se raditi od Studentskog trga do Ulice kralja Petra, pa onda i deo od Knez Mihailove do Uzun Mirkove. Na kraju, sedma faza obuhvatiće uređenje Uzun Mirkove od kralja Petra do Tadeuša Košćuška.



- Rešenje treba da poštuje predloge rešenja prvonagrađenih projekata za Trg republike i komercijalno-stambeno-poslovni kompleks u Rajićevoj ulici, i da teži uklapanju sa njima. Treba predvideti mogućnost ograničenog pristupa dostavnih vozila, kao i vozila hitnih službi u režimu i načinu, koji važi u pešačkoj zoni Knez Mihailove ulice - stoji u dokumentaciji.


Popločavanje Dositejeve ulice, Dobračine i Kneginje Ljubice nije obuhvaćeno predmetnim planom. Ipak, projektovanje deonice tramvajske pruge duž poteza Slavija - Kalemegdan jeste. Tramvajski koridor će ujedno biti i koridor interventne staze za komunalna i dostavna vozila čiji je ulazak predviđen iz pravca Trga republike.

- U Vasinoj ulici, na delu od Dositejeve do Dobračine je predviđeno saobraćanje trolejbusa koji će se kretati planiranim tramvajskim koridorom. On će postojećom trasom kroz Dobračinu ulicu ostvarivati tehničku vezu za depoom "Dorćol" - navedeno je u tekstu javnog poziva.


Inače, pre početka svih radova, na proleće ili na leto ove godine, biće izvedena arheološka istraživanja na Studentskom trgu. U skladu sa rezultatima, kako piše u dokumentaciji, projektant je dužan da prilagodi tehničku dokumentaciju nalazima stručnjaka.


Prethodni tender raspisan je u aprilu prošle godine.


STAZA ZA BICIKLISTE


PREMA zahtevima iz konkursne dokumentacije, osim tramvajske pruge, projektom saobraćajnica potrebno je obuhvatiti i projektovanje obostrane biciklističke staze. Ona je planirana da se prostire od početka Vasine ulice do uklapanja sa prelaskom u Kalemegdansku tvrđavu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Agonija

19.02.2020. 10:27

Ne pipajte više ništa kao Boga vas molimo.Samo završite ovo što ste počeli, ako možete.P.s. Vratite trolu 28.

Deda Panta

19.02.2020. 11:01

Napravljen je Novi Beograd, pa Beograd na vodi, sada se pravi Napredni Beograd, nestaje Stari Beograd, Singidunum i ostali " glupi delovi Beograda" iz prošlosti. Istorija počinje od SNS i AV a ne ona stara i zastarela istorija koja unazadjuje Naprednu istoriju. Beograd i Beograđani i ne znaju šta je dobro za Beograd, Srbiju i istoriju ali znaju Napredni Radikali.

O neeeeeeeeeeeeee

19.02.2020. 11:11

Potemkinova sela. Opsesivno kompulzivna bese i civilizacija starog Vavilona...bila pa je nema vise. Sreća je sto svemu dodje kraj.

Вукман Драгићевић

19.02.2020. 12:00

Све и свашта се ради, некад боље некад лоше али никако се не помињу разлози зашто се трамвајске шине, којие долази од Француске амабсаде и пресецају пеш. прелаз Кн. Михајлова - Калемгдан не сместе у тунел и тако споји Кн. Михалова и Калемгдан а укине семафор.

Dok centar ne bude pešačka zona

20.02.2020. 08:13

@pamtim - kao u svim normalnim evropskim gradovima...

dd

20.02.2020. 18:47

@pamtim - Beograd nije "normalan" jer ima mnogo ljudi koji stanuju u sadašnjoj i budućoj zamišljenoj pešačkoj zoni. Već sada ima problema sa onim malim vozilima (Vrbac) koja su bila namenjena stanarima pešačke zone. Drugo, treba prebrojati pešake u navedenim ulicama, naročito turiste i videti da li se uopšte isplati praviti pešačku zonu. Iz iskustva znam da su mnoge od pomenutih ulica praktično dobar deo dana i noći puste.