Novi detalji nesreće na Novom Beogradu: D.K. (79) prelazio kolosek van pešačkog, na neosvetljenom delu puta

S. B. MILOŠEVIĆ

19. 12. 2019. u 22:59

Nezgoda se dogodila oko 19.10 na okretnici "Blok 45", u Ulici dr Ivana Ribara

Нови детаљи несреће на Новом Београду: Д.К. (79) прелазио колосек ван пешачког, на неосветљеном делу пута

Foto K.Mihajlović

SUGRAĐANIN D. K. (79) kome je u sredu, nešto posle 19 sati, na okretnici u Bloku 45 prešao tramvaj na liniji 9 preko noge, preminuo je tokom noći u Urgentnom centru od zadobijenih povreda. Istraga povodom ove saobraćajne nezgode je u toku i GSP Beograd sarađuje sa istražnim organima. Iz Sekretarijata za javni prevoz i ovog preduzeća apeluju na sugrađane da budu oprezni i da ne prelaze šine na neobezbeđenim mestima.

Nezgoda se dogodila oko 19.10 na okretnici "Blok 45", u Ulici dr Ivana Ribara, pedeset metara pre početnog stajališta. Prema rečima nadležnih iz Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" stariji građanin je pao pod prikolicu tramvaja i tom prilikom zadobio teže povrede noge koje su prouzrokovale smrt.


- Nezgoda se dogodila kada je čovek prelazio šine na neosvetljenom delu okretnice, gde nema pešačkog prelaza. Prvi deo tramvaja je već prošao, a on je pao pod drugi deo, odnosno prikolicu. Na koji način je pao pod vozilo, biće utvrđeno daljom istragom.


Nažalost, brza i profesionalna reakcija Hitne pomoći i MUP nisu bile dovoljne da mu spasu život. Zato upućujemo najdublje saučešće porodici nastradalog - navode iz GSP i dodaju da je vozač postupio u skladu sa unutrašnjim aktima preduzeća, vidno potresen dao neophodne izjave, a MUP dalje postupa po službenoj dužnosti.


Tragovi nesreće bili su vidljivi i u četvrtak; Foto K.Mihajlović


O drami koja se sinoć dešavala kada je mašina teška 20 tona prešla nesrećnom čoveku preko stopala desne noge i otkinula ga, i u četvrtak je svedočila lokva krvi na šinama i travi, kao i hrpa iskorišćenih maramica.

PROČITAJTE JOŠ: Na ulicama i privatni tramvaji i trolejbusi?


- Šinska vozila su specifična, nemaju mogućnost kočenja u mestu, a teška su od 20 do 50 tona. U ekstremnim situacijama, kada je neophodno da tramvaj ukoči odmah, vozač aktivira taster poznat kao "crvena pečurka" koji dalje odmah aktivira tri kočnice. Ali to ne znači momentalno zaustavljanje. U zavisnosti od brzine kojom se vozilo kretalo, a govorimo o dozvoljenim brzinama, kočni trag može biti do nekoliko metara - objašnjavaju iz GSP.


Zato apeluju na sve korisnike javnog prevoza, pešake, učesnike u saobraćaju, da nikada ne prelaze ulicu van pešačkog prelaza ili da u žurbi prolaze iza vozila.


TROTINETI I SLUŠALICE


- BEOGRAĐANI ne gledaju gde i kako prelaze ulicu - priča jedan tramvajdžija. - I ovde na okretnici, svaki čas neko prelazi ne pazeći na šinsko vozilo. Ljudi ne shvataju da tramvaj ne može tako lako da zakoči. Svakog dana se dogodi neka kritična situacija koja mi "skrati život". Osim onih koji voze električne trotinete po šinama, najgori su građani koji stave slušalice u uši i ne reaguju na zvučna upozorenja.

ISTRAGA


GRADSKI sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević izjavio je u ime Grada Beograda saučešće porodici nastaradalog.


- Ništa ne može da vrati čoveka koji je izgubio život. To je nenadoknadiv gubitak za porodicu, sa kojom iskreno saosećamo - rekao je Vasiljević i naglasio da je istraga povodom ove nezgode u toku i da GSP Beograd sarađuje sa istražnim organima.






Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Evi

20.12.2019. 11:55

Tamna odeca ili ona bez fluorescentnih nalepnica je slabo uocljiva zimi i noću. Ako se pravi za decu s tim, zasto ne i za odrasle?

Sanja

20.12.2019. 12:12

Sramota je kako se ponasaju vozaci tramvaja, niti gledaju automobile, niti pesake, samo oni imaju prednost I niko drugi.Bila sam u situaciji da sam se u svom vozilu nasla na sinama u kruznom toku na Slaviji. Vozac tramvaja je namerno vozio tramvaj bukvalno na auto iako sam u njima bila sa troje dece I on je to video,ali covek je hteo da mi pokaze ko je jaci . Odakle meni pravo da stojim na sinama u kruznom toku, tu samo tramvaj ide. Sram vas bilo bre!!!