Ni taksi vozači nemaju prečice
17. 09. 2017. u 22:15
Radovi u gradu doneli pune ruke posla vozačima taksija. Tek posle šestog telefonskog poziva stiže vozilo
Foto A.Stanković
SAOBRAĆAJNI kolaps u prestonici usled gradilišta na ulicama na nekoliko lokacija ostavio je bez alternative i - taksiste! Žute trake ukinuli radovi, vozači začepili sve poznate i nepozante prečice, a tenzija mušterija dostigla tačku usijanja. Taksi vozilo je neuhvatljivo na ulicama, a ako ste srećne ruke slobodan taksi dobićete, u proseku, tek posle šestog poziva.
"Taksi, taksi!" Scene iz holivudskih filmova neće upaliti na beogradskim ulicama, bar ne dok traje rekonstrukcija Slavije, Brankovog mosta, Bulevara oslobođenja, Ruzveltove... I dok među sugrađanima raste nervoza zbog kašnjenja na željene lokacije i vozila gradskog prevoza koja mile kroz grad, beogradski taksisti imaju pune ruke posla.
- Visoke temperature i radovi na nekoliko lokacija u kombinaciji doneli su nam posla preko glave - svedoče iz Beogradskog taksija. - Konstantno nam manjka vozila i ne možemo da pokrijemo sve pozive građana. Da ne govorimo da se na ulici ne može uhvatiti slobodan taksi. Konstantno smo na ulicama i u službi sugrađana.
Alternative nema, kako tvrde taksisti, a prečice kroz malo znane uličice Beograda pretvorile su se u nova slepa creva grada. Kažu, sve više vozača se raspituje za alternativne ulice kako bi izbegli čini se beskonačno kretanje u kolonama duž kritičnih tačaka u gradu.
- Od Pravnog fakulteta do Voždovca smo uvek znali za dve-tri dobre alternative kako bi izbegli Slaviju. Sada su sve te ulice začepljene i njima se sporije kreće nego kada se ide preko Slavije do Autokomande. Ulica kneza Miloša nema žute trake i u potpunom je kolapsu ceo dan, nema više karakterističnih dnevnih špiceva - tvrde u ovom beogradskom udruženju taksista.
Taksi po pozivu u proseku je dostupan tek posle šestog poziva i čekanja na redu, dok se u periodu od 15 do 17 časova u toku radnih dana broj poziva za jedno vozilo čak može udvostručiti. Slično je i sa dužinom trajanja vožnje, koja je nekada, u proseku, trajala oko 20, a sada najmanje 45 minuta, tvrde beogradski vlasnici žutih traka.
TAKSIMETAR KUCA ISTO KAO PRE
UPRKOS vremenski dužem trajanju putovanja taksi vozilom sa jedne na drugu lokaciju, taksi prevoznici tvrde da su cene taksi uluga ostale nepromenjene.
- Imamo veću zaradu jer imamo veći broj vožnji i mušterija - tvrdi samostalni taksista M. Nikolić. - Ipak, cene se ne menjaju na taksimetru za iste lokacije jer cena usluge zavisi od kilometraže, a ne od vremena provedenog u vožnji. Tako alternativni putevi oko Hrama svetog Save, umesto preko Slavije, sada nekada staju i manje nego pre jer su to u stvari kraći putevi.
Vidoviti
17.09.2017. 23:28
To nisu ljudi to su taksisti, posebna vrsta....
"Imamo veću zaradu jer imamo veći broj vožnji i mušterija - tvrdi samostalni taksista M. Nikolić. - Ipak, cene se ne menjaju na taksimetru za iste lokacije jer cena usluge zavisi od kilometraže, a ne od vremena provedenog u vožnji. Tako alternativni putevi oko Hrama svetog Save, umesto preko Slavije, sada nekada staju i manje nego pre jer su to u stvari kraći putevi."...Pa što stalno ne vozite tako, nego potkradate mušterije?
Свима је познато да би вожња требала да се наплаћује по пређеном километру. Како онда таксаметар одбројава и док стоји на семафору? Да им, можда, није у квару?
Djordje, da te upoznam, vožnja se naplaćije po pređenom kilometru i po ćekanju koje iznosi 750 dinara za 1 čas ili 12,5 dinara za minut + pređeni kilometri, pa tako, ako se čeka na semaforima 10 ak minuta to je više za 125 dinara. Poaro, cena zavisi od pređenih kilometar + vreme zauzetosti taxi vozila. Tako da kad je vozilo u pokretu taximetar otkucava pređene kilometre, a kad je vozilo u stajanju, taximetar prelazi na režim čekanja tj, 12,5 dinara za minut. Vidoviti stvarno ko Baba Vanga.
Komentari (3)