BRENDIRALI SVOJ KROMPIR, DRENJINU, KAJMAK: U RS sve veći odaziv poljoprivrednih proizvođača za zaštitu domaćih proizvoda

S. MIŠLjENOVIĆ

31. 08. 2020. u 06:14

KAKO bi proizvodi iz Srpske bili što prepoznatljiviji na tržištu, u toku je proces brendiranja domaćih poljoprivrednih proizvoda.

БРЕНДИРАЛИ СВОЈ КРОМПИР, ДРЕЊИНУ, КАЈМАК: У РС све већи одазив пољопривредних произвођача за заштиту домаћих производа

Romanijski skorup - kajmak / Foto SRNA

Na terenu su već brendirani drenjina i proizvodi od drenjine, kao i borički krompir, romanijski skorup - kajmak. Odaziv poljoporivrednih proizvođača iz cele RS je odličan. U Ministarstvu poljoprivrede RS kažu da je cilj postizanje prepoznatljivosti domaćih proizvoda kao što su potkozarsko voće, jagode i paprika roga iz Berkovića, slatinski paradajz, rogatički krompir, nevesinjski krompir, semberski kupus, i da se osigura da ti proizvodi nađu svoj put do ciljanih potrošača.

- Primenom odgovarajuće marketinške strategije, povećava se vrednost domaćim poljoprivrednim proizvodima i postižu se veća profitabilnost i tržišna konkurentnost, a istovremeno se utiče na svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda - ističe Aleksandar Macanović, portparol ministarstva poljoprivrede RS.

On kaže da će se kod brendiranja proizvoda na terenu maksimalno iskoristiti potencijal lokaliteta.

Borički krompir / Foto SRNA

- Za svaki izabrani proizvod, plan je da se u toku i nakon pokretanja brenda, radi istraživanje tržišta i navika potrošača, koje će usmeriti razvoj brenda na osmišljavanje naziva, vizuelnog identiteta i prezentacije, promocije i eventualnog proširenja brenda - poručuje Macanović i dodaje da je cilj brendiranja bolja pozicija proizvoda na tržištu.

Jelena Mićić iz Ministarstva poljoprivrede RS kaže da geografska oznaka porekla treba da štiti geografski naziv regiona gde se vrši prerada.

- Specifičnost ove zaštite je uslovljena uticajem geografske sredine, prirode, ljudskim faktorom, a prerada se odvija u označenom geografskom području. Savremeno tržište otvara realne uslove za širu proizvodnju, i izvornim, autohtonim prerađevinama daje mogućnost da postignu standardnu i stalnu vrednost. Tim proizvodima sa specifičnim svojstvima, proizvedenim u seoskim domaćinstvima, potrebno je organizovano otvaranje tržišta, naročito za one proizvode koji se donose sa udaljenih, nepristupačnih, planinskih područja, da dobiju mogućnost bolje realizacije na tržištu i realnu cenu - pojašnjava Mićićeva.

Ona kaže i da geografska zaštita porekla nije privilegija pojedinca, nego pripada svima koji žive na tom prostoru.

ZLATNE MEDALjE ZA SKORUP

PROIZVODNjA romanijskog skorupa - kajmaka je među prvim proizvodima iz RS brendirana. Članice udruženja "Romanijski skorup - kajmak" su na 86. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu osvojile dve zlatne medalje za mladi dimljeni kajmak i dimljene zarice. Geografsko područje gde se proizvodi romanijski skorup - kajmak su opštine Sokolac, Han Pijesak i Rogatica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

ČUVAMO DEDOVINU I GROBOVE SINOVA Uprkos tragedijama, porodica Mihajla Tomaševića, iz Suvog Grla kod Srbice, opstaje na svom ognjištu (FOTO)

OVO su grobovi mojih sinova. Stojadina, rođenog 1979, koji je poginuo na Košarama i Stevana, dve godine mlađeg, koji je 2002, vozeći traktor nagazio na protivtenkovsku minu koju su na putu u selu postavili Albanci. Ovde na groblju mi je druga kuća, a ona u kojoj živim sa suprugom Miladinkom Micom i sinom Darkom je nekoliko kilometara odavde. I, dok sam živ sa Kosova i Metohije seliti se neću, čuvaću svoj dom i grobove sinova.

18. 04. 2024. u 10:45

Komentari (0)